En bra början!

33 0 0
                                    

Som vanligt går jag till skolan utan tvekan, och samma tid som vanligt! Jag hade nu börjat andra året på gymnasiet! Jag tycker om mina vänner i klassen och de andra också så klart!
Just idag började det en ny kille! Han hette Alex!
FRÅN SKOLSTARTEN
Vi har alltid varit 17 st i min klass på gymnasiet. Och mina lärare tycker jag pratar för mycket om jag sitter med någon jag känner väldigt väl! Så jag har nu suttit ensam i en och en kvarts termin ungefär men sen kom den stora dagen! Vår mentor sa idag kommer det att börja en ny person i klassen! Alla blev till sig utom jag! Jag satt där och tänkte: bara inte hen också sitta ensam bara för att jag pratar lite väl mycket! Men innan jag hinner tänka klart säger fröken: hörni visa nu att bi är den bästa klassen ever! Precis när hon sagt det knackar det! Fröken går och öppnar och blir SÅ glad när hon ser att det är den nya eleven i hennes klass! Hon säger med den sötaste, gulligaste och snällaste röst: välkommen och kliv på! Ja det här är Alex och han börjar idag i vår skola o i vår klass dessutom! Alex kan du berätta lite om dig själv säger fröken med den där rösten igen. Okej! Aa hej! Jag heter Alex Johansson och jag gillar att va med kompisar. Min familj är 2 små syskon och en mamma och en pappa!
Alex du kan sätta dig vid Emma!
Jag råkade typ bara skrika jaaaa lite högt och alla stirra på mig! Och då säger fröken ja och där är hemma! Och som vanligt blir jag rosenröd om kinderna?

Alex och jag!Where stories live. Discover now