~Lucys POV~
Jag öppnade sakta ögonen men blev direkt tvungen att stänga dom igen. Jag försökte igen och då gick det. Jag tittade mig omkring i rummet jag befann mig i. Det var ljusa tapeter och på vägen satt en tavla med vargar på. En av vargarna var vit och satt på en upphöjning över dom andra. Den ylade mot månen. Plötsligt öppnades dörren och en kille kom in. Jag kände snabbt igen honom. Det var han som hade kommit efter mig skogen. Och kidnappat mig! jag blev jätterädd. Han kom fram till mig och släppte ner några kläder på täcket -en vit T-shirt och ett par svarta jeans. Han gick ut igenom dörren igen. Jag bytte om och efter ett tag knackade det på dörren. Jag sa med svag röst - kom in. Killen kom in och sa följ efter mig. Jag tvekade. -jag ska inte göra dig illa jag lovar. Sa han vänligt. Då följde jag med efter ännu en stunds tvekan.Vi gick genom många långa korridorer och det var omöjligt att hålla räkningen. Höger,vänster,höger,höger,vänster,hö..Äh det gick inte. skit samma plötsligt,när jag precis undrade om vi skulle gå i en evighet eller. Så stannade vi framför en dörr. Jag kunde höra röster som mumlade men jag kunde inte höra vad dom sa.
Mannen ( eller snarare killen) knackade på dörren då hörde jag en ljus röst säga
-kom in.En tjej.
Det första jag såg var en tjej med ljusa lockar och blåa ögon.
Jag kände mig lättad. Jag trodde att det var typ pedofiler som hade kidnappat mig och att jag skulle bli våldtagen.
Men den här tjejen som satt framför mej såg mer ut att vara typ... Boss på det här stället.
Jag antog att detta var hennes kontor eftersom att hon satt bakom ett stort skrivbord och när jag tittade närmare
På min omgivning så märkte jag att vi var på andra våningen av ett hus och
Bakom tjejen fanns det istället för en vägg gigantiska fönster som man såg en stor sjö och en massa skog igenom.
Plötsligt såg jag något jag inte hade sett förut.
Nere vid strandkanten av sjön lekte minst 14 vargar.
Jag blev iskall.
Men väcktes ur min dvala genom att tjejen nu började tala och presenterade sig själv som Silja.
Luna över turi flocken.Det var tre sekunder efter som allt föll på plats. Vargarna. Skogen. Killen som hade kidnappat mig.
Dom var varulvar.
Jag flämtade till, och sen blev allt svart...Xoxo/Lina
YOU ARE READING
Red moon
WerewolfEn dag när Lucy sitter på en sten i skogen så ser hon en stor svart varg. Hon springer vettskrämd därifrån men den svarta vargen springer efter henne. Efter ett tag så försvinner vargen och en kille kommer fram på stigen. Det är något bekant med hon...