Hej! Jag heter Lova och är 15 år. Jag lever väl ett normalt liv, bra betyg i skolan, bra vänner och har värdens bästa familj. Min familj består av min storebror Linus som är 17 år, min mamma och min pappa. Men jag har inte bara positiva saker, jag har aldrig varit kär... Jag ser så många som är lyckliga med sin kärlek. Jag önskar att jag också kunde hitta den kärleken, men jag har tyvärr inte hittad min kärlek än.
Men en dag så ändras allt.
~Lovas perspektiv~
Jag är påväg hem ifrån skolan, solen lyser mot mitt ansikte, jag har knutit min tröja runt midjan för det vart för varmt. Det börjar bli sommar, sommar, min favorit årstid. Jag har bara en bit kvar till mitt hus. När jag kommer fram vid dörren så rotar jag fram min nyckel ur min väska. Efter en stund hittade jag min nyckel och låste upp. Jag knöt upp mina converse ställde det på skostället, knöt upp min tröja jag hade runt midjan och hängde upp min väska. Jag tar min mobil och går upp på mitt rum. Mitt rum har rosa tapeter, en stor dubbelsäng, ett vitt sminkbord, en WIC och ett badrum. Jag kastar mig på sängen och tar fram min MacBook från min byrå bredvid sängen. Jag öppnar upp safari och söker på youtube, där sitter jag ett tag och bara kollar runt.
~2 timmar senare~
Klockan är nu 17.30, jag hör hur någon öppnar dörren nere, antar att det är Linus som kom hem.
- Hallå är de någon hemma!! Det är Linus.
Jag går ut ur mitt rum och när till hallen.
- Hej. Säger jag.
- Hej. Svarar han.
Jag går till vardagsrummet och sätter på TV:N. Linus sätter sig bredvid mig, vi kollar bara på TV tills mamma och pappa kom hem och det började med maten.
- Lova, Linus det är mat nu! Ropar mamma ifrån köket.
-Okej vi kommer! Ropar jag tillbaka.
Efter maten är klockan 19.00 så jag går upp till mitt rum och gör mig klar sedan sätter jag på en film på min TV. När filmen var slut så kollar jag vad klockan är på mobilen, klockan är 23.00 så jag bestämmer mig för att gå på toa och sedan lägger jag mig i min säng och somnar snabbt därefter.
__________
Hoppas att ni gillar första kapitlet på min bok. Den var nog lite tråkigt men jaja. Hoppas att ni får en fortsatt trevlig dag! ~ Emilia
YOU ARE READING
Du+jag=sant
RandomHej! Jag är en tjej som heter Lova, jag är 15 år. Jag bor i Stockholm med min familj. Jag är väl ganska vanlig, har bra betyg i skolan och jag har kompisar. Men.... Jag har aldrig varit kär, kanske lite konstigt men det är sant. Men en dag händer n...