Hoodstuk 1

103 6 0
                                    

' Aslam!' 'Ja mama'. ' Kom is je tante en je nicht groeten'. Snel deed ik mn telefoon uit en liep naar de woonkamer.'Salaam alikoum' groette ik. ' Wa alikoum salaam' groette ze in koor terug. Ik ging zitten op de stoel en luisterde aandachtig wat me tante aan mij wou vertellen. 'Mijn vriendin heeft binnekort een henna feest en heeft nog niemand die henna voor haar kan doen dus ik dacht als je het leuk vind of jij het mischien zou willen doen' . ' Natuurlijk khalti ik doe het met plezier '. Ik glimlachte naar mn tante en nicht en vroeg of ze mischien mijn visitekaartje aan haar wouden geven. Knikent pakte mn nicht het kaartje aan en we genoten van onze munt thee. Even later vertrokken ze en kwam mijn vader weer de woonkamer binnen.' Dat was niet kort' zei mn vader lachend. We dronken de thee op die mn moeder weer had gemaakt terwijl mn vader vroeg wat er was. 'Nou khalti had verteld dat ik mischien henna mag doen bij een henna feest. Hij glimlachte en zei : ' Inshallah (als god het wilt ) mijn liefe dochter'. Hij gaf me een kus op mn voorhoofd en vertelde dat hij het middag gebed vandaag in de moskee zou bidden. Als mijn moeder en ik de keuken inliepen vroeg me moeder wat ik met het geld zou doen. ' ik zal het aan jullie geven als jullie het nodig hebben'. 'Nee mijn lieve dochter we hebben genoeg alhamdoulilah je mag er mee doen wat je zelf wilt maar geen domme dingen er mee doen'. Ik knikte naar me moeder want ze had wel gelijk