Bilmeceler , canlı ve cansız bütün varlıkların bir takım özelliklerini söyleyerek buldurma oyunudur.Geleneksel halk kültürümüzün bir parçasıdır. Okuma-yazma bilen,bilmeyen; okula giden gitmeyen ; küçük, büyük herkes bilmece bilir.
Daha çok çocuklar arasında yaygın olan Bilmeceler; onların hayal gücünün gelişmesine , düşünmelerine , küçük kelime Oyunlarıyla Zekalarının gelişmesine katkıda bulunur; Hoşça vakit geçirmelerini sağlar.
İki çeşit bilmece vardır. Birisi , tarih boyunca meydana gelen anonim Bilmeceler; diğeri ise , kişiler tarafından yapılmış bilmecelerdir. Anonim Bilmeceler genellikle kafiyeli , tekerleme biçiminde , bazıları da ölçülüdür.
Bilmeceler değişik şekilde sorulur.
Bazıları bil bakalım bu nedir ? Diye biterken , bazıları da bir acayip nesne gördüm. diye başlar. Bilmeceyi soran kişi , cevap alamayınca bazı ip uçları verir. Yine cevap alamazsa şehir veya bir ülke ister. Muhatap kabul edince cevap açıklanır.
Kitabıma geleneksel kültürümüze ait seçme bilmecelerin yanında , günümüzde yaygınlaşan ve soğuk Bilmecelerin yanında , günümüzde yaygınlaşan ve soğuk Bilmeceler , zıpır Bilmeceler şaşırtmalar... gibi isimlerle anılan bilmecelerden de seçtim. Bu şekilde hazırladığım kitabımı beyeneceğinizi tahmin ediyorum.
Bilmeceleri okuyalım. Arkadaşlarımıza soralım. Kültür mirasımızı yaşatalım.
Hem hayal gücümüz gelişsin , hem zekamızı geliştirelim. Hoşça vakit geçirelim :-D
ŞİMDİ OKUDUĞUN
★en tatlı bilmeceler★
Humoren tatlı en komik ve en güzel bilmeceler burada ( iyi okumalar dilerim)