•••
« yeena »
" Best kat sana ? " soalku sambil menguis rumput menggunakan ranting pokok entah dari mana datangnya .
" Of course best , environment pun cantik gila . Takde kau sumpah nyaman . " balas Chanhee di hujung talian .
Aku mencebik . Ewah- memang aku ni beban dia eh . Jahat betul mulut .
" Jahat- . "
" Takde la , gurau aje . Kau ni memang takleh bawak gurau eh ? Kenapa emotional sangat ni ? Masalah cinta ? "
" Cinta my ass . " aku merengus .
Chanhee ketawa kecil mendengar balasan " Alele- ass pon kecik . Cepat la cerita kat aku . Aku ni love expert tau ! "
Sikit lagi aku hampir ketawa besar . Love expert ? Dating pun tak pernah !
" Love expert konon . Dahla single . Tak pernah dating . Siapa je nak dekat kau . Younghoon je la kan ? Engkau , perempuan tak lalu dekat kau , kau pergi kebas jantan . Apa nak jadi dengan kau ni Chanhee ? " giliran aku pula menyakatnya .
" Choi Yeena ! Kau jangan tuduh sebarangan ye . Kalau kau nak bandingkan aku dengan pembaris , aku lagi straight tau tak ! " jeritnya kuat . Aku jauhkan telefon dari telinga . Tidak pasal pasal pecah gegendang telinga .
" Pembaris mana satu ? Pembaris pun banyak jenis tau . Flexible ruler , protrector- "
" Yeena ! Jangan sampai aku kahwin lari baru kau sedar ! " pintasnya .
Aku ketawa besar . Aduhai Choi Chanhee yang cantik , Choi Yeena nak usik sikit pun tak oleh-
" By the way , kau balik bila ? Penat la gaduh guna phone ni . Nak jugak tengok reaction kau bila aku cakap kau buat scandal dengan Younghoon . "
" Yeena ! " dia menjerit lagi .
Aduyai- , boleh berlubang koklea telinga aku .
" Rahsia . Kalau boleh aku taknak balik pun . Biar lama sikit kai boleh duduk berdua dengan Hyunjae . "
" Hey- ! " aku merengek . Eee- , geram betullah kerja kerja ship Chanhee ni !
" Conference aku dah nak start ni . bye Lee Yeena . Kita gaduh malam ni pulak . "
" Lee Yeena what the- . "
Tup ! Aku memandang telefon . Berbakul bakul sumpah seranahku pada Chanhee . Ada motif lain rupanya dia tak benarkan aku ikut dia . Dasar-
Bahuku disentuh seseorang membuatkan aku tersentak . Nasib tak melayang telefon .
" Lah- , kau rupanya yang jerit jerit tepi hutan ni . " tegur Haknyeon .
Dia mengambil tempat bersebelahan denganku . Aku berdeham kecil . Sangkakan Hyunjerk tadi , cukup la peristiwa gila yang terjadi pagi tadi .
" Wae- ? Satu sekolah dengar ke ? " soalku perlahan .
Haknyeon tersenyum seraya menggeleng . Kami masing masing menyepi . Aku talakan pandangan ke arah pagar besi yang menjadi penghadang antara kawasan sekolah dan belukar .
Alang alang Ju Haknyeon ada ni , boleh jugak aku kurangkan kekusutan dalam kepala .
" Weyh- , aku nak tanya something . Apa beza suka dengan cinta ek ? " soalku tanpa berselindung . Haknyeon pandang aku dengan muka pelik .
" Kau tengok drama apa semalam ? "
" Ish- bukan drama but- . " aku nak berdalih macam mana ni ?
" Life kau ? " duganya .
YOU ARE READING
fanfic.
Fanfiction꒰ complete ꒱ ❧ lee hyunjae. her enemy secretly reads her fanfiction. started : oct 12 2021 ended : nov 02 2021 © -milkyuuu. 2022