1.lecke -Magánhangzók

15 0 0
                                    

Hangul (Koreai abc)

magánhangzók: alap

á ㅏ

a ㅓ kicsit o-san ejtik

o ㅗ

u ㅜ

ü ㅡ

i ㅣ

e ㅐ
ezt a kettőt, szinte egynek kezelik, kivéve az idősebb generációt
e ㅔ

e ㅢ vagy üi általában birtokos ragként szerepel a szó végén ahol e-nek ejtik.

j+alap:

já ㅑ

ja ㅕ (o-nak mondják szinte)

jo ㅛ

ju ㅠ

je ㅒ

je ㅖ

itt igazából a logika, hogy betűtől függően annyi kis vízszintes vonalat toldunk a betűhöz, hogy kettő legyen.
tehát pl az a esetében:
(ㅓ) Mivel már van egy, így csak egyet írunk hozzá (ㅕ)

(ez a fentiek közül mindegyikre igaz)

tehát ezt úgy is lehet venni, hogy gyakorlatilag a dupla vonal, egy j- hangot ad.

V+Alap:

ez már egy kicsit tanulósabb, de ne ijedj meg, ezt is könnyen meglehet tanulni!

vá ㅗㅏ ㅗ+ㅏ

vo ㅜㅓ ㅜ+ㅓ

ve ㅗㅐ ㅗ+ㅐ

ve ㅜㅔ ㅜ+ㅔ

ve ㅗㅣ ㅗ+ㅣ

vi ㅜㅣ ㅜ+ㅣ

(megj: a két betűt kicsit közelebb írjátok egymáshoz, de sajnos a billentyűzetem nem engedte)

Itt igazából szerintem ami segíthet a tanuláson.

ugye ha megnézzük.

ㅗㅏ = ㅗ+ㅏ

tehát
elsőnek is egy

o-t olvasunk, majd egy á-t.
ha nagyon össze olvasztva olvassuk ezt a két betűt, akkor oá kicsit vá-s lesz.

ㅜ+ㅓ
itt elsőnek egy u-t olvashatunk, majd egy a-t ua ezt is ha sokszor kimondod, szorosan egymás után valóban va-s lesz.

ㅗ+ㅐ
itt elsőnek egy o-t olvasunk, majd egy e-t, itt is ha figyelmesen nézzük kicsit ve-s lesz a hangzás.

ㅜ+ㅔ
itt elsőnek egy u-t olvashatunk, majd megint csak egy e-t ue.

ㅗ+ㅣ
itt megint o-val kezdünk, és ne tévesszen meg titeket, a második nem egy i, hanem egy e. tehát itt is oe lesz.

ㅜ+ㅣ

és itt van az: u+i
ui, itt is ha gyakoroljuk vi lesz a kiejtés.

_____

AMEDDIG NEM KAPOK 1 VISSZAJELZÉST SEM, NEM LESZ ÚJ LECKE.

remélem tudtam segíteni, ha bármi kérdésetek van, valami nem világos nyugodtan írjátok meg. holnap pedig kirakom a mássalhangzókat, majd azt követően egy kis tesztet fogok nektek linkelni, amit majd kijavítok és mindenkinek elküldöm, hogy ha esetleg volt pontatlanság akkor mi volt az:).

kérlek ne siessetek, rá ér a teszt, rá ér minden, a lényeg hogy biztosra meg tanuljátok a hangult, hiszen ez az alap, mint minden nyelvnél!

Sok sikert a tanuláshoz<3

augusztus.26~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 16, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

!Koreai tanulás!Where stories live. Discover now