"Gumman sover du?" hörde jag min mamma Anna säga till mig.
" Ja det gör jag, låt mig sova." svarade jag och vände på mig i sängen. Jag var verkigen inte en morgon människa, så att gå upp på morgonen var en utmaning.
" Bra du är vaken, klockan är snart kvart över sex. Du behöver gå upp och du vet att du kommer ångra dig om du inte går upp nu." sa min mamma till mig och i samma ögonblick drog hon av täket och pussade mig på pannan.
" Du behöver duscha också, du stinker efter igår." Jag satte mig rakt upp i sängen och kollade på henne. Hur viste hon att jag hade varit på fest igår? Jag kan hem för fyra timmar sedan och då sov hon, jag hade sett till att hon skulle sova. Mormors tabletter var verkligen underbara.
" Vadå efter igår"? sa jag och hoppade ner från sängen och tog på mig moronrocken. Hon kallade på mig och började skratta.
"Du gav mig mormors somntabletter igår men du glömde att se till att jag skulle ta dem. Plus jag var inte hemma när du kom hem jag var på jobbet och ja gumman du stinker sprit. " sa hon och log. Jag kollade ner på marken och skämdes.
"Nästa gång säg bara att du ska på fest, jag kanske följer med" skrattade hon och lämnade sedan mitt rum. Jag älskar verkligen mina föräldrar, de tar inte allt seriös och de låter mig vara en tonåring vilket jag är glad över. De låter mig vara mig själv och jag älskar dem för det. Jag kunde verkigen göra fel men de fanns alltid där och hjälpte mig, de är helt enkelt mer än bara mina föräldrar. De är mina bästa vänner.
Jag gick in i badrummet, tog av min moronrocken och hoppade in i duschen. Jag vred på varmvattnet och jag stod bara och lät vattnet rinna över mig. Efter någon halvtimme var jag klar och satte på mig mina underkläder och gick sedan ner till köket. Jga var ensam hemma, mamma och pappa hade redan åkt till jobbet. Eller pappa (Leo) var i Frankrike denna vecka och nästa vecka, han begövde tydligen ta en paus från jobbet så han hade åkt med ett par kompisar. Jag hade velat följa med men eftersom det är prov period för min del så ville inte pappa att jag skulle misa något viktigt. Vilket jag förstår men att åka till Frankrike hade varit skönt. Slippa alla här hemma för två veckor låckar mig.
Jag tog en talrik filmjök och satte mig i soffan ooch satte på en film. Jag lät mitt hår tårka av sig själv så jag kunde ta det lugnt. När jag var klar gick jag upp, klädde på mig, sminkde mig och sedan tog jag bilnycklarna och åkte till skolan. Det var en fin men tidig morgon, den var kvart över sju och jag skulle hämta Gabriel (Gabbe) innan skolan börjar, han var den ända killen hon litade på. Han fanns alltid där för henne och han hade desutom varit hennes bästa killkompis i hela hennes liv, hans familj älskade henne som om hon var deras dotter och tvärtom.
Hon parkerade slarvigt på Gabbes gata och sprang sedan in i huset. Hon hade deras nyckel så hon gick bara in och stängde dörren tyst.
"Samantha är det du?"
"Ja det är jag Anika. Hur mår du?" svarade jag och gick in i köket där hon satt och läste tidningen.
" Jo tack jag mår bra, vill du gå upp och väcka gabbe. Jag måste åka till jobbet. Ta lite kaffe också" sa hon och tog sina saker och gick ut genom dörren. Jag gjorde som hon sa, tog två koppar kafe och gick upp till övervåningen. Duschen var på så jag gick in till hans badrum. Precis när jag öppnade duschen gick Gabbe ut ur duschen. Han kollade på mig och blev förvånad men glad att se mig, hela hans ansikte lyste.
" Godmorgon" sa han och pussade mig på kinden. Han var naken och det visste han om men det störde inte honom eftersom han visste att han var snygg. Vilket han var och självklart kunde jag inte motstå att kolla på honom, man kunde inte låta bli.
YOU ARE READING
Mitt "perfekta" liv
Teen FictionNi vet de människorna som säger att ens liv kan förändras på en sekund, ja de har rätt. Du gör ett misstag, någon ser dig och ditt perfekta liv blir till ett helvete. Du blir losern medan de andra fortsätter med sina liv. Du blir ensam kvar och du...