KESEORANGAN
Keseorangan sejak umur 6 tahun.Main sendiri,semua sendiri.Mula bekerja sejak umur 12 tahun berseorangan disekolah,keseorangan disekolah menengah dan aku terfikir tak nak masuk universiti...
Apa yang aku buat semuanya sendiri yuran sekolah yang tertunggak pun terpaksa hutang.Hidup aku macam tak ada apa...seperti aku makhluk terakhir yang hidup di bumi.Aku tahu tuhan uji aku....tapi seteruk itukah tuhan uji....mungkin tuhan nak uji seberapa tabahnya aku, mana tahukan?.
Aku nak bahagia seperti orang lain....itu tak akan terjadi kadang aku bertanya dengan diri sendiri...
"Kenapa aku hidup kat dunia nie sedangkan aku tak ada sapa sapa yang boleh aku luahkan kepada sesiapa..."
Masa tu aku tak terfikir nak bunuh diri.Yang aku terfikir hanyalah orang sekeliling kenapa tak peduli terhadap aku.Jahat sangat ke aku sampaikan tak ada sapa nak kawan atau apa.Aku bekerja dan orang terima pun kerana pemilik kedai nak cari pekerja dan gaji tetap sama seperti pekerja lain.
Aku nak ceritakan kisah aku dari kecik sampai sekarang macam mana aku jalankan hidup aku dalam keadaan keseorangan atau sebaliknya sehingga kawan,keluarga dan orang sekeliling aku tak kisahkan aku.
Sebelum tu aku nak tanya sesuatu apa maksud"kebahagiaan,keluarga dan kasih sayang"maaflah kalau pertanyaan aku ini panjang sangat.
Aku just nak tahu je apa maksudnya sebab dari kecik aku keseoranggan,jadi aku tak tahu maksud semua tu
Aku dibesarkan sampai umur 5 tahun dan ada juga kasih sayang tapi sayangnya tak tahu maksud kasih sayang jadi rugi sebab sampai kebesar dah tak dapat kasih sayang yang cukup.
Kenapa ibubapa aku namakan aku iskandar sedangkan mereka tak peduli aku sama sekali?
Aku penat,aku dah tak bermaya,aku dah tak kesah tentang kehidupan aku dan aku berul betul nak ke tempat yang tidak ada orang tapi aku tak tahu kemana nak pergi tempat yang tiada orang...
Noted:
Cerita nie hanya rekaan tapi ada kisah yang nyata.Disebalik cerita nie mungkin ada yang sedih atau sebaliknya.Mungkin juga novel nie ada pengajaran tapi tak tahu lagi.
YOU ARE READING
sadboy
Short StoryPENGENALAN.... BAB 1:KESEORANGAN BAB 2: BAB 3: BAB 4: BAB 5: BAB 6: BAB 7: BAB 8: BAB 9: BAB 10: