přímá řeč

8 1 0
                                    

Přímá řeč by neměla chybět v žádné knížce. Já by jsem se bez ní neobešla. Určitě to knížce dodá energii a chuť k tomu si ji přečíst. Přímá řeč se značí úvozovkama. ,,  "

,, se značí pokud začínáme větu v které někdo mluví
" značíme konec věty pokud už dál daná osoba/věc/zvíře nemluví

Takže věta vypadá např. takto. 
,,Takže ty se jmenuješ Laila?" 

Lidé si často pletou stranu úvozovek a překrucují je. Tyto věty pak vypadají např.
"Takže ty se jmenuješ Laila?,,  nebo  ,,Takže ty se jmenuješ Laila?,,  nebo "Takže ty se jmenuješ Laila?" 

Dále se dělá často chyba že se dává znaménko až za úvozovku.
,,Takže ty se jmenuješ Laila"?
Což je taky špatně.

A teď mi řekněte co vám přijde hezčí.

Seděla v okně a koukala na ulici. Bylo mi smutno. ,,Děje se něco?" Zeptala se když si mě všimla. ,,Ne jen že se chováš divně." Sklopila pohled


Seděla v okně a koukala na ulici. Bylo mi smutno. Děje se něco? Zeptala se když si mě všimla. Ne jen že se chováš divně. Sklopila pohled

A potom tu je třetí možnost.

Seděla v okně a koukala na ulici. Bylo mi smutno. Děje se něco? Ne jen se chováš divně.

Potom se ztratíme i v tom kdo mluví. Vlastně to ani nevím.

Přímá řeč taky musí být srozumitelná. Musí zapadat do textu aby nevyčuhovala.

Procházel mezi mrtvolami mužů a chlapců. Ani jedna žena tu nebyla. V periferním vidění jsem zahlédla pohyb. Rychle jsem vytáhla luk a namířila na místo. Ležel tam otcův nejlepší přítel a snažil se plazit ke stěně aby se opřel. Slezla jsem z Darka a běžela k němu. ,,Ty žiješ?" Promluvil a podíval se na mne. ,,Oni tě neodvedli?" V jeho očích byla vidět smrt. ,,Kdo mě neodvedl?" Zeptala jsem se a vzala látku válející se na zemi. ,,Musíš odejít oni přijdou. Vrátí se!" Začal znovu mluvit a zakašlal. Obvázala jsem pořádně místo které bylo raněné. Z rány šel černý kouř. ,,Kdo! A co je to za ránu!" ,,Dítě, nemám čas. Musíš je najít a pomstít se. Jsou.." Znovu se rozkašlal. ,,Elfové ale" To bylo poslední co řekl. ,,Elfové? Vyjekla jsem a postavila se." Tak ať. Ještě dnes pojedu do země Elfů a pomstím se. Jen mi nejde do hlavy proč by to tak krásná stvoření dělala. A co mělo znamenat to ale?

(Je to z mé knížky Rudovláska (v konceptech) tak jen aby někoho nenapadlo že jsem to někomu vzala.)

Například takto může vypadat práce s přímou řečí v textu. 

Co je tedy důležité u přímé řeči?
-Vědět kdo mluví
-Vědět kdy mluví 
-Správně uvádět úvozovky 
-Aby věta zapadala do díla


Za mě je to k přímé řeči vše. Samozřejmě to není všechno o přímé řeči ale asi je to to nejdůležitější. Tak zase příště!

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: May 25, 2022 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Jak psát na Wattpad (Za mě) :)Kde žijí příběhy. Začni objevovat