Un

19 2 1
                                    

Dia masuk kedalam pejabat, fail-fail yang berada di atas meja hanya dilihat sekilas pandang. Seorang lelaki berpangkat ketua memasuki bilik tersebut dengan sehelai kertas ditangan segala butiran seorang lelaki ada di dalam kertas tersebut. " Emmerane I think he also the suspect that you're looking for"

"Hadeon"   satu nama yang membawa maksud 'destroyer' "Who is he?" bisik hati Emmerane. Aura lelaki itu kuat membuatkan Emmerane tertanya. Matanya masih focus dengan segala butiran yang tertulis didalam kertas itu.

Motosikal milik Emmerane meluncur laju. Dia masuk ke dalam bangunan yang menjadi pujaan manusia dan kecemburuan para jutawan seluruh negara.

Susuk lelaki yang sempurna Emmerane lihat sekilas, dia tahu siapakah pemilik tubuh sempurna itu. "Hello there" sapa Emmerane.

"Emmarane the raven am I right? The world greatest detective"   Mata merah milik lelaki itu memandang tepat kearah mata emerald green Emmerane. "How do you know about me?" 

"You destroyed my plan years ago how could you not remember" Antonasi lelaki itu membuatkan Emmerane tercabar, dia masih tertanya siapa lelaki ini? semua yang pernah Emmarane hancurkan plan sudah di dalam penjara ataupun mati ditangan Emmarane.

"You seem to be curious about me. How about 'Nicole'" 

Pisau lipat yang berada di poket Emmerane kini berada tepat pada leher Hadeon. Lelaki yang terlihat seperti bodyguard Hadeon sudah sedia dengan pistol, tepat kearah Emmerane.

"one step closer and I'll kill him" Pistol pada tangan kiri Emmarane  juga tepat kearah kepala bodyguard Hadeon.

"How do you know about Nicole? Who are you?" Nada Emmerane juga berubah dari tenang kepada suara geram bercampur marah. Siapa lelaki ini? Apa kaitan Nicole dan Hadeon?

Nicole adalah adik kepada Emmerane yang mati 7 tahun yang lepas, kematian Nicole masih belum terjawab dan kes itu sudahpun ditutup kerana dia bukti kukuh. Seluruh anggota badan Nicole dihantar ke seluruh pelosok dunia, dari setiap kuku sehinggalah setiap helaian rambut milik Nicole.

"Your little sister are so friendly that's why she died in that way" Hadeon masih mencabar kemarahan Emmarane. Leher Hadeon berdarah, tangan kanan Hadeon cepat bertindak. Kini posisi Emmarane sudah melekat di dinding. Pistol dan juga pisau lipat milik Emmarane sudah di lantai.

"Let me go!" Cekikan Hadeon membuatkan suara Emmarane tersekat.

Hadeon mengalah. Emmerane mengusap lehernya yang kemerahan, sebelum dia keluar dari pejabat Hadeon, sempat memberikan arahan supaya Hadeon pergi ke tempat kerja Emmerane untuk soal siasat kematian Raja.

Niat sebenar Emmerane adalah untuk menyoal siasat Hadeon kerana kematian Raja baru-baru ini. Hadeon adalah orang yang terdekat dengan Raja. Semua yang terlibat dengan soal siasat tiada yang mencurigakan kecuali Hadeon, dia membawa aura pembunuh. 

"Emmerane! Wait!" Suara lelaki yang sangat Emmerane kenal. Dia berhenti dan menoleh kepada pemilik suara itu. "What are you doing here idiot?" 

"I'm scared that something bad might happen to you so I followed you" Kata Kol, rakan sekerja Emmarane yang 3 tahun muda darinya.

"I can handle it by myself Kol, I'm not that weak" Penuh dengan keangkuhan Emmerance berkata. Women is the godness itu adalah pegangan Emmerane.

"Coffee?" Ajak Kol. Walaupun sudah lama memendam rasa pada Emmerane ini kali pertama dia mengajak wanita itu untuk minum bersama.

