CHAPTER 1 ♡︎

15 1 0
                                    

Hari ini hari yang agak sibuk kerana keluarga Airis ingin pindah disebabkan hal kerja Ayah nya ...

Oh lupa nak intro

Hai nama saya Raja Intan Airis binti Raja Ahmad Shah ... Saya berumur 16 tahun dan saya anak tunggal ... Harini ialah hari yang menyedihkan kerana saya perlu pindah ke tempat lain ... Selama saya berpindah randah disebabkan urusan kerja ayah saya disini adalah tempat yang paling lama kekuarga kami menetap ramai kawan saya ada disini berbanding bandar lain ... Saya ada BFF bernama Tengku Intan shuhada binti Tengku Naim sulaiman ... Nama kami berdua mempunyai Intan jadi apabila kami membeli barangan secocok kami akan menamakannya Intan kan comel giteww ... Aku dapat tahu yang aku akan pindah ke tempat yang amat kuelak kerana kutidak mahu pergi ke situ ... ( end pov )

"Airis dah ke belum packing barang" Jerit Raja Aira A.K.A ibu Airis...

"Dah lah Airis jangan lah nangis lagi nanti kamu semua lambat sebb kamu nangis ini tolong lah jangan nangis nanti aku pun nangis ... Nnti dah sampai sana terus chat aku tau hantar gambar kau ... Kalau kau rindu kita boleh call call jangan cenni Airis .." Pujuk Shuhada sambil peluk badan Airis ..

"Kau janji dengan aku dulu yang kau takkan lupa aku tau tau nanti bila kita dah habis SPM atau ada masa terluang kalau aku ajak kau hang out kau tak boleh tolak ... *hiks hiks* " Airis tersedu sedu mengeluarkan tangisannya..

"Iyee In Sha Allah .. Ok jom sini bag kau aku tolong angkat ..." Syuhada pelawa dirinya untuk mengangkat beg Airis ...

\\ SKIP PERJALANAN //

"Okeii Airis anak abah kita dah sampai bangun bangun bilik Airis dekat tingkat 2 tau bilik no 4 ada nama Airis dekat pintu bilik tu"Kata Abah sambil mengusap kepala aku .. Abah mmg soft spoken aku nak sangat dapat jejaka macam abah hensem nya tak kurang juga ... Astagfirullah Airis Sedar kau baru 16 tahun berangan macam dah lepas SPM ...

^^ SKIP ^^

~MALAM~

"Abah boleh Airis tanya tak ? Sebab soalan ni agak sensetif" Tanya Airis sambil tundukkan kepalanya ..

"Abah rasa abah tahu kamu mahu ajukan soalan apa , Ye Airis kamu akan pergi sekolah situ juga" Kata abah sambil bangun dan beredar ..

\\ SKIP MALAM //

~PAGI~

"PALI PALI PALI AIRIS - SHIII" JERIT MAMA sambil menggunakan slank Korea nya ...

"Okah dah siap sapa hantar Airis eomma" Tanya AIRIS ..

"Pak Cik Arman sorry Airis mama dengan abah kena pergi luar daerah so kamu duduk rumah elok elok tau maybe dalam  1 week kami disana" Kata mama sambil peluk Airis ..

"Baik mama elok elok dekat sana tau jaga abah elok elok" Kata Airis dengan intonasi senada .
Aku tak bersedih sangat sebab dah jadi rutin setiap bulan seminggu tu ialah minumum kalau diorg pergi kr luar kawasan ..

"SKIP PERJALANAN"

Airis pov ~~

Weyh pahal aku takut sangat ni ... ofcorse aku takut aku taknak jumpa dia aku TAKNAK langsung even terserempak ..

Mano lak ni pejabat aku dari tadi pusing pusing macam orang tak sehat cari pejabat ni ..

"ekhem awak budak baru ke ?" ?? Tanya kepada Airis ..

"Dang sapa lak jantan ni ghisau nak pusing tantah dia" Airis ketakutan "Haah aku budak baru " Airis menjawabnya tanpa pusing kebelakang ..

"Awak tak geti tengok orang ke kalau bercakap" ?? menegur Airis ..

MR.HATI BEKU Where stories live. Discover now