into the dachang

44 17 107
                                    

Dalam suatu dewan yang terletak di Guangzhou, sedang dilakukan rakaman untuk rancangan survival yang dipanggil sebagai 'Youth with You'.

'Youth with You' mengumpulkan 119 pelatih lelaki dan empat orang mentor yang akan menilai mereka mengikut tiga kategori yang berbeza, iaitu dance, vocal dan rap.

"Selamat datang saya ucapkan kepada para pelatih. Saya, Chris Lee akan menjadi producer untuk season kali ni," kata Chris Lee dengan penuh semangat.

"Para mentor akan menilai persembahan pembukaan dari kalian semua. Jadi, sila buat yang terbaik!" katanya lagi melalui mikrofon lalu disambut dengan sorakan riang dari para peserta.

skip

Di belakang pentas.
"Yinghao, kau dengan aku dapat main part. Pastikan tiada kesalahan tau," kata Xingxing. Mereka sedang bersiap sedia untuk melakukan persembahan pertama mereka di rancangan itu.

Yinghao memandang Xingxing kosong. "Okay, I'll try my best."

"Aku ingat kita je yang bawa lagu ni rupanya ada lagi 2 team lain bawa lagu yang sama," sedikit keluhan kedengaran di hujung kata-kata Xingxing. Dia pun melihat seorang demi seorang ahli team lain yang berada di dalam bilik itu.

Ada yang meregangkan badan dengan melakukan split, ada juga yang bermain dengan knuckle. Semangat dia sedikit menghilang setelah melihat kegigihan ahli-ahli team lain.

Dia mengeluarkan sekeping photo card yang disimpan di dalam poket bajunya. "Agak-agak kau bangga tak dengan pencapaian aku sekarang ni?" Bisik Xingxing perlahan.

Sementara Xingxing sibuk mengelamun, "Team Tiger X, boleh bersiap sedia ya."

Xingxing, Yinghao bersama dua orang ahli kumpulan mereka yang iaitu Bailu dan Jiachen berkumpul bersama lalu memberikan kata-kata semangat, "Team Hunter, FIGHTING!".

skip

Di atas stage.
"Boleh perkenalkan diri," kata Chris Lee.

"Saya, Sun Yinghao wakil bagi Team Hunter. Ahli-ahli di dalam team kami datang dari company yang berbeza," Yinghao memberhentikan kata setelah melihat Lisa sedang mengangkat tangannya.

"Sudah berapa lama korang jumpa?" pertanyaan Lisa turut menghadirkan tanda tanya kepada trainee dan juga mentor yang lain.

"Kami baru berjumpa dalam sebulan lebih," Jiachen menjawab pertanyaan Lisa.

"Wah. Only 1 month? Mari kita tengok dulu persembahan mereka."

Team Hunter pun berdiri pada posisi masing-masing.

"Wah, nice!" ujar Lisa teruja. Dia sangat kagum sehingga tidak sedar bahawa kamera sedang fokus ke arah dia.

"Ini hasil 1 bulan?" tanya Will Pan selaku mentor rap.

"Ya?" jawab Bai Lu ragu-ragu.

"Tarian ni dari idea siapa?" tanya Will Pan lagi.

"Dari kami semua tapi mostly idea Xingxing," jawab Yinghao pula.

Mentor semua terus melihat maklumat tentang Xingxing.

"Lisa, ada nak cakap apa-apa?" tanya Chris Lee.

"Wow! Amazing! Such a great teamwork!" puji Lisa tinggi.

𝙔𝙤𝙪𝙩𝙝 𝙬𝙞𝙩𝙝 𝙕𝙝𝙤𝙪𝙓𝙞𝙣𝙜 (on hold)Where stories live. Discover now