Cassandra's POV
"Ano gender ano gender?" Ate asked, excitedly. "Wala pa ate HAHAHA, mas excited ka pa sa'min ah." I said sabay tawa. "Syempre naman HAHAHAHA." She answered. "Oh siya sige, Jayden alalayan mo nga 'tong asawa mo." Ate said. "Oy ate okay lang HAHAHA." I answered. Agad naman akong inalalayan ni Jayden paakyat ng kotse.
While Jack, Zach, and Elliah are on the back, sila ate Clarissa at kuya Benjie sumakay sa cab. 'Di kami kasya sa kotse HAHAHA.
"Okay ka lang, love?" Jayden asked. "Yep, comfortable naman." I answered. He nodded and started driving. "Clara?" I said, calling her. "Ate." She answered. " Pauwi na kami, prepare na you." I said. "Oki ate, byebye." She said sabay hung up.
.....
Nasa bahay na kami at bumukas na rin ang mga gate.
Una na lumabas sila ate, pati narin ang mga bata, at ito si Jayden, inaalalay ako na para akong matutumba HAHAHAHA. "Woop ingat." He said. "Don't worry, kaya ko pa HAHA." I said.
I saw ate hug Clara... "Laki mo na ah." She said. "Mas matangkad na 'ko sa'yo ate HAHAHA." Clara answered. "Oo na, oo na. Lugi na 'ko kayo na matangkad." Ate Clarissa said sabay tawa.
....
Nasa loob na kami ng bahay at grabe ang amazement ni kuya Benjie. "Wow, mas maganda 'to kaysa sa bahay natin mahal." He said. "Oonga ehh tara dito nalang tayo tumira HAHAH joke." Ate said. Sabay narin tawanan ng iba.
"Tita Cass, can I feel the baby?" Elly asked. "Yeah sure." I answered. Then Elly placed her head gently in my tummy. "Woahh, I feel it's a girl." She said. "Then we'll name her Julliana." I said. "That's a beautiful name." Jayden said.
"Paano kung lalaki?" Kuya Benjie asked. "Aidan?" Jack said. "Then we'll name him Aidan, sweetie." I said to Zach. Sabay na rin namin tawanan.
.
.
.
.It's been some months and we're very excited for the gender reveal. We have a white cake and a mystery color inside. "Oh teka teka picture muna!" Ate said sabay picture sa amin ni Jayden and the kids.
"Alright dalii!" Ate then said. Jayden then get the bread knife and made me cut the cake..
Nervous and excitement, halo halong emosyon.
"It's a...."
"GIRL!" Ate said.
Everyone got happy and started screaming in happiness. "Baby Julliana!!" Jack said excitedly. "Yes! Baby Julliana!" I said.
We were so happy, we can't wait to see you, baby Julliana...
.
.9 months later...
...
"Did you pee?" Jayden asked worriedly. "N-no.. I think my water broke!" I said. "Oh what?!" Jayden said worriedly and carried me to the car. "Kaya pa ba??" He asked. "Yes yes." I said, catching my breath.
"Ok ok, just breathe ah, we're almost here!" He said. I just nodded pero medyo halata na ang pain sa mukha ko.
...
Alright we're here. "Doctor! Please help! My wife's about to have a baby!" Jayden said sabay labas ng kotse.
Agad namang naglakad ang mga nurse at doctor upang ilagay ako sa higaan, kapit lang baby, kaya natin 'to.. This is more painful than the time I had the twins.. I think.. I'm gonna.. Faint....
...
*baby crying*
"Oh look Julliana, mommy's awake!" Jayden said, sabay tanong. "You alright, love?" I just nodded. "Look, here's our baby.. She's beautiful like you.." He said. I smiled. Looking at my baby just makes me so happy.
"She's very healthy, you must take really good care of her." Sabi ng doktor. "Alright then, Mrs. Padilla you need some rest, congratulations." She added. "Thanks, doctor." Sabi ni Jayden sabay sarado ng pintuan.
Tumawag naman sa kanya sila kuya Benjie, agad naman niyang dahan-dahang inilagay si Julliana sa crib.
"Hello, kuya?" He said. "Ah yes, she's here." He added. "Oh you will visit here? Sige po, ingat." He sais and hung up.
"Hey, kamusta ka na?" Jayden said and sat on the chair beside my bed.
"I'm alright, ikaw?" I asked. "Don't worry about me, I just got a little scared the moment you fainted, akala ko ako na nangyari sa'yo.." He answered. "Hahaha baliw, nahimatay lang ako." I said sabay tawa.
"She's asleep?" I asked. Sabay din tingin ni Jayden. "Yep." He answered. "I love you.." He said. " I love you more." I answered.
END OF CHAPTER 5...