INI HANYA REKAAN SEMATA-MATA, DON'T TAKE IT TOO SERIOUS. KALAU GAK SUKA JANGAN BACA, HOPE YOU GUYS ENJOY IT!!
Enjoy your reading >•<
Hari ini merupakan hari yang cerah bagi seorang pemuda manis bernama Jung Taeyong, dia bangun dari katil dan mengambil tuala mandinya kemudian ingin menuju ke bilik mandi.
Namun apabila dia ingin menyentuh tombol pintu bilik mandi, dia mendengar seseorang memanggil namanya dengan sangat lantang.
"YAKKK!!! JUNG TAEYONGGG!!!" dengan pantas Taeyong berlari ke bawah untuk melihat apa yang terjadi.
"Y-yaa J-jaehyun? Ada apa??" tanya Taeyong dengan gugup kerana yang memanggil nya tadi adalah suaminya sendiri. Dia dapat melihat wajah Jaehyun yang menatapnya dengan tajam.
"MANA SARAPAN KU HUH?!! Ini sudah jam berapa?? Kenapa meja makan ini masih kosong?!" bentak Jaehyun kepada Taeyong yang menundukkan kepalanya.
"M-maaf J-jae, hari ini saya agak terlambat b-bangun kerana s-semalam aku sibuk mengerjakan tugas b-butikku dan t-terlambat tidur" jawab Taeyong dengan nada gugup dan kepala yg masih menunduk ke bawah. Sebenarnya semalam dia terlambat tidur bukan kerana mengerjakan tugas butiknya, tetapi kerana dia semalaman menunggu Jaehyun pulang hingga tertidur. Dan dia bangun tidaklah begitu lambat, sekarang baru pkul 0800AM sedangkan Jaehyun pergi ke pejabatnya pkul 0930AM, masih ada banyak waktu untuknya membuat sarapan.
Tetapi kerana dia kenal bagaimana sikap suaminya ini, dia hanya menurut kerana mungkin memang salahnya, seharusnya dia menyediakan sarapan dulu sebelum mandi.
"Aku tidak peduli dengan alasanmu itu. CEPATTT BUATKAN AKU SARAPAN!!" bentak Jaehyun sekali lagi, dengan pantas Taeyong meletakkan tuala mandinya dan mengambil apron yang berada di atas meja lalu memakainya.
"B-baiklah, tunggu s-sebentar" Taeyong menyalakan api dan memasak sarapan untuk suami tercintanya. Manakala Jaehyun duduk di sofa ruang tamu sambil bermain telefon. Kadang-kadang dia selalu mengintai Taeyong memasak kerana menurutnya Taeyong terlihat cantik sekali apabila memasak.Namun niatnya terhenti kerana dia mempunyai kekasih yang lebih cantik dari Taeyong.
"Cehhh, Chaeyeon 100 kali ganda lebih cantik dari dia." katanya dengan suara yang kecil, tetapi matanya masih setia melekat pada Taeyong yg sibuk memasak.
Setelah 20 minit
"Ermm Jae, sarapanmu sudah siap.Cepatlah makan takut nanti kamu terlambat ke pejabat" panggil Taeyong yang sedang sibuk mencuci peralatan yg ia gunakan untuk memasak tdi.
"Tidak perlu menasihatiku, lagipula jika aku terlambat itu semua berpunca darimu yg lambat memasak sarapan" bebel Jaehyun. Taeyong hanya bisa diam apabila mendengar kata dari suaminya. Apa memang dia yang salah?
________________________________
Setelah selesai makan sarapan yang disediakan oleh Taeyong, Jaehyun berdiri kemudian duduk kembali di sofa. Taeyong melihat Jaehyun dengan bingung.
"Jae,kenapa kamu belum pergi ke pejabat? Tidak takut terlambat?" tanya Taeyong dengan lembut.
"Aku bos, jadi jika aku terlambat tidak ada siapa yg akan memarahiku" jawab Jaehyun singkat.
"Apa yg kau lakukan disana, pergi sana mandi. Kerana moodku hari ini agak baik, biar aku hantarkan kau ke butik." Taeyong mengangguk tanda faham walaupun di dalam hatinya berbunga-bunga kerana ini baru pertama kalinya Jaehyun menghantarnya ke butik. Ya selalunya Jaehyun akan meninggalkanya tanpa mengucapkan "aku pergi dulu" kepadanya.Ini pula tiba-tiba sahaja ingin menghantarnya ke butik.Sungguh Taeyong sangat gembira.
Jaehyun yang melihat Taeyong dari tadi senyum sendiri mengangkat alis keningnya.
"Hei, apa kau pekak? Aku menyuruh kau untuk mandi, bukan malah tersenyum seperti kerang busuk di sini. Apa mau aku mandikan huh?" kata Jaehyun yang berhasil membuat kedua pipi Taeyong memerah.
YOU ARE READING
ONLY HIM (JAEYONG)
RomanceJAEYONG STANS 🔞🔞 ⚠️kalo gak suka mending jangan baca ⚠️terdapat unsur dewasa di sini Lee Taeyong atau lebih dikenali sebagai Jung Taeyong merupakan isteri kepada seorang pengusaha terkenal di seluruh Seoul Korea yg dingin & kasar, Jung Jaehyun.