بارت 13

13K 392 13
                                    

البارت الثالث عشر...
راحت وراكم بالتوك توك بعد ما سعيد مشي راحت عالموجف .ولجت سعيد ركبكم.. عربيه.. ولما مشي وسابكم. فضلت واجفه اني جولتلها تتوكدي اللول ان العربيه طلعت بيهم وخليكي معايا عالتلافون.. كانت بتجولي كل اللي هي شيفاه..من اول ما نزلتو لحد ما وجفتي انتي وامك تتحدتو لحد ما جت ووصفتلك بيت العمده بنفسها يا سهي..
سهي...😲😲😲😲😲😲😲😲😲
فرحه... انتي معايا..
رحيم.. خد التليفون... براڤو عليكي يا فرحه.. مكنتش اعرف انك بالذكاء ده كله...
فرحه.... شكرا يا حضرت العمده... بس في اوجات لما البني ادم بيتظلم وخصوصي من اجرب الناس ليك..
عجلك  بيجف عن التفكير..وبيحل مكانه الجلب.. وتفكير الجلب.. اجوي بكتيييير من تفكير العجل.عشان الجلب لما بينظلم عقابه فالتفكير مهيصدجهوش بشر.. وعلي جد ما يتظلم علي جد ما تفكيره بيبجي جاسي..
رحيم... عنديكي حج..يافرحه...
المهم الوجت.. اني سمعت كل حاجه..وعايز اعرف الوجت هنعمل ايه..
فرحه..بابتسامه.. هتسألني اني ياحضرت العمده..
رحيم... طبعا هسألك...بعد طريجت تفكيرك دي مينعش حد يستهون بيكي عاد ولا ايه...
فرحه... اللول لازم العمليه دي تنكشف عشان ابوي وسعيد يروحو في داهيه...
رحيم.. انتي تعرفي المكان اللي خطفهم فيه..
فرحه.. لا دي الحاجه الوحيده اللي معرفهاش... بس اللي اعرفه ان هما في خطر اي حد بيجي علي سكت ابوي وسعيد اخوي بيبجي اخرت سكته دم..
رحيم.... اني محتاجك معانا يا فرحه..واني اوعدك اني هحميكي.
فرحه.. اني معاك من غير اي حاجه. يا رحيم بيه.. وصدجني اني مش خايفه والمرادي خلاص مبجاش فيها خوف او حتي تراجع  لازم يكون في نهايه واني اتعلمت من ادهم.. ان الخوف بيعطل كتير واني مش عايزه عطله..ولو سكتي اخرتها موت مبجتش فارجه.. كفايه عليا اني اخلص الناس من شرهم.. وساعتها اجابل أدهم في مكان احسن من ده بكتير....
رحيم... لا يافرحه لسه بدري علي مجابلتك لي ادهم...انتي هتعيشي.. وهتكملي..حتي لو من غير ادهم بس كفايه انك ترجعي حجه وتنقذي تلاته ملهمش اي ذنب في ظلم عمران
فرحه... المهم الوجت عشان تجدر تتصرف. زين.. انت معاك الورج.. ولازمآ تاخد التسجيلات...بس يوم ما تنوي تبلغ متجولش حاجه عن التسجيلات الوجت..
رحيم... ليه.
فرحه... لو جدمتها علي طول الحكومه مهتعترفش بيها..وهتجولك انه مش قانوني... لازما الاول تعمل محضر وتجدم الورج بس اللول تكون حد تعرفه وتكون سريه... عشان الحكايه لو انكشفت جبل الاوان هنروحو في داهيه واللي اتخطفو مهيرجعوش....لما تبجي تعمل محضر والنيابه تبتدي تتحرك هنبجي نجولهم ان في تسجيلات سجلناها.. بخصوص الجضيه وساعتها ممكن يعترف بيها...
رحيم باعجاب....انتي دارسه ايه يافرحه...
فرحه...اني معايا ثانويه عامه وجعدت مكملتش...
رحيم.. اللي يسمعك يجول مخلصه علام.
فرحه.. كان نفسي.. بس الله يسامحه ابوي ماهيعملش حاجه عدله.. بس اني اتعلمت كتير من ادهم هو بالنسبالي كان اكبر واهم مدرسه...
رحيم.. ربنا يرحمه...المهم انا عايز اشوفك بكره ضروري عشان التسجيلات..
فرحه .. بأمر الله هحاول اخرج بأي حجه وهجيلك من غير ما حد ياخد باله.

جحيم الصعيدحيث تعيش القصص. اكتشف الآن