Hej, mitt namn är Lizz. Jag är 20 år och jag hade ett normalt liv. Men nu är det dags att berätta min historia.
- Lizz?..
- Huh? Vem där?!
- Lizz...
- Vem är du och vad vill du mig?!
- Lizz.. hjälp oss...
- VA?! Vem är du?! Hallå?..- Huh var det bara en dröm? Oh det var bara en dröm. Men varför drömde jag den drömmen igen? Och Vem var det?
Jag går ner till köket efter min mardröm och sätter på mig min hoddie och mina mjukisbyxor. Jag tar på mig strumporna och sätter upp håret i en låg toffs. och börjar på min vanliga rutin. Först klär jag på mig (oftast en för stor hoddie) sen går jag ner och gör frukost, sen så går jag och borstar tänderna och sen så ger jag mina hundar Clover och Qin mat.
Jag såg massa leksaker på golvet i vardagsrummet och började städa upp dom när Qin och Clover kom.
- hej Clover, hur mår du idag?
"Hon snurrar runt och viftar på svansen glatt"
- vad bra att du mår bra Clover. hur mår du då Qin?
"Han skuttat åt vänster och höger sen så viftar han på svansen glatt"
- Vad bra att du också mår bra Qin. Ska vi gå ut sen på en långpromenad?
"Båda skuttar åt alla håll och viftar på sin svans glatt och fortsätter att äta"
- Såklart ni vill.Jag fortsätte att städa undan leksakerna och såg att min disk fortfarande stog framme. Jag började städa bort den efter jag var klar med att städa bort leksakerna. Jag tog bort min disk och började gå mot toa dörren. Jag gick in och när jag var klar tvättade jag händerna och gick mot ytterdörren och tog på mig skorna. Jag ropade på Qin och Clover dom kom springandes och satte sig ner och väntade på att få deras halsband på.
Jag tog på mig jackan och tog fram halsbanden och kopplen.
- Såja Qin. Duktig kille.
Jag tog på han hans halsband och kopplade på kopplet.
- Clover lugn. Jag tog på henne halsbandet och kopplade på hennes koppel.Vi började gå ut ur dörren och mot den stigen vi alltid tar när vi går våran morgon promenad. Den tar typ 9 minuter att gå runt. Vi brukar såklart gå två varv båda åt olika håll.
När vi var klara så gick vi direkt hem och jag började att ta av mina skor och min jacka. Sen så tog jag av Qin hennes koppel och halsband. Jag gjorde samma sak på Clover.
Vi började gå mot vardagsrummet och vi satte oss i soffan och sen så satte vi på en film. Vi myste ner oss och både Qin och Clover somnade. Efter filmen vad klar så somnade jag med. klockan var 12:14 när jag somnade och nu var den 13:27.
Jag var väldigt hungrig när jag vaknade så jag gick mot köket. Jag öppnade skylskåpet och tog fram några frukter och yoghurt. Jag tänkte göra en god smoothie.
Jag gjorde min smoothie och satte mig i soffan där Qin och Clover sov. Jag hade precis ätit upp och tänkte ställa bort min disk då jag hörde något konstigt ljud utanför mitt hus.
Jag ställde bort disken och väckte Clover och Qin ifall det var något farligt. Dom båda är vakt hundar och är väl tränade polis hundar.
Japp jag har jobbat som polis i några år nu men aa. Mina föräldrar var poliser men nu kan dom såklart ej jobba längre.
Jag har tagit ledigt i 1 månad för att det är väldigt stressande och jobbigt att jobba hela dagen.
Vi gick ut och såg en skadad Tjej som såg ut att vara typ i min ålder kanske lite äldre?
- Hej? Är du okej?!
- Hjälp mig snälla..
- Qin och Clover Hjälp henne in och jag hämtar första hjälpen.Qin bet i hennes tröja försiktigt för att inte skada henne mer medans Clover puttade henne framåt.
Dom hjälpte henne in och jag sprang och hämtade första hjälpen som ligger i vardagsrummet.
- Vad hände?!
- Jag kommer ej ihåg...(Borde jag skriva mer? Tycker ni om detta? Och hur tycker ni att detta blev? Ni som läser detta. Om det faktiskt är någon som har läst? Men om du har läst så hur tyckte du det var och borde jag fortsätta?)
YOU ARE READING
Tjejen I skogen
Vampireen tjej vid namn Lizz har precis flyttat till ett hus mitt ine i skogen. När hon tagit ledigt från sitt jobb i 1 månad. Men efter ett tag märker hon att något inte är som det brukar. Vad är det som är fel?.. Och hur får hon reda på det?.. läs för at...