ѕwιғт lιĸe тнe rιver
cнαρтєя 1
~~~~~~~~~~
вєgιииιиgα вlιиdιиg lιgнт ѕнιиєѕ тняσυgн му clσѕєd єуєlιdѕ. α dιѕтαит ѕσυиd σf ωαтєя тυмвlιиg σνєя яσcкѕ, ι тяу тσ ριcтυяє тнє flσωιиg яινєя. αlтнσυgн, му вяαιи cαи'т ιмαgιиє ѕυcн вєαυту тнαт ι нανє иσт уєт ѕєєи, ι cαи нєαя ιтѕ вєαυту. ѕнινєяιиg ιи тнє cσld ι cяαωl тσ fιиd αиу ѕσυяcє σf ωαямтн αиd fσυиd му ѕєlf вυяιєd ιитσ ѕσfт ωαям fυя.
'мσтнєя'. тнє fιяѕт тнσυgнт тнαт cαмє тσ му мιиd.' тнιѕ ιѕ му мσтнєя.'
ѕнє яєαcнєd dσωи αиd
lιcкєd му fσяєнєαd. ι ѕqυєαкєd αиd cяαωlєd αяσυиd тυмвlιиg ιитσ ραcкєd dιят. мσтнєя lαυgнєd ѕωєєтlу αиd ι ѕиєєzєd αиd ѕнσσк тнє cяυмвlєd dιят fяσм му мυzzlє."ωelcσмє тσ тнє ωσяld му ѕωєєт ρυρ, иσω ωнαт ѕнσυld ι иαмє уσυ?"
ι ρєякєd му єαяѕ αт нєя ѕωєєт αѕ нσиєу νσιcє.
"ιll иαмє уσυ яινєя, lιкє тнє clєαя яινєя уσυ ωєяє вσяи иєχт тσ."
'яινєя.' ι тнσυgнт. ι ѕqυєαкєd αgαιи αиd cяαωlєd вαcк тσωαяdѕ мσтнєя αиd тяιρρєd σνєя ѕσмєтнιиg lαяgє αиd ѕσfт тнαт ѕмєllєd lιкє мσтнєя. ѕнє lαυgнєd αgαιи, αиd ι ѕиιffєd тнє муѕтєяισυѕ σвʝєcт. ιт fєlт lιкє α gιαит νєяѕισи σf тнσѕє тнιиgѕ υиdєя му fєєт. ι тнιик тнєу'яє callєd 'ραωѕ'.
ι lιfтєd му єαяѕ lιѕтєиιиg αgαιи тσ тнє яινєя.'ι ωαѕ иαмєd αfтєя тнє яινєя αиd σиє dαу ι ωιll ѕєє ιт fσя муѕєlf, ωιтн му σωи єуєѕ.
ι fєlт мσтнєя тєиѕє ѕυddєиlу. α lσω яυмвlιиg ѕσυиd ємαиαтєd fяσм нєя тняσαт. ι lιѕтєиєd ¢lσѕєlу ѕнινєяιиg ιи fєαя. тнєяє ωαѕ α ρυтяιd ѕмєll αиd тнє мєтαlιc ѕмєll σf dєαтн. gαggιиg α lιттlє ι clιмвєd вєнιиd мσтнєя'ѕ тαιl, ѕнαкιиg.
мσтнєя gσт υρ, α ѕυяρяιѕєd вяєαтн єѕ¢αριиg нєя мυzzlє.
"тιdє! ιт'ѕ уσυ ιт'ѕ яєαllу уσυ!"
ѕυddєиlу ι fєlт αи ємρтιиєѕѕ αяσυиd мє. 'мσтнєя? мσтнєя ωнєяє αяє уσυ?!" ι cяαωlєd αяσυиd мєωlιиg
fяαитιcαllу тυмвlιиg ιитσ нєя lєg αиd fєll σνєя σитσ му вαcк αиd flαιlιиg му ραωѕ ιитσ тнє αιя." тιdє ωнαт αяє уσυ dσιиg нєяє? αиd ωну dσ уσυ ѕмєll lιкє α вαdgєя?" мσтнєя ιиqυιяєd тσ тнє ѕтяαиgє fσχ.
" ωєll тнαт'ѕ α ѕтσяу..." тнє fσχ ѕαιd flσρριиg σитσ тнє gяσυиd αиd ωяαρριиg нιѕ ѕσfт тαιl αяσυиd нιѕ ραωѕ.
тιdє ωαѕ α ѕтяαиgє мαlє fσχ αиd ι ѕнσυld нανє вєєи ѕcαяєd σf нιм, вυт мσтнєя тяυѕтєd нιм ѕσ мαувє ι ѕнσυld тσσ.
мσтнєя αиd тιdє тαlкєd fσя нσυяѕ. тιdє тσld ѕтσяιєѕ σf нιѕ αdνєитυяєѕ fιgнтιиg σff ѕтяαиgє cяєαтυяєѕ. тнє cяєαтυяєѕ ωαlк σи тнєу'яє вαcк ραωѕ αиd нανє иσ fυя. тнєу gяαв уσυ ωιтн тнєу'яє fяσит ραωѕ αиd ѕтιcк ѕнαяρ мєтαl тнιиgѕ ιитσ уσυя ѕкιи. тнєу ωєαя αиιмαlѕ ѕкιи σи тнєу'яє вσdιєѕ lιкє тσкєиѕ αиd мєdαlѕ. тнєу cυт dσωи тяєєѕ ωιтн ѕнαяρ тσσтнєd ѕιlνєя тнιиgѕ αиd υѕє тнєм тσ вυιld gιαит dєиѕ. тнєу cαяяу αяσυиd ωєιяd вσχєѕ ωιтн тιиу ѕυиѕ тнαт gσ συт αиd lιgнт υρ αgαιи αт тнє тσυcн σf α ραω.
YOU ARE READING
Swift Like The River
Viễn tưởngThis story is written by the perspective of a fox named River. who lives in the woods with her mother and uncle and falls in love with the quiet young fox across the the river.