Se publicó que

8 0 0
                                    


English: Actin-microtubule crosslinking and guidance of microtubule growth. One direct way of actin-microtubule crosstalk is provided by proteins that crosslink microtubules to actin bundles. This physical linkage is mediated by large multi-domain proteins or protein complexes with binding sites for F-actin and microtubules. Some of these crosslinking proteins also have the ability to interact with microtubule plus-end-binding proteins (EB proteins), thereby acting as both actin-microtubule crosslinkers and microtubule plus-end trackers (+TIPs)3,4 . These proteins can thus provide dynamic links between the plus ends of growing microtubules and actin bundles (Fig. 1a), which may result in the redirection of microtubule growth along actin bundles. It was shown by in vitro reconstitution that this type of crosslinking does in fact provide a sufficient mechanism to explain actin-mediated microtubule guidance and orientation of microtubule growth along actin bundles5 . 


Español: La reticulación de la actina-microtúbulo y la orientación del micro crecimiento del túbulo. Una forma directa de la interferencia de actina-microtúbulos proporciona proteínas que las proteínas de microtu de enlace cruzan a los paquetes de actuación. Este enlace físico está mediado por grandes proteínas multinoma de dominio o complejos de proteínas con sitios de unión para F-actina y microtúbulos. Algunas de estas proteínas de reticulación también tienen la capacidad de interactuar con las proteínas de unión al extremo postal (proteínas EB), actuando así como los reticuladores de actina-microtúbulos y los rastreadores de microtubule plus-end (+ consejos) 3,4. Por lo tanto, estas proteínas pueden proporcionar vínculos dinámicos entre los extremos más de microtúbulos de crecimiento y los DUles de actina (Fig. 1a), que pueden resultar en la redirección del crecimiento de microtúbulos a lo largo de los paquetes de actina. La reconstitución in vitro mostró que este tipo de reticulación, de hecho, proporciona un mecanismo suficiente para explicar la guía de microtúbulos mediada por actina y la orientación del crecimiento de microtúbulos a lo largo de la actina Bundles5.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 12, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Articulo científicoWhere stories live. Discover now