Carrie memberitahu bahawa Linda tidak perlu risau akan wanita yang dia akan jumpa sebentar lagi.
Carrie juga berpesan bahawa Linda perlu turutkan apa sahaja kehendak wanita itu.
Linda hanya mengangguk sahaja. Dia mengekori Carrie masuk ke dalam hotel mewah tersebut.
"Wah," Linda terpana melihat reka bentuk dalaman hotel itu. Dindingnya yang mempunyai ukiran dan diwarnakan emas menampakkan lagi kemewahan hotel itu.
Terdapat beberapa orang di bahagian bar arak sedang menikmati wine.
Linda menoleh ke arah kanan, terdapat banyak pelanggan di ruang menunggu. Barangkali sedang menunggu bilik mereka.
Mereka sudah berada di dalam lobi lif. Carrie menekan butang lif. Tiada perbualan di antara mereka berdua.
TING!
Lif sudah sampai di tingkat yang hendak dituju.
Mereka keluar dari lif. Linda hanya mengekori Carrie sahaja dari belakang. Hatinya berdebar debar secara tiba tiba.
"Huh," Linda mengeluh.
Mereka sudah sampai di hadapan pintu yang tertulis 6L9 yang berada di hujung koridor dan merupakan bilik terakhir.
"Cik Linda, kita dah sampai,"
Linda mengetap bibirnya. Hatinya dari tadi tidak berhenti berdebar.
Linda menoleh ke arah Carrie, susuk tubuhnya tiba tiba hilang. Carrie menghilang dalam masa beberapa saat sahaja sebelum Linda sempat menoleh ke araha gadis itu.
"Carrie ?" kata Linda terkejut sambil matanya melilau mencari susuk tubuh gadis itu.
Linda kembali menghadap pintu hitam bilik tersebut. Di saat tangannya mula memegang dada pintu, tiba tiba pintu itu terbuka sendiri.
Linda menelan air liurnya. Terkebil kebil matanya melihat suasana bilik itu. Gelap gelita.
"Masuk," Linda melangkahkan kakinya ke dalam bilik itu. Jantungnya berdebar debar lagi.
Dia harus menguatkan semangatnya!
DUM!
Pintu yang tadi terbuka luas kini terhempas sendiri.
"Linda, kan ?" wanita itu bersuara.
"Ya saya," Tergagap Linda dibuatnya. Bulu romanya meremang.
"Oh ya. Saya tak nak buang masa. Mari kita teruskan," Lampu terbuka setelah wanita itu memetik jarinya.
Linda terkejut apabila melihat muka wanita tersebut di tepi telinganya.
Hampir tercabut jantungnya sekali lagi.
Wanita itu berjalan ke arah mejanya dan duduk di kerusi sambil memegang segelas wine.
Jarinya tirus dan mempunyai kuku yang berwarna merah. Susuk tubuhnya pula tinggi. Berpakaian berwarna hitam dengan warna ungu sebagai touch up menghiasi bentuk badannya yang kurus.
Kasutnya pula jenis black high heels boots. Menampakkan lagi seri ala ala gaya goth.
Wajahnya pula tidak kelihatan. Hanya ditutupi dengan funeral hat dengan veil berwarna hitam.
"Kamu tau, saya sangat benci orang yang suka membuang masa," Linda tersentap mendengar kata kata wanita tersebut.
"Cik, saya berha-"
" Lilith, nama saya, ""Saya tau apa yang kamu hajatkan. Kamu diminta untuk sign kertas ni sahaja,"
Lilith kemudiannya memetik jarinya. Kertas yang di maksudkan itu terbang ke arah Linda.
YOU ARE READING
Sorcière Maléfique : Volume I
Teen FictionSELAMAT DATANG! Anda ingin membalas dendam? Hubungi kami : 951-757-2062 Dengan satu panggilan SAHAJA! Masalah anda akan pihak kami selesaikan dengan cara yang anda inginkan! JIKA GAGAL , NYAWA ANDA MILIK KAMI!