"I'm sorry,but next time please those paperwork I still need to do it, Kol I'm sorry" Nada angkuh Emmerane tadi bertukar kepada nada ikhlas meminta maaf. bukan tidak sudi tapi kerja nya lagi masih banyak yang belum dihabiskan

Mata Hadeon masih lagi focus melihat figura Emmerane yang nampak kecil dari pemandangan pejabat yang tinggi itu. "Little that she knows that" Hadeon berhenti kerana Sephtis, bodyguard Hadeon. "Sir the invitation card is here, take a look" kad bewarna merah gelap itu kini bertukar tangan.

"Throw this shit away" Septhis cepat mengambil dan buang kad itu kedalam tong sampah. 

Rambut Emmerane yang kusut akibat helmet dia kemaskan. Kol yang mengekori Emmerane dari tadi terpesona melihat Emmerane. Rakyat Perancis juga sudah jatuh hati pada Emmerane, walaupun Emmerane seakan tiada perasaan, satu senyuman daripadanya mampu membuatkan sesiapa sahaja jatuh hati.

"Stop staring at me or else I'm gonna kill you" suara Emmerane membuatkan Kol tersedar, dia segera meminta maaf. Wanita itu akan lakukan apa sahaja yang dia katakan.Membunuh adalah salah satu kepakaran Emmerane 

"I need you to keep an eye on this guy"  Lelaki yang ditugaskan untuk mengawasi Hadeon keluar daripada bilik Emmerane. Fail yang berselerak di  atas meja kini Emmerane semak satu persatu. Ingin merungkai 'so called' plan Hadeon yang Emmerane hancurkan sehingga melibatkan Nicole.

Papan tanda yang kosong itu kini Emmerane isikan dengan segala yang berkaitan dengan Hadeon, Setiap manusia yang Hadeon pernah berjumpa ataupun rakan Hadeon Emmerane periksa. Tiada langsung yang berkait rapat dengan kematian Nicole.

Semua yang Emmerane periksa mengatakan perkara yang sama seperti 'Hadeon hanya berjumpa untuk bekerja' tiada yang aneh ataupun logik untuk Emmerane fikirkan.

Jam berlalu dengan pantas. Kini semua sudah tinggalkan Emmerane seorang di pejabat kecuali Kol yang masih setia menanti Emmerane.

Jam ditangan dilirik, fail yang diatas meja Emmerane biarkan, beg pada kerusi dicapai. Emmerane terkejut melihat Kol yang sudahpun di dalam mimpi sedang duduk di sebelah pintu pejabat milik Emmerane.

Senyuman Kol terpancar saat Emmmerane mengejutkannya, Emmerane hanya pandang rimas.

Mata merah milik lelaki memerhatkan gelagat Emmerane dan Kol yang sedang keluar dari pintu keluar pejabat Emmerane.

Septhis yang sedia sudahpun menghilang mengekori Kol. Hadeon juga sama, dia mengekori motosikal milik Emmerane. Lelaki yang disanjung tinggi itu memandu laju kereta berjenama miliknya, butang baju kemeja milik nya dia buka satu persatu, meninggalkan beberapa sahaja lagi butang untuk menutupi badan sasanya.

Rambut Hadeon yang kemas kini berselerak, dia tersilap langkah dan menyebabkan Emmerane sedar kewujudan nya yang mengekori Emmerane, kini dia hilang jejak Emmerane.

Kereta miliknya kini diberhentikan di tengah-tengah jalan raya yang kosong itu.

Dari atas motosikal Emmerane menoleh kebelakan untuk memastikan yang Hadeon benar-benar hilang jejak Emmerane, dia senyum kemenangan. 

"le baisage"  stereng kereta Hadeon tumbuk untuk melepaskan kemarahan.

"Bastard" Marah Emmerane 

SIDE NOTE PLEASE DO INTERACT WITH EVERY CHAPTER: vote every chapter 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 06, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Le monde est á nousWhere stories live. Discover now