★ . ꜝꜞ ᳝ ࣪ ( happy reading ) ☁️ׂ ʬʬ
[ Holiday ]
· ┈┈┈┈┈┈ · ꕥ · ┈┈┈┈┈┈ ·
Kring!
Bunyi loceng menandakan masa pulang telah tiba. Para pelajar berpusu-pusu menuju ke gerbang. Tidak sabar untuk pulang ke rumah.
Hari ini juga merupakan permulaan cuti sekolah. Pihak sekolah memberi mereka cuti yang cukup panjang setelah ujian.
Cuti ini untuk merehatkan para pelajar selepas berperang dengan kertas-kertas ujian.
GURLIES berlari anak menuju ke kereta masing-masing. Mereka mahu segera pulang ke mansion kerana mereka telah merencana jadual percutian mereka.
· ┈┈┈┈┈┈ · ꕥ · ┈┈┈┈┈┈ ·
[ Flashback on ]
Ketika itu, GURLIES sedang melaksanakan hukuman mereka. Mereka mencuci tandas perempuan itu dengan muka masam mencuka.
Opss, maksudnya Devil. Ya,hanya Devil yang memasang wajah masam.
Dark dan Shadow meneruskan hukuman itu dengan wajah datar manakala Psycho bernyanyi kecil.
Devil membaling mop di tangannya dengan kasar. Dia menarik rambutnya sendiri dengan kasar.
"Bodohlah! Sial! Jahanam!" Dia merancau tidak jelas.
Rakan-rakannya yang lain mengendahkan pekikan Devil. Mereka sangat kenal susuk Devil yang baran ini.
Selagi mereka tidak terkena tempias amarah Devil,mereka mengabaikannya.
"Umm...guys. Esok dah holiday kan?" Soal Psycho.
Devil,Dark dan Shadow hanya berdehem kecil mengiyakan persoalan Psycho.
"Jom pergi melancong?" Cadang Psycho.
"Melancong? Nak pergi mana?" Dark mula tertarik dengan cadangan Psycho.
"Entah." Jawab Psycho singkat.
Devil memutarkan kedua bola matanya.
"Kau yang sarankan tapi kau tak tahu nak pergi mana." Omel Devil.
"Aku tak sarankan pun tadi."
"Habis tu?"
"Aku tanya pendapat korang. Hehe."
"Cadangan Psycho tu boleh diterima,lagipun kita dah lama tak melancong." Shadow mengangkat bicara.
"Lokasi?" Tanya Dark.
"Hah?" Devil dan Psycho memandang Dark dengan muka blur.
"Lokasi melancong tu kat mana?" Tanya Dark lagi sekali.
"Nanti kita bincang,now, let's finished the punishment and back to mansion."
"Ponteng?" Soal Devil.
"Nak ponteng apanya,dah nak loceng balik." Kata Dark.
· ┈┈┈┈┈┈ · ꕥ · ┈┈┈┈┈┈ ·
vote!★
7.09.2021
Selangor, Malaysia
YOU ARE READING
Transmigration Gurlies
Fiksi Penggemarvote|comment slow update|harsh words • -- ٠ ✤ ٠ -- • · GURLIES Sebuah geng beranggotakan 4 orang gadis. Mereka selalu membuat masalah, merupakan troublemaker. Mereka masing-masing mempunyai keluarga yang harmoni dan bahagia Tetapi suatu hari,ahli G...