Lille Flemming står i lang tid, og kigger hen imod Berlin, eller nærmere sagt, snoren. Den kæmpe voksende snor. Han bliver dog træt af, at glo på en snor.
Han besluttede sig for, at gå ind igen, for at komme ud på toilettet. Denne gang skulle han ind på toilettet. Han nægtede, at lade sin nye ven i stikken. Men selvfølgelig først efter, at han har fået noget mad ned i mavsen.
Da lille Flemse havde spist noget mad begyndte han straks at spurte ind i døren, for at ødelægge den. Inden han ramte døren åbnede den sig. Lille Flemming fløj ind på badeværelset, hvor døren smækkede i efter ham, men Store Flemming var der ikke. Pludselig gik alt i sort for Lille Flemming.
Kan du huske jeg fortalte, at Lille Flemming elskede jul? Hvis ikke, så finder du ihvertfald ud af det nu.
Hvad er din yndlings årstid? Mange elskede vinter, og især december. Lille Flemming, kunne gifte sig med december og jul. Når man skulle fejre jul, så fik de fleste masser af gode gaver, mad og en masse andet. Lille Flemming plejede, at lave sin egen form for "trick or treat", men i juletiden i stedet. Det Flemming gjorde var, at finde en nutella bøtte, også selvfølgelig spise alt nutellaen.
Når han havde spist nutellaen begyndte han, at putte sin afføring ned i nutella bøtten. Ja det lyder klamt, og det var det også.
Når han havde sin lækre bøtte klar, så gik han da selvfølgelig hen til alle hans naboer og spurgte om slik, men de havde jo selvfølgelig nærmest aldrig noget slik, fordi det er jo ikke Halloween. Hele lille Flemmings pointe var også, at de ikke skulle have noget slik til ham. Så i stedet for, at få slik så tilbød Flemming dem et stykke "slik" fra hans nutella bøtte, som han jo selvfølgelig havde med. Flemmings naboer, blev altid så mugne, at de op til flere gange havde anmeldt ham til politiet. Men altså, tror du politiet tror på dig når du siger, at en lille mand har været ude og rasle i december og så fået dig til, at stikke din hånd ned i en bøtte lort? Nej vel.
Men så en dag kom politiet rent faktisk, og Flemming måtte skynde sig, at samle alle hans ting ind og løbe. Siden dengang har han været på flugt fra politiet, men ingen mistænker en mand på en meter og tredive, at bo inde i en lille bakke, vel?
Julen var vel "Cool, nok" som alle de unge ville sige det, men det var ikke alt det var så cool ved julen. Det var ihvertfald ikke specielt cool, hvis man blev fanget af politiet og sat i fængsel for, at have lokket dine naboer til at stikke deres hånd ned i en nutella bøtte fyldt med lort, flere gange...Hvert år, i ti år.
Julen er for mange blevet til en kæmpe forbrugstid, forstå mig ret, mange brugte flere hundrede kroner i julen perioden. Flemming brugte især rigtig mange penge, ikke kun på hans nutella og lort, men han plejede også, at pynte hele hans hus op med julepynt. Faktisk købte han alt fra julelys til julesmåkager, så han kunne dekorere hans gamle hus. Desværre fik han ikke alt hans pynt med til hans nye "hus".
Flemming brugte tredive tusind på juleting, sidste år.
Folk brugte normalt ofte så mange penge, fordi de simpelthen bare ville gøre deres familie og venner glade ved, at have givet dem masser af god mad og gaver. Flemming ville bare have ting til ham selv, selvfølgelig.
Har du nogensinde hørt om filmen "The Grinch"? Hvis du har så kender du nok handlingen, om hvordan "Grinchen" bor helt alene, eller næsten alene. Han bor sammen med sin hund, Max, i en grotte udenfor en virkelig jule elskende by, Hvemstrup. Grinchen er så irriteret af alle "hvemmerne" fordi de elsker, elsker jul! Men Grinchen, hader jul, hader det! Hvemmerne, er de indbyggere der bor i byen. Derfor kalder man tit folk der afskyr julen for en, Grinch.
På en måde var Flemming en Grinch, men samtidigt overhovedet ikke. Flemming hadet, at dele ting, og at skulle give og være sammen med andre. Og som du ved elskede han stadig mange andre ting ved julen, som for eksempel hans nutella.
Flemming har også engang sprunget hans genboens hus i luften, i december selvfølgelig. Alle mennesker gør sådan i december.
YOU ARE READING
Den groende hundesnor
HumorDette er en sjov fortælling om en kæmpe hundesnor, der bliver ved og ved med, at vokse. En dag får nogen nok af hundesnoren, og gør noget ved det. Læs med for at opdage hvad der sker i disse sjove, men underlige omstændigheder. ADVARSEL! Kan forekom...