14. Sweet?

55 11 60
                                    

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

++Pasang lagu Can you hear My heart by Epik High ft. lee Hi. Lepas part flashback Ethan okeh!

"Semakin kita berharap pada manusia, semakin sakit yang kita dapat."

•••

Ethan memandang mata bengkak Eun Rin yang sedang terlelap pada bahunya sekarang. Mereka berada ditaman. Eun Rin terlelap kerana letih sebab kejutan Ethan tadi.

" Kenapa dengan aku? "Tanya Ethan pada diri nya sendiri.

" Aku benci bila kena berurusan dengan kau lagi Alicia Xalier. "Katanya lagi seraya tangannya membelai rambut coklat Eun Rin keperangan lembut.

Alicia Xalier Kim.

Semua dalam dunia mafia kenal dan menghormatinya. Termasuk Ethan. Walau berdendam pada keluarga gadis dingin itu, perasaan kasih yang timbul pada diri Ethan tidak dapat dihalang. Ya, Ethan dan Alicia berjumpa pada saat Ethan baru berjinak masuk ke dunia mafia dan berumur 19 tahun. Dia yang sebatang kara berusaha menjalani kehidupannya.

.

"Alicia." Panggil Ethan.

Alicia yang kebetulan baru sahaja habis berjumpa dengan Ben, kekasih hatinya, hanya menjongketkan keningnya memandang Ethan. Walau baru berumur 18 tahun, Alicia sudah terlalu berpengaruh.

"Erm,aku ada benda nak bagitahu kau." Ujar Ethan gugup.

"Apa dia?"

"A-aku suka kau." Ya,Ethan mahu meluahkan perasaanya. Barulah dia tidak tergantung dan masih berharap pada Alicia.

"Ouh. Sorry, you're not my taste." Ujar Alicia selamba.

Ethan tersenyum perit,tetapi dia sedar siapa dirinya.

"Sebab kau bukan level aku untuk berganding dengan aku. Lagipun,kau-" Alcia memandang atas bawah Ethan.

"Kau bukan anak Damien Minhyuk ke? Kenapa anak pengkhianat ada kat sini astu berani confess dekat aku- pfft." Semua yang berada disitu menggelakkan Ethan yang sedang mengepalkan penumbuknya. Pantang mendengar nama keluarganya disebut.

"Kau tak rasa bersalah ke lepas rampas kebahagian keluarga aku Alicia?" Tanya Ethan geram.

Alicia ketawa remeh." Buat apa? Pengkhianat patut dipunished kan? Losers." Ejek Alicia lalu ketawa remeh pada Ethan.

"You'll regret this,Alicia Xalier Kim!"

•••

Hanya Ethan yang mengetahui rasanya diremehkan oleh pujaan hati saat itu. Apabila dia berjumpa gadis ini setelah lima tahun,dia merasakan sesuatu aneh. Seperti perasaan semasa dia menggagumi Alicia dulu.

"Aku benci kau,tapi aku sayang kau." Kata Ethan .

Sekarang,Ethan akan memastikan Eun Rin merasai apa yang dirasanya dulu,dan dendam keluarga mereka.

•••


Eun Rin bangun dalam keadaan dirinya terbaring diatas katil. Tetapi bukan katil single yang Ethan selalu garinya. Tetapi katil king mewah. Eun Rin terus gelabah dan memeriksa pakaian nya,nasib semua masih lengkap. Eun Rin memandang sekeliling bilik. Suram kerana berwarna hitam,tetapi nampak mewah.

Eun Rin bangun dan cuba melilau keadaan bilik tersebut. Dia cuba untuk membuka pintu bilik. Tetapi dikunci.

Eun Rin merengus. Pasti Ethan menguncinya.

Eun Rin terus melabuhkan punggung dibirai katil. Berkerut dahinya memikirkan cara untuk lari.

Cleck.

"Kau dah bangun?" Soalan mamat ni tak boleh bodoh lagi ke? Dah terang lagi bersuluh Eun Rin dah bangun. Apa daaa
.

Ethan tersenyum. Eun Rin yang memandang nya terus merasakan jantungnya berdegup laju. Cair dengan senyuman manis Ethan yang jarang dia tayangkan.

Tapi cepat sahaja hati Eun Rin menafikan perasaan aneh itu.

"Kau lapar?" Tanya Ethan lembut. Eun Rin mahu mengiyakan,tetapi mengenangkan mood Ethan yang terkadang berubah,Eun Rin hanya memendamkan perasaannya.

Ethan seperti mengetahui bahawa Eun Rin sedang berhati-hati dengannya. Terus Ethan melutut sebelah kaki dan menghadap Eun Rin yang sedang duduk di atas birai katil itu. Ethan memegang sebelah pipi Eun Rin dengan lembut, dan memandang tepat pada iris hazel Eun Rin.

"Hey,hari ni aku takkan buat kau menangis. Aku janji." Ujar Ethan. Eun Rin mendongak memandang Ethan yang sedang memandangnya dengan pandangan lembut.

Eun Rin mengetap bibirnya. "Rin lapar. Tapi,Rin rindu appa.." akhirnya perasaan Eun Rin terluah setelah beberapa hari dirinya dikurung Ethan. Eun Rin menangis mengenangkan Seokjin yang mungkin merisaukan dia hilang secara tiba-tiba.

"Kau ada appa?" Eun Rin mengangguk. Badannya mengigil kerana menangis. Ethan terus menarik Eun Rin dalam pelukannya. Eun Rin melepaskan semuanya dalam pelukan hangat Ethan.

"Shuhh dont cry.."

•••

Eun Rin melihat sisi Ethan yang sedang memandu itu. Dia ragu-ragu untuk percaya ni ialah Ethan yang dia kenal dulu. Tetap,Eun Rin mula percaya Ethan akan melayannya baik selepas ini. Harap nya lah.

"Rin nak makan kat mana?" Tanya Ethan lalu memandang sekilas Eun Rin yang termenung ke luar tingkap. "Urhm..tak kisah. Tapi Rin nak makan kat kafe dekat dengan funfair tu-" pinta Eun Rin perlahan.

"Okay." Balas Ethan lalu tangannya mengenggam erat tangan kecil Eun Rin.

Memerah pipi Eun Rin.

•tbc•

++Tak JADILAH pub petang HAAHHAAHA

AMNESIA? •LHS• [C]Where stories live. Discover now