1

187 27 8
                                    

"Keluar kau ank hodoh-! , tiap hari bwak msalah tk hbis² , dh lah tk guna , tk pndai pulak tu . Malu aku dpt anak mcm kau lah-!"

Pemuda berbdan chubby dan hodoh itu langsung berlari keluar dari rumah kerana tidak mahu eomma ny membuat bising di perumahan itu . Dia tidak mahu suara gajah eomma ny membangun kan penghuni rumah yg lain . Pemuda itu berlari selaju mungkin dan akhirnya dia kelelahan . Dia menumpang tidur d kotak yg ada di sebuah lorong sepi




"Hooammm~" pemuda bernama Kim Soobin itu terbangun dri tdurnya . Dia melihat sekeliling dan teringat kejadian malam semalam d mana dia d halau keluar oleh eomma ny sendiri .

Lalu ia memandang atuk di sebelah nya yang memandang ny smbl trsenyum . Atuk itu seperti pengemis dan akhirny Soobin tahu kenapa atuk itu memandang nya

"Ahh-!maafkan saya , saya tk tau kotak ni pakcik punya . Mianhae" soobin bngun lalu menunduk bberpa kali kerana sangat malu bercampur brsalah.

Atuk itu ketawa lalu menyuruh Soobin utk duduk

"Gwaenchana...kenapa boleh ada dekat sini?berapa tahun kamu?" Tanya atuk itu

"15...hehehe"

"Eoh?kmu muda lagi kenapa tidur dekat sni?mak ayah mana?"

"Appa ada urusan kat oversea...eomma h-halau binbin dri rumah..."

Atuk itu sedikit terkejut lalu cuba menenangkan soobin yg hampir menangis kerana kejadian smalam . Dia tidak menyangka dirinya akan di halau hanya kerana dirinya tidak sama seperti anak' yang lain . Andai sahaja appa nya msih ada d sni , psti eomma ny tidak akan berlaku sedemikian .

Beberapa jam selepas itu , petang pun tiba . Atuk itu sedang tertidur dan Soobin sdg duduk bersandar di dinding smbl memikir apa yang harus dilakukan nya . Akhirnya soobin memutuskan utk mmbeli roti coklat dgn uang sdikit yg msih ada dlm saku seluar nya .



Malam pun menjelma , terdapat keributan d lorong itu . Seorang lelaki bertopeng dikejar beberapa polis . Demi keselamatan lelaki itu , Soobin di tarik olehnya lalu kepala soobin di todong pistol

"AHH-!!" jerit soobin ketakutan , dia meronta agar d lepaskan tetapi lelaki itu tidak berniat untuk melepaskan nya .

"Jangan gerak-!letak kan pistol korg atau aku tembak budak ni" ancam penjenayah itu , pihak polis langsung menurun kan pistol mrk ke tanah dan akhirnya soobin d bawa lari oleh penjenayah itu .

Soobin tidak sedarkan diri , dia terlalu shock dan akhirnya dia pingsan





Sinar matahari menembusi ruangan bilik bwah tanah itu shingga mmbuatkan Soobin terbangun . Tangan nya terikat di tiang , kakinya di rantai dgn rntai besi .

"E-eh?TOLONGGGG!!!!AAAAA TLONGG!!!!!" jeritnya sekuat suara hingga mmbuatkan suarany bergema di dlm ruangan itu . Bberapa saat slepas itu seorang yang membawa Soobin kemari itu membekap mulut soobin dgn tangan nya

"Diam sialan , aku tk nk kena bnuh dgn boss . Baik kau diam sbelum aku kerat leher kau" ancam nya lagi

Soobin menangis terisak² . Prasaann nya bercampur aduk antara takut , kesal dan sedih.Kenapa nasib ny malang skali.

"Hiks bunuh je lah aku daripda aku kena ikat dkt tiang ni hiks . Lepaskan aku lah!!!!" Jeritnya lgi lalu wjahny d tampar oleh lelaki itu . Lelaki itu mengeluarkan pistol nya dan mengacu kan tepat di dahi Soobin

Soobin mulai ketakutan , dia mengira bahawa hidupny akan tamat di situ tetapi belum sempat lelaki itu menembak nya , suara tembakan yang sgt kuat bergema d dlm ruangan itu .

Soobin mmbuka matany prlahan , dia mlihat lelaki yg ingin menembaknya tadi terkaku setelah menyadari yg dia telah diketahui . Suara yang dingin muncul dri blkang lelaki itu .

"Eh tak kena"

JEDER-!!

Darah merecik ke wjah Soobin . Soobin terkejut , lelaki di hdapan ny mati dgn satu tembakan d kpalanya . Soobin terdiam , bdan ny bergetar ketakutan . Pembunuh yg telah mmbunuh lelaki tadi mndekati Soobin dan menatap wjah Soobin yg penuh dgn percikan darah . Soobin tidak takut utk menatapnya kembali . Satu soalan diajukan .

"Kau siapa?"

Tbc.

LOVE OR KILLER - YeonbinWhere stories live. Discover now