"Tak jak to vypadá s tvým otcem?" zeptal se Severus.
"Bledě. Ale snad ho máma zpracuje. Já bych se tě ale potřeboval na něco zeptat," řekl Harry vážným hlasem. Severus se zamračil.
"Mluv," vyzval jej.
"Táta říkal věci, ze kterých se mi ježily chlupy, když o tobě s mámou mluvili. Ona mi pak všechno vysvětlila. Ale mě zajímá důvod, proč jsi Voldemortovi prozradil tu věštbu," položil Harry otázku, která ho tížila.Severus zbledl. Tušil, že jednou na to dojde, jen nečekal, že tak brzy. Povzdechl si a zadíval se Harrymu do očí. Byla v nich jasně viditelná bolest. Surová a obviňující. Pochopil, že budoucnost jejich vztahu teď závisí na jeho odpovědi.
"Snad bychom si k tomu měli nalít nějaké pití," řekl Severus a kouzlem si přivolal whisky. Harry ale zavrtěl hlavou. Severus si tedy nalil sám. Kopl do sebe panáka a pak se upřeně zadíval na svého milence.
"Byl jsem mladší než ty, když jsem se k Němu přidal. Hledal jsem u něj moudrost a moc. Jako Zmijozel jsem toužil být nablízku někomu, kdo je tak mocný. Nemohu zastírat, že jsem se v té době s jeho ideály ztotožňoval, což vedlo k rozpadu přátelství s Lily. Když jsem to léto zaslechl věštbu zmiňující mého tehdejšího pána, byl jsem zbrklý a nedoposlechl jsem ji až do konce. Okamžitě jsem se k němu přemístil, abych mu vše pověděl. To, co si z mých slov vydedukoval, jsem nemohl ovlivnit. Když mi však došlo, jak si vše vyložil, vyděsilo mne to. Snažil jsem se mu to vymluvit, ale nedal si říct. Netušil jsem, co mám dělat, a tak jsem se vydal za člověkem, o kterém jsem věděl, že mě poslouchat bude. Donutil mne slíbit, že budu pomáhat straně světla. Svůj slib jsem dodržel. Důkazem toho je, že jsi tu živ a zdráv."***
Současnost...
Severus rozpačitě hleděl na sedícího Harryho, jež vypadal duchem zcela nepřítomný, a netušil, že jeho partnerovi v několika okamžicích proběhly před očima vzpomínky na vše, co souboji předcházelo.
Najednou sebou Harry prudce trhl a strohým hlasem přikázal: "Okamžitě jdi uvařit lektvar na následky kletby Cruciatus!"
Severus bez jediného slova odvrátil zrak od mračícího se Nebelvíra a přemístil se do Prasinek.
Harry se zvedl a pospíchal za rodiči do ložnice v patře. James ležel ve své posteli a celý se třásl.
Když uviděl Harryho, skrz stisknuté zuby procedil: "Zmiz!"
"Tati, netušil jsem, co udělá. Přikázal jsem mu uvařit lektvar, který ti pomůže," řekl Harry starostlivě.
"Od něj nic nechci," prskl James. Lily jej chytila za ruku a ztrápeně se podívala z manžela na syna.To bude ještě hodně těžké...
Povzdechl si Harry. Neodešel, naopak si sedl k otci na druhou stranu postele a chytil jej za ruku. Ten se mu snažil vytrhnout, ale neměl dostatek sil, aby pohyb dokončil. A tak jen vyčítavě civěl do Harryho očí. Ten mu oplácel pohled plný odhodlání.
Nenechám tě v tom!
Severus se vrátil do domu Potterových za několik minut. Zmiňovaný lektvar měl v zásobě pod stázovým kouzlem již mnoho let. Pro jistotu.
Když Harry uslyšel typický zvuk přemístění v hale, pustil otcovu ruku a běžel Snapeovi naproti.
"Jsi tu nějak rychle," podotkl mrazivě.
"Měl jsem jej z dřívější doby," odpověděl Severus a podával mu malý flakonek.
"Má to vypít najednou?" zeptal se Harry věcně.
"Ano, ovšem před použitím jej musíte protřepat," vysvětlil Severus.
"Ještě něco?"
"Potom by měl spát minimálně 24 hodin. Potřebuje absolutní klid."
"Zůstaň tu ještě, musíme si promluvit!" nařídil mu Harry a s lektvarem spěchal nahoru.
Severus si povzdechl. Už když to kouzlo vrhl, věděl, že to byla chyba. Stejně jako věděl, že mu to neprojde jen tak.***
Jamesovi se po lektvaru znatelně ulevilo, také po něm okamžitě usnul.
"Děkuji ti, že ses o něj postaral," objala Harryho matka se smutným výrazem ve tváři.
"Mami, mrzí mě, co provedl. Donutím ho omluvit se," slíbil Harry.
"Myslím, že Severus nikdy udělá to, co nechce," zavrtěla Lily hlavou.
"Zrovna nedávno jsem ho přinutil udělat něco takového," namítl Harry. Lily se na něj pochybovačně podívala.
"Proč myslíš, že jsme sem dnes přišli? Já jsem to po něm chtěl. Umím být velmi neústupný, když na to přijde," řekl Harry temně.
"Uvidíme, co na to poví otec," pohladila Lily syna po tváři.***
Nechali Jamese odpočívat. Na chodbě opatřili pokoj protihlukovým kouzlem a Harry si těžce povzdechl: "Tak já jdu za ním".
"Severus je ještě tady?" divila se Lily.
"Přikázal jsem mu čekat, musíme si promluvit."
"Dobře, já na to teď náladu nemám. Musím to zpracovat, abych mu časem dokázala odpustit."
"To chápu," přikývl Harry.
"Půjdu do pracovny, potřebuji si ještě něco připravit do práce," řekla Lily a odešla.
Harry se zhluboka nadechl a pomalu sešel dolů do haly. Severus stál u dveří a byl viditelně nervózní. Harry teď mohl udělat prakticky cokoli. Udržovali oční kontakt, dokud Harry nedošel až k němu.
"Půjdeme si sednout," řekl tiše a vešel jako první do obývacího pokoje, následován zamlklým Severusem. Ani jeden si však nesedl. V Severusových očích se zračila obava a v těch Harryho bolest."Jak jsi mohl?" vydechl Harry.
"Netuším, nejspíš reflex," řekl Severus opatrně.
"Reflex? To je asi ta nejubožejší odpověď na světě! O reflexu by se snad dalo mluvit při obraně, ale ty jsi zaútočil Cruciatem!" vyprskl Harry naštvaně."Harry, já... nemám pro to omluvu a nemohu to změnit. Ale klidně složím Neporušitelný slib, že se to již nestane," řekl Severus pevným hlasem a tiše vyčkával, co mu jeho partner odpoví.
***
Harry se na Severuse překvapeně podíval.
"Byl bys ochotný tohle udělat? I přesto, že tě můj otec dost vytáčí, dokázal by ses udržet?" vydechl Harry nevěřícně. Tohle rozhodně nečekal.
"Stálá pohrůžka smrti by byla dostatečná motivace, řekl bych," poznamenal Snape mrazivě.
Harry přivřel oči do škvírek. Tohle se mu moc nelíbilo, stačilo by, aby otec Severuse vytočil a jeho partner by zemřel... zavrhl tento plán.
"Ne, tohle po tobě nežádám, ale potěšilo mě, že bys byl ochotný to udělat. Budu to brát v potaz. Prozatím se dohodněme, že splníš bez výhrad několik věcí, které budu požadovat. Jinak budeš velmi trpce litovat, to mi věř," řekl Harry, vytáhl hůlku a namířil s ní na Severuse. V zelených očích se něco tvrdě zalesklo.
Severus takto svého partnera neznal. Nekompromisní, neuhýbající, tvrdý. V jeho projevu bylo něco velice sexy. Udělalo to na něj dojem i přesto, že stál na opačném konci jeho hůlky.
Harry s napětím očekával Severusovu reakci . Ten pevně přikývl. Byl ochotný udělat cokoli, aby svůj vztah zachránil. Žít s Harrym Potterem se najednou zdálo být dost vyčerpávající, ale Severus si uvědomoval, že je to především jeho vinou.
"Jeden by neřekl, že jsi studoval v Nebelvíru," pronesl Snape s úšklebkem, kterým zakryl neskonalou úlevu."Za prvé se rozhodně půjdeš omluvit mému otci, jakmile se na to bude cítit," řekl Harry.
"Ano."
"Za druhé se budeš velmi snažit, abyste spolu neměli žádné roztržky. Budeme jedna rodina! Stejně tak se Siriem a Remem."
Severus si povzdechl. Nebelvíři.
A pak velmi pomalu přikývl.
"Za třetí... naše zasnoubení trvá, ale ještě jsi mi nekoupil prsten."
"Toužíš po něm?" podivil se Severus. Nebylo moc obvyklé, aby si kouzelníci dávali zásnubní prsten.
"Ano, chci nějaký starožitný," přikývl Harry.
"Pokud na tom trváš," pokrčil Severus rameny.
"Teď si nemůžu na nic dalšího vzpomenout, ale určitě to není vše," přemýšlel Harry nahlas.
Severus se zamračil, tohle se mu nelíbilo. Mladší muž jej ale zpražil pohledem.
"Něco jsi slíbil, vzpomínáš?" připomněl mu Harry.
"A nejspíš za to budu pykat do konce života!" utrhl se na něj Snape.
"Co sis nadrobil, to si i sníš! A teď už buď zticha a polib mě!" nařídil mu Harry vyzývavě. Severus si ho nevěřícně změřil.
"Nebaví mě se stále dohadovat," řekl Harry na vysvětlenou.
Severus dvěma kroky překonal vzdálenost, která je dělila. Přitáhl si Harryho a přitiskl své hladové rty na jeho. Mladší muž se k němu přisál a nehodlal svému budoucího muže už nikdy pustit.
ČTEŠ
Vezmeš si mě Severusi?
FanfictionPovídka byla napsána v roce 2015 pod mou jinou přezdívkou. Původně to byly drabble na pokračování, ale tady jsem to spojila dohromady. Varování: sex, 18+ poznámka: AU, Harryho rodiče a kmotr žijí. Harry porazil Pána zla jako batole Děj: Harry přesvě...