4| 💜✨

29 1 0
                                    


Hasya berlari mendapatkan Ariana di bangku kantin. Dia menggaru kepalanya yang tidak gatal apabila melihat muka Ariana yang sedang marah itu.

"Alololo, my baby ni majok lah. Meh cini cayang pujuk erh. Baby jangan lah majok macam ni" Hasya menggeselkan pipinya ke pipi Ariana.

"Eh, bongok betul. Aku tak nak orang kata aku ni lesbian. Dah lah mungkir janji, dah shuh shuh. Aku tak nak tengok muka kau" Ariana segera bangun dan masuk ke dalam kelas.

"Alah baby tunggu lah cayang" Hasya mengejar Ariana yang sudah berlari menjauhinya.

"Kau punya panggilan tu boleh tam tukar. Kau tak rasa me macam orang lesbian bila panggil kawan kau macam tu" tegur satu suara garau yang sangat di kenali Hasya.

"Kau tak payah menyebuk erh. Biar aku lah nak panggil dia apa bukan masaalah kau. Yang kau sebok sangat dah kenapa?" tanpa membuang masa Hasya terus masuk ke kelas. Dia tiada mood melayan Zain.

"Tegur pun salah. Kalau aku senyap kau kata aku sombong. Aku cili mulut kau tak boleh bercakap baru tahu" rungut Zain.

"Masuk kelas oi. Tak payah nak membebel lah, aku cili mulut kau dulu" tegur Hasya.

Zain masuk ke kelas dengan muka dinginnya. Semua pelajar dah gerun.

"Apa pandang pandang" tegur Zain apabila melihat seorang gadis yang berpakaian sendat memandang ke arahnya.

"Wow, interest. I like it" kata gadis itu dan mengenyitkan matanya pada Zain.

"Huh"


***********

"Ma, I'm home" sapa Zain. Dia menyalami tangan mamanya dan terus menaiki tangga.

"Nanti turun makan ya sayang"

"Okey ma" balas Zain.

Selesai sahaja mandi, Zain turun ke tingkat bawah untuk menjamah makanan. Dia duduk di hadapan mamanya dan memulakan makanan.

"Zain why you didn't tell to me?"

"Tell about what ma?"tanya Zain kembali.

"Hasya same kolej with you right"

"Yah, why i have to tell you. Zein dah agak yang mama akan tahu tentang ni so baik Zein tak payah kata

"Hisy kamu ni. Ha Zein mama ada nak cakap something to you"

"About what?"

"I tell you later okey. Just eat" Puan Zara berlalu dan duduk di kerusi ruang tamu.

*********

"Ibu... Hasya tak nak lah dengan dia ibu tak boleh buat Hasya macam ni tau" rungut Hasya.

"Please Hasya. Nanti kamu terbiasa lah dengan dia bila kawin".

"Ibu Hasya tak nak. Ibu janganlah paksa. Hasya masih study tau bu" Hasya menghentak kaki tanda tidak puas hati.

"Kalau kamu sayang ibu kamu setuju je lah" ugut Puan Hannah.

"Yela yela, Hasya terima tapi bukan dalam masa terdekat ni"

"No, bulan depan kamu kawin, minggu depan kamu bertunang"

"Noooooooooooo"

"Kalau macam tu kamu tak sayang ibu lah kan?"

"Ibuuuuuuuu....ye Hasya dengar. Ibu ni suka ugut ugut orang"

"Biarlah" Puan Hannah tersenyum gembira. Dapat juga berbesan dengan kawan baik.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 06, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Suamiku En BekuWhere stories live. Discover now