Kapitel 4

62 0 0
                                    

~ Från förra kapitlet ~
*jag tror jag är kär*

~Oscars perspektiv~
Det ända jag kan tänka på är Lova. Hennes fina långa blonda hår, hennes blågröna ögon och hennes fina leende.
Min telefon plingade till, med hopp om att det är Lova tar jag upp min telefon och kollar vad det var. Bara Twitter, det var ett fan som taggade mig i en tweet. Jag lägger ner den med en suck och bara kollar upp i taket eftersom jag ligger i min säng. Efter en stund så plingar det igen men denna gång bryr jag mig inte om att kolla vad det var, det är säkert ändå inte Lova. Men efter ett tag så kollar jag ändå.
Från 07********
"Hej det är Lova! Jag undrar om du har tid att träffas någon dag? Det skulle vara roligt :) Vi kanske skulle kunna ta en fika och lära känna varandra. Kram!"

Svar: " Ja gärna :) vart och när ska vi träffas?

Medans jag väntar på ett svar så lägger jag till henne i mina kontakter, jag döpte henne till Lova😍❤️. Sen så plingade det till igen och då hade jag fått ett svar.

Från: Lova😍❤️
"Har du tid imorgon vid 14 tiden? Vi kan ses vid den stora trappan på plattan :)"

Svar:
"Visst det blir bra! Jag har inget speciellt planerat :) vi ses imorgon!"

Från: Lova😍❤️
"Japp vi ses imorgon! :)"

Jag tror jag är kär i henne eller jag vet att jag är kär i henne, kanske lite konstigt eftersom vi har känt varandra i några timmar, men det bara är så.

~Lovas perspektiv~
Jag ska träffa Oscar! Jag är så glad. Jag kan inte sluta tänka på honom, hans fina blåa ögon, hans perfekta bruna hår och hans snygga kropp.
Fanny skickade nyss att hon har missat bussen så hon skulle ta en som gick om 10 minuter.
Jag har redan gjort klart maten och dukat så jag bara sitter i soffan och tänker på hur perfekt Oscar är, och vipps så har det gått 10 minuter eller kanske till och med 20.

Efter en stund så plingar det på dörren och jag reser mig ur soffan men hinner inte ens ta ett steg innan jag hör dörren öppnas.
- Fanny är här!!
Jag fortsätter ut till hallen och när jag kommit dit så hängde hon precis av sig sin jacka.
- Hej. Säger jag och ger henne en kram.
- Hej. Svarar hon i kramen.
- Jag har gjort klart maten men eftersom någon missade bussen så måste vi köra köttfärsen i micron. Säger jag och fnissar lite.
- Men jag sprang faktiskt men den hann åka. Sa hon.
Jag började skratta för alla som känner henne kan erkänna att hon inte är den snabbaste man har träffat.
- Ska vi äta snart eller ska du så där och skratta för att jag missade bussen? Säger Fanny med en liten sur röst.
Vi gå in till köket och jag ställer köttfärsen i micron och tar sedan ut grönsakerna ur kylskåpet, det är redan uppskurna eftersom att jag gjorde klart allt innan hon kom.
- Kan du ta fram bröden? Frågar jag Fanny.
- Mm.
Hon lägger ner sin telefon på bordet och tar fram bröden, lägger det på en tallrik och ställer det på bordet.
Vi sätter oss ner och äter och efter en stund så är vi borda väldigt mäta.
- Skit jag orkar inte en bit till, säger Fanny (hon säger det med en röst typ ni vet när man är jättemät vet inte hur man säger).
- Jag också!
- Ska vi städa undan och kolla på film?
- Okej jag kan ställa in allt i kylskåpet och du kan ta disken. Säger Fanny.
- Du gör allt för att slippa disken, suckar jag.
Efter en stund så har vi städat undan allt, jag tar fram en skål som jag häller chips i. Jag går till vardagsrummet där Fanny redan sitter och väljer bland det 3 filmerna jag har hyrt.
- Jag vill se den här, säger hon och håller upp Big hero 6.
- Okej det kan vi väl, jag har inte sätt den än.
Jag och Fanny gillar såna filmer. När jag har satt i filmen så går jag och sätter mig i soffan bredvid Fanny.
~senare~
Filmen blev slut för ett tag sedan så vi satte på LOL istället, jag ska nog berätta om Oscar snart jag ska ju ändå träffa honom imorgon.
- Fanny?
- Mm vad är det?
- Idag när jag skulle handla så stötte jag på en kille eller vi gick in i varandra om jag ska vara exakt. Det var väldigt pinsamt sedan visade det sig att han bor på nummer 23 och jag fick hans nummer så jag skrev till honom innan du kom, så vi ska ses imorgon.
- Nä gud vad roligt! Är han snygg? Är han söt? Är han snäll?
- Hallå du behöver inte fråga så mycket, skrattar jag. Ja han är söt, väldigt snäll och skit snygg.
- Vart ska ni träffas?
- Vid plattan och så ska vi ta en fika och så satt vi börjar känna varandra typ.
- Aha.
När vi har pratat en stund så är filmen slut och vi bestämmer oss för att göra oss klara. Efter det så går vi och lägger oss. Klockan är trots allt 01.30.
Vi somnar efter bara några minuter och i mina drömmar finns Oscar.
___________
Hej på er! Förlåt för att jag inte uppdaterat på några dagar men mitt kapitel försvann när jag var klar med det så jag fick skriva om :( Hoppas ni mår bra iallafall så ses vi nog snart :) ~ Emilia

Du+jag=santWhere stories live. Discover now