Part 10 (Siblings ?)

9 2 0
                                    

"Sayang , Wan , sini duduk..."

Kata kata Tengku Zakri mematikan lamunan Raisya .

"What are you doing , shayang.. ?"

Soal Aira Safyya mencubit pipi Tengku Ariana sebaik saja turun dari tingkat atas lalu duduk disisi Tengku Zakri . Manakala Tengku Zakwan pula hanya duduk bersebelahan Haikal .

"Mummy ni..." Tengku Ariana mencebik lagi .

'ini ke musuh kami ? Kenapa lain sangat dengan apa yang along cakap ?' getus hati Raisya bingung .

"Raisya , buat apa je ? Raisya tengok tv dengan diorang sekali ke ? Diorang semua ada buli Raisya tak waktu aunty takda tadi ?"

Soal Aira Safyya kedengaran lembut .

"Ha ah aunty , Raisya tengok tv dengan diorang semua . Diorang tak buli la aunty.." jawab Raisya hanya tersenyum .

"Baguslah.." ujar Aira Safyya .

"Wan , esok nak training lagi tak ?" Soal Iqram Hafiz ingin tahu .

"Wan nak , tapi kita pergi la awal pagi uncle . Petang risau balik lambat pulak macam tadi.." jawab Tengku Zakwan suaranya kedengaran biasa saja .

"Okaylah , esok lepas solat subuh kita gerak..." Ujar Haikal pula .

"Aikk , rasanya awal sangat tu uncle ."

Ujar Tengku Zakwan risau . "Laa.. tadi kata nak awal pagi ."

"Lepas breakfast la uncle ."

Tengku Zakwan sudahpun menepuk dahi melayan Akram Hafiz . Manakala Akram Hafiz membuat wajah menyampah .

"Sama aje la tu . Jangan lambat pulak esok ."

"Baik uncle.." jawab Tengku Zakwan dan Tengku Ariana serentak dengan bersemangat wajarnya .

"Balik awal sikit tau shayang mummy.."

Ujar Aira Safyya masih lembut . "Kenapa pulak kena balik awal sayang ?"

Soal Tengku Zakri jelas bingung .

"Sebab sayang rasa kan , sayang nak halfday esok.. sebab sayang ingat nak duduk rumah dengan shayang shayang mummy semua ni.." Bicara Aira Safyya dengan jujur .

"Serius la ?!"

"Eh , yang bapak lagi teruja dari anak ni kenapa ?" Soal Rachel bingung.

"Sibuklah kau !"

Ujar Tengku Zakri dengan selambanya .

"Sebab esok sayang takda meeting rasanya . Lagipun nak jumpa client sekejap aje . Then baru sayang balik rumah . Lagipun kerja sayang tu dekat rumah pun boleh kan Syaza ?"

Bicara Aira Safyya kedengaran tenang .

"Tapi akak , bukan ke lagi senang kalau dekat butik ?"

"Takpalah Syaza , akak ingat nak buat dekat rumah aje . So , boleh rehat kejap . Lagipun butik tu takpa . Kelly , Sally.. you guys can take care the boutique without me right ?" Bicara Aira Safyya dengan lemah lembutnya .

"Ofcourse.. we can Mrs Aira , but why ?"

"I want work from home . Then i can rest too.." jawab Aira Safyya agak kurang jujur . Kelly dan Sally hanya mengangguk kepalanya tanda faham .

"Alright Mrs Aira , but till when ?" Soal Kelly ingin tahu .

"I tell you later.."

"Alright Mrs Aira.." ujar Kelly . "Dah malam ni . Wan , Ria , Raisya pergi tidur..."

Me Love You Tuan Ilyas.Where stories live. Discover now