𝑫𝒆𝒑𝒓𝒆𝒔𝒔𝒊𝒐𝒏

2 1 0
                                    

Jika penyakit ni x kan hadir dalam hidup ini. Mungkin setiap hari aq happy. Tapi kan penyakit ni semua Allah bagi. Allah bagi sebab nak hapus dosa kita. Mungkin kita buat salah banyak but kita x perasan. Aq menghidapi penyakit 'Deprission' pada tahun lepas. Aq masok dalam klinik ni aq cam x caya ja. Aq nak gelak pon ada bila dengar doktor tu cakap macam tu. Ibu aku hanya melihat aq dengan tatapan sedih. Lepas tu, ibu pegang tangan aku ibu dan ibu peluk aku. Ibu bisik dekat aku. Kakak sabar tau. Ni ujian Allah. Allah bagi sebab Allah sayang dekat kakak.

    Waktu tu aq nak nangis pon ada. Aq cakap dalam hati aq " Allah dah x sayang kakak dah kenapa aq dapat macam ni". Aq x mahu pon dapat penyakit ni. Aq dan ibu keluar dari bilik tu dan menuju ke ruang menunggu ubat. Ibu menyuruh aku pergi ke kereta dulu. Sekejap lagi ibu menyusul pulak. Doktor tu cakap effect main telefon jugak tekanan banyak masalah.  But why?????????? .

   
   Mungkin aq tekanan dekat sekolah dan rumah. Aq setiap hari pergi sekolah aq takut. Sebab aq pernah bawak telefon ke sekolah. Dan telefon itu sudah dirampas 😭😭😭😭😭.
Ustazah dan ustaz memandang serong kepada aq dan adik aq. Aq dan adik aq sepasang kembar perempuan. Adik aq tak bersalah dalam hal ni dan ia pon terbabit sekali. Dalam hati aq meronta-ronta untuk memberitahu ustazah yg senior pon bawak telefon ke sekolah lalu telefon mereka x dirampas pon. Mana adil macam tuu. Tapi aq senyapkan hal tu. Mungkin indahnya aturan tuhan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 05, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kehidupan aku Where stories live. Discover now