Deel 2: Wil Je Met Me Mee?

11 0 0
                                    

Ik ben Linda. Ik kom net thuis van school en pak een kopje thee. M'n vader komt ook net thuis van z'n werk en moet thuis nog iets daarvoor doen ofzo. Mijn vader zegt na een tijdje: "Eeehm, Linda. Heb je misschien zin om met mij even een blokje om te lopen?" Ik zeg:"Ja, hoor. Hoezo?" " Nou ik moet je iets vertellen. Zegt m'n vader. Ik trek m'n schoenen aan en pak m'n jas van de kapstok. Ik schaam me als we buiten zijn. Mijn vader heeft zo'n jas uit de jaren '80 denk ik. Hij is gewoon oud. Hij moet echt een nieuwe jas hebben! Als we net de straat uit zijn begint papa met praten. "Lieve Linda, ik moet je iets zeggen, het gaat over mama en mij. We zijn nou al een tijdje niet vaak meer bij elkaar en vinden dat jammer. Mama moet steeds heel ver reizen naar haar werk en daarom hebben we bedacht om te gaan verhuizen." Maar waar gaan we dan heen, moet ik naar een andere school, is het ver, of een straat verder op? Ook al zal het een straat verder op zijn, dan had mama er toch weinig aan. Zo kwamen er allemaal vragen in me op. " Luister liefje, ik snap dat je heel veel vragen hebt maar daar komt vanzelf wel een antwoord op." Zegt papa. S'avonds als mama thuis komt hebben we tijdens het eten een heel gesprek over de verhuizing. We gaan in Utrecht wonen, want daar werkt mama, nu wonen we nog in Zwolle maar dan moet m'n moeder heel ver rijden naar haar werk en dan moet ze s'ochtends heel vroeg opstaan. Ik moet ook naar een andere school, mijn ouders hebben al een school gevonden, genaamd ' de Willem-Alexander college'. Hopelijk kan ik daar vrienden krijgen want hier lukt het me maar niet, ik word door iedereen genegeerd en als we samen moeten werken met een vak dan blijf ik altijd over en dan moet ik met een van die populaire kinderen werken en dan bedenk ik allemaal ideeën maar dat is dan niet goed genoeg ofzo en dan gaan mijn ideeën weer naar de kloten.😁.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Mar 30, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Het meisje uit de wolken.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu