Terjerat

34.7K 115 3
                                    

Berderau darahku menonton video-video yang aku terima dari seorang kenalanku melalui aplikasi WhatsApp. Lebih kurang 12 buah video semuanya. Kesemua video memaparkan adegan seks bini aku dengan staf-staf sepejabatnya.

"Mana kau dapat semua ni sial?" Aku membalas wasap Azri. Terketar-ketar tanganku menaip mesej. Marah, malu, stress, perasaanku bercampur baur.

"Aku pun dapat dari orang lain Ris. Kau marah aku buat apa. Elok la aku dedahkan. Sampai bila kau nak kena tipu?" Bersungguh-sungguh kedengaran nada suara Azri seolah-olah mengambil berat terhadapku.

Paling sakit hati satu video tu. Bini aku dikenduri secara beramai-ramai. Merah padam muka aku menahan marah dan malu. Aku terus call Azri.

"Siapa lagi yang tau pasal video ni?" Tanyaku kepada Azri.

"Tak tau la Ris, aku pun terima video-video tu dari staf syarikat tu juga," balas Azri.

Aku tamatkan panggilan telefon. Kepalaku berserabut. Fikiranku kacau bilau. Aku tarik nafas dalam-dalam.

Setelah meraih sedikit ketenangan, aku buat perancangan rapi. Bila bini aku balik nanti, aku akan berlakon buat-buat macam tak ada apa-apa yang berlaku. Aku akan layan dia baik-baik. Sebab aku nak tahu cerita sebenar dari mulut dia sendiri.

Apa-apa hal, aku akan lepaskan isteriku secara baik. Tak nak kecoh-kecoh. Aku tak nak buat perkara bodoh yang akan memalukan diri aku sendiri. Apa yang sedang berlaku sekarang ni pun dah cukup menjatuhkan maruah aku sebagai seorang suami.

Namaku Aris (bukan nama sebenar), umur 33. Isteriku Ina (pun bukan nama sebenar), berusia 32 tahun. Kami berkahwin ketika kami berdua masing-masing masih lagi belajar di universiti.

Selepas menamatkan pengajian di universiti, kami sudah pun memiliki dua orang cahaya mata. Sepasang. Seorang lelaki dan seorang perempuan. Memang kami sangat dicemburui oleh rakan-rakan dan kenalan.

Aku bekerja di sebuah syarikat (rahsia). Isteriku pula cuma seorang suri rumah. Sejak graduate dari universiti lagi memang dia tidak bekerja. Itu keputusanku dan persetujuan kami bersama. Sebab aku nak dia tumpukan perhatian sepenuh masa untuk mendidik anak-anak kami. Dan Ina tidak membantah.

Tetapi lama kelamaan, Ina mula kebosanan. Ina mula minta izin dariku untuk mencari kerja. Pada mulanya aku keberatan untuk membenarkannya bekerja. Bukan sebab anak-anak semata-mata. Aku ni jenis kuat cemburu. Aku mudah rasa cemburu bila isteriku didekati mana-mana lelaki. Tapi kerana kasihankan dia, aku izinkan juga akhirnya.

Ina memohon kerja di sebuah syarikat penerbitan buku. Cepat sahaja permohonannya diterima setelah melalui satu temuduga jawatan kosong.

Pelik juga aku. Ada orang kata, bos kat situ miang sikit orangnya. Kalau lawa, memang terus diterima je. Aku jadi sedikit gusar.

Aku pesan kat bini aku, pandai-pandailah jaga diri. Dia dengan yakinnya menjawab; "Alah saya tau la."

Aku sebenarnya bukanlah risau sangat. Sebab bini aku ni jenis perempuan yang agak menjaga diri orangnya. Keluarganya sendiri memang agak mementingkan ajaran agama.

Dahulu dia bersekolah agama, kemudian masuk UIAM. Penampilan bertudung labuh ala-ala ustazah tu masih maintain.

Dua bulan kemudian, aku diarahkan outstation seminggu. Ada kursus di Langkawi. Aku minta kat isteriku nak rakam video bogelnya dan simpan gambar-gambarnya yang menghairahkan ke dalam henfon aku. Buat modal melancap.

Dia tak bagi. Malu katanya. Pujuk punya pujuk, pun tak dapat. Akhirnya aku merajuk. Setelah aku pura-pura merajuk, barulah dia mengalah.

Tapi Ina suruh aku simpan elok-elok gambar-gambar dan video-video tu dalam henfon, jangan sampai terlepas ke tangan orang lain. Aku setuju. Setelah merakam sebanyak-banyaknya video dan gambar yang kuiinginkan, aku bertolak ke Langkawi.

isteriku dirogol?Where stories live. Discover now