Suatu malam terlihat seorang remaja yang sedang melarikan diri daripada kejaran para ejen-ejen yang ingin menangkapnya.
Remaja itu memakai jacket yang bewarna biru Tua dan rambutnya bewarna hitam dan bewarna putih sedikit .
Ya dia lah Boboiboy dia sedang dikejar oleh para ejen kerana dia telah menggangu sistem pertahanan MATA.dia memakai topeng untuk menutup identitinya.
Boboiboy pov"
Haish....kenapa lah aku terima tawaran tu,kang aku jugak jadi mangsa kejaran para ejen ni.
End Boboiboy pov'
Flashbacks"
Boboiboy: aduh macam mana ni duit aku dh nk habis, bayaran rumah sewa untuk Bulan ni pun aku belum bayar apatah lagi untuk membeli keperluan asas tk mencukupi.
Ting..!!
(Author:anggap je bunyi notification phone Boboiboy)
Boboiboy mengambil phone nya Lalu dia membaca message yang dihantar tadi.
Boboiboy: siapa ni.. unknown??(Dalam talian)
Unknown
Hai Boboiboy Saya ada kerja untuk kamu adakah kamu ingin menerimanya.Boboiboy
Siapa kau dan kerja apa yg kau nk
Aku buatUnknown
Siapa aku tk penting dan kerja yg aku nk kau buat ialah memecah masuk sistem pertahanan MATA.Boboiboy:patut ke aku terima tawaran ni..hmm.
Unknown
Jika kau berjaya memecah masuk sistem MATA dan menggangu sistem pertahanan MATA, kau akan mendapat duit sebanyak RM50 000 sebagai hadia.Boboiboy:wow banyak giler dia bagi aku terima je lh.
Boboiboy
Aku terima tawaran kauUnknown
Pilihan yg bijak, aku akan berikan situs MATA untuk kau pecah masuk.S
K
I
P
.
S
E
L
E
P
A
S
.
M
E
N
G
H
A
C
KBoboiboy:selesai jugak akhirnya.. huftt ...susah jugak memecah masuk sistem MATA ni.
Sementara itu di akedemi MATA
Ali:aik.. kenapa robot dan dron MATA macam Tak berfungsi.
Khai:Haah,betul ckp kau apa yg terjadi sebenarnya ni.
Alicia:hmm.. aku rasa ada orang yang telah memecah masuk sistem pertahanan MATA.
Ali: tapi bukan ke sistem pertahanan MATA dh di naik taraf selepas penyerangan Uno.
All:hmm....
(Speaker:semua ejen muda sila berkumpulan di briefing room dengan kadar segera!!!)
Ali: opocotcomotlomot!!..hish kalau ye pun tak payah nk berteriak.
Alicia:dh jom semua general panggil.
YOU ARE READING
Hecker x Ejen (BBB X EA)
Actionmengisahkan seorang hecker yang baik secara Tak sengaja pecah masuk sistem pertahanan MATA dan sekarang dia menjadi buruan para ejen MATA. siapakah hecker itu dan apa akan jadi kepadanya selanjutnya. Kalau mau tau selanjutnya baca cerita ini. Start...