~no one pov...
"yah,Lya yang agung lagi hanat!Please don't mess with me....jebal",kata gadis yang memakai apron berwarna grey itu.
"tak nak....tapi kalau kau bagi aku latte ngan cheesecake baru aku tak buat kacau"
"haduh,parah lah kau ni.Asyik-asyik belanja makan cheesecake,hari-hari kena belanja latte.Nasib best friend....bila lah Jisung nak balik ni.Boleh mental illnese aku harini",kata gadis itu sambil menyiapkan dessert yang dimahukan oleh sahabatnya tadi.
"alah,kau ni Jaera.Terasa aku bila kau cakap macam tu.Lain kali suruh lah Jisung jaga aku setiap jam,setiap minit,setiap saat,setiap hari,setiap,minggu,setiap bulan,se-"
Belum sempat Lya menyambung kata-kata nya,Jaera sudah menyampuk.
"bla...bla...bla...bla...lagi apa lagi.Setiap abad...setiap kurun gitu.Lagi lagi",kata Si Jaera
~Lya pov...
"bla...bla...bla...bla...bla...lagi apa lagi.Setiap abad...setiap kurun gitu.Lagi lagi",kata Jaera.
Isy,geram nya aku...rasa macam nak lenyek-lenyekkan budak ni dengan lesung je.Sesiapa ada lesung tak.Aku nak tumbuk budak ni lumat-lumat,lepas tu tumis.Buat nasi goreng kampung bagi kat crush ni,Si maknae on to-ops.Terlepas dibawa angin.
Aku pula apa lagi,terus ambil cheese cake dan latte yang sudah disediakan untuk aku bawak balik...pergi bayar dan tinggalkan nenek lampir kat dalam cafe yang tengah menyanyi sumbang.Jahatkan aku...HHAHAHAHAH🤣.Aku memang material best friend yang bagus.Siapa nak aku jadi bff kau,booking cepat-cepat.Sementara aku tak bad mood lagi.
Sebelum aku balik,baik aku singgah kat Sungai Han dulu.Menikmati keindahan panorama lah kan.And tujuan aku datang sini pun sekadar nak ubati rindu aku terhadap Jisung.Biasalah nama sama.Sungai Han ngan Han Jisung.Eh,tiber lah.
"haih,tak sabarnya untuk esok.Aku nak tinju si tupai ni habis-habisan"
~??? pov...
Aku hanya memerhatikan gelagat gadis yang ada didepan ku sambil tersenyum.Aku dah kenal 3 tahun dah dengan gadis itu.Tak sah kalau tak ke tempat favourite dia ni.
"saya akan lindungi awak Lya.I swear and I promise to you"
~end ??? pov...
~Lya pov...
Kat sini lah tempat aku dan Jisung berkenalan....
_flashback time_
Aku hanya merenung sungai Han yang mengalir tenang dihadapanku ini.Sedih,itu yang aku rasa sekarang.Dihari yang bahagia ini sepatutnya ada eomma dan appa yang meraikan bersama-sama dengan aku.Ya,ini adalah hari dimana tarikh ulang tahun aku.Tapi nak buat macam mana.Mereka dah dijemput oleh tuhan.
Batu kecil yang ada ditangan ku dilemparkan kedalam sungai sebelum aku bangun dari kerusi yang aku duduk tadi.Handphone ku yang berjenama vivo y11 ditekan punat on nya lalu aku melihat masa sekarang.
"nak masuk pukul 6.30 petang dah.Lamanya aku kat sini"
Tiba-tiba handphone milikku berdering.
My Bestie✨
Panggilan itu segera ku jawab.
-in call....
Aku:ye kenapa ni ra?
Jaera:kau kat mana ni Lya?.Dah nak gelap ni.Bahaya lah.
Aku:aku kat Han River lah.Nanti kejap lagi aku balik.
Jaera:oke lah kalau macam tu.Balik awal tau.Nanti kalau kau nak makan,kau kena panaskan frozen food kat dalam peti ye.
Aku:oke beb
Jaera:aku letak dulu ye.Jangan lupa balik awal.Sayang kau sebagai bff
Aku:oke,aku pun sayang kau as bff
Aku menekan butang merah di skrin handphone ku lalu bersedia untuk pulang.Tiba-tiba malam tak berbau,aku terlenggar seseorang sehingga kami berdua terjatuh.
"sorry,saya tak nampak tadi encik lalu"
kata aku lalu menolong lelaki itu berdiri.
"eh,tak.Saya yang salah tadi.Kalut sangat tadi sampai tak nampak cik lalu"
Kami tertawa and start dari situ lah kitorang berkenalan.
_end of flashback_
Lepas 1 tahun kami berkawan baik,Jisung start meng'hiatus'kan dirinya.Bulan April antara bulan paling banyak buat hal dan masalah.Kadang aku pun nak stress sebab kebiasaanya Jisung yang selalu menolong aku.Selain Jaera,Jisung dan member Stray Kids yang lain,aku dah takde siapa-siapa dah.Macam yang aku kata eomma dan appa aku dah meninggal dalam kemalangan.Yang lebih menyedihkan lagi kemalangan tu yang disengajakan atau lebih tepatnya kemalangan langgar lari.Polis mengatakan bahawa maybe kemalangan tu berpunca dari bisnes appa ku yang banyak musuh dan saingan.
Sebenarnya,masa tu aku masih berumur kami dalam perjalanan untuk bercuti ke Everland.Lepas kemalangan tu,aku jadi anak yatim piatu.Bisnes appa yang masih berjalan seperti biasa diuruskan oleh PA appa,Jiyoo eonnie.Jiyoo eonnie juga lah yang menjaga ku selepas pemergian eomma dan appa.Dari Jiyoo eonnie lah aku mengenali dan berkawan baik dengan Jaera bcuz Jaera adik Jiyoo eonnie.
Selepas puas berjalan disekitar sungai Han,aku segera pulang ke rumah.
_to be continue_
Hai guys,jangan lupa vomment(vote+comment).Love y'alls.
YOU ARE READING
left without leaving a trace in April [Han Jisung x Reader]
FanfictionApril ... the month I'm most afraid of......for he will probably leave me reeling in trouble