1. Outo Aleksi

27 2 0
                                    

Joonas
Moi mä oon Joonas Porko. Soitan kitaraa Blind Channelissä. Meijän bändissä on yhteensä 6 henkilöä. Musta kyllä tuntuu, että sä tunnet ne ja mut joten esittelyjä ei tarvita.

Oltiin normaalisti treenaamassa studiolla. Puhelimeeni tuli viesti.
"Venatkaa sekka" sanoin pojille. "Kiitti viime yöstä ;)" siinä luki. Olin taas päätynyt kännipäissään jonkun kanssa sänkyyn. En oo ikinä osannu sitoutua kenenkään kanssa. Tykkään elää villisti ja vapaaasti. En ihmettelis yhtään jos mulla ois yli 20 lasta. Onneks ei kuitenkaan oo yhtäkään. "Kauanko sä luet sitä viestiä?" Joel kysyi. "Ai häh?" olin juuri palannut oikeaan maailmaan. "Niin että kauanko sulla kestää lukea?" Joel toisti. "Aa siis joo luin jo" vastasin.
"Keneltäs se oli? ;)" Joel virnuili. Joltakin randomilta. "Oliko villikin yö?" Niko taas virnuili. "Lopettakaa!" naurahdin. Näin kuinka Aleksi katto mua tosi oudosti.

Aleksi
Oon siis Aleksi Kaunisvesi. Joo te tiedätte. Oon tosi ihastunut tohon meijän hattarapäähän. En tiedä miks oon menny ihastumaan siihen. Se ei edes ole sitoutuja tyyppiä. En vaan pysty olla ajattelematta sitä. En oo kertonu tästä kellekkään. Kukaan ei edes tiedä että tykkään pojista. Mua pelottaa, että ne ei hyväksyis mua. En oo ees kertonu mun vanhemmille.

"Mä en jaksa enää" Joel valitti. Se on kyllä aina valittamassa. "Eihän me ees olla läheskään valmiita" sanoin. "Eiks me voitais jatkaa joku toinen päivä?" Joel ei lopettanut valittamistaan. "Miks me ei koskaan voida tehdä juttuja kerralla purkkiin!" raivosin. "Rauhotu, ei sun tarvii alkaa huutaa." Joel sanoi. "Onks kaikki hyvin?" Joonas kysyi. Ihanaa, kun tuo söpö hattarapää huolehtii minusta. "Joo, vähän vaa stressaa kaikki työjutut." vastasin. "Sen takia me lopetetaan aikasemmin." Joel sanoi. Ehkä se vois kyllä tehä ihan hyvää. "No okei." sanoin ja aloin pakata tavaroitani.

Pääsin juuri koti-ovestani sisään. Nyt vain aijon rentoutua ja antaa itselleni aikaa. Töiden takia en ole paljoa saanut aikaa itselleni. Hyvä vaan, että Joel valitti, saan minäkin rentoutua.

Joonas
Aleksi unohti sen lompakon studiolle. Ajattelin kerrankin olla kiltti ja viedä sen omistajalleen. Koputin Aleksin oveen ja pian vilttiin kääriytynyt mustahiuksinen pörröpää avasi oven.
"Ai moi, mitäs sä?" Aleksi sanoi. "Tulin vaan tuomaan sun lompakon." vastasin. "Aa kiitti, hei haluutko vaikka jäädä kattoo jotain leffaa?" Aleksi kysyi. "Toki, ei mulla mitään muutakaan oo." vastasin ja menin peremmälle sulkien oven samalla.

Aleksi oli valinnut jonkun romanttisen leffan. En tienny et sellaset on sen makuun. Ite en kauheesti dikkaa, mutta en mä haluu valittaa.

Vihdoin leffa loppui. En ois jaksanu enää. Oisin voinu nukahtaa pystyyn sen verran tylsä se oli. Mutta Aleksi näytti tykkäävän.

"Mä taidankin tästä lähtee" sanoin Aleksille joka oli edelleen vilttikääreen sisällä. "Noh kiitti, kun olit seurana." Aleksi vastasi.

...

Aleksi
Heräsin auringonpaisteeseen joka tunkeutui sälekaihtimien läpi. Vihaan aurinkoa. Tai siis vihaan sitä silloin, kun se herättää minut. Halusin vain jäädä makaamaan sänkyyni, mutta minun oli noustava, sillä siskoni tulisi käymään tänään. Ensimmäisenä kävin virkistävässä suihkussa. Sen jälkeen laitoin kahvin keittymään ja lähdin valkkaamaan vaatteita. Tänään valitsin mustan hupparin ja revityt farkut, jotka ovat myös mustat. Kahvi olikin jo keittynyt sillä aikaa, joten otin muumimukin kaapistani ja kaadoin siihen kahvia. Moni ei tiedäkkään, että olen muumi-intoilija. Ainoastaan ne jotka tuntevat minut todella hyvin, tietävät sen.

...

Aivan juuri siskoni pitäisi tulla. Ajattelin, että hän saa olla ensimmäinen jolle tulen kaapista ulos. Jännittää todella paljon. En tiedä mitä minun pitäisi sanoa jos hän ei hyväksykkään minua.

Pian ovikello soikin ja nousen sohvalta avaamaan oven. Halaan siskoani joka on minua hieman lyhyempi. "Ihanaa nähä!" siskoni tokaisee ja tulee sisään.

Wohoo! Vihdoin sain tän ekan osan valmiiks :) Tää on ehkä vähän tylsä, mutta seuraavissa sitten tapahtuu😉

Been living in a fantasy| Joonas x AleksiWhere stories live. Discover now