___
Restoran berdekatan dihampiri, ditutup pintu kereta, dan tak lupa juga dikunci. Pintu restoran itu ditolak perlahan, pandangan-pandangan terhadapnya dihiraukan, biasalah dah kita ni handsome. Pandangannya diliarkan melihat sekiling restoran itu. Cantik.
“Wassap....sorry lambat” ujar Darfy dengan sengihan lebar.
“No to worries...Aku pun baru sampai ni”
“So...Kau nak apa?” terus dipandangnya Darfy itu. Yeah ada benda yang di nak Darfy buat, tapi...
“Just information about her...” Darfy mengangguk faham akan apa yang dimahukan kawannya itu.
“Thanks wei...kau banyak tolong aku”
“Ah...Forget it...Now about your work” Adrian tersengih melihat wajah dingin meminta kepastian, dia hanya mengangkat bahunya sahaja.
“Cari sendiri sapa aku”
---
“What!?” tersentak semua yang berada di ruang tamu itu mendengar tengkingan Adrian.
“No! Why me? Bukan patutnya?...” Adrian memandang Abangnya tajam seakan membunuh.
“Yeah aku...tapi you now? Aku malas ambil jawatan tu...aku doktor kot?”
“So?!”
“So kau tahu lah...busy?” jawab Abangnya lagi.
“Arghh Whatever....but why me?”
“Dah Ad kamu kena jadi jugak” ujar Thariq Benjamin memecahkan kesunyian.
---
Aku berlari keluar dari rumah dengan pantas sambil menyandang beg adidas. Harap sempat la sampai. Sekali sekali beg di belakang diperbetulkan. Dengan tidak segaja, aku terlalu di mana tempat yang pernah dikatakan oleh kawannya mempunyai kes penculikan.
Dengan langkah perlahan, aku melalui lorong kecil itu dengan berhati-hati. Langkah aku terhenti apabila dihadapan aku ini terdapat seorang lelaki berhoodie hitam dengan muka yang bengis. Aku ketakutan.
“Hey what are you doing here?” keras suara itu bersuara, ditangannnya terdapat kayu besbol. Aduh menyesal lalu sini.
“Just...just...” tergagap Aku melihat kayu besbol itu.
“1..2..3..” dahi aku berkerut mendengar lelaki berhoodie hitam itu mengira, baru sahaja aku ingin memusingkan badan aku, aku memengang kepala aku yang berpinar akibat dipukul kuat dibelakang kepalanya.
‘Wait! Argh sakit kepala aku’ jerit hati aku menahan kesakitan di belakang kepalanya. Sempat aku menoleh kepala aku memandang lelaki berhoodie hitam itu. Terkejut aku dibuatnya apabila badannya berada di awan-awangan.
‘Sorry little girl’
–––
326 words
Tbc
YOU ARE READING
[OG] •1• Mr Thaqif Adrian : Promettere
Action#2 Mr. Thaqif Adrian : Promettere | Action | Sad | Romance | Happy | Teen Fiction | | Allah tidak pernah mengambil sesuatu yang kita sayang! Kecuali menggantikan dengan yang lebih baik! | Thaqif Adrian - Seorang Jejaka yang tidak mengenal erti cinta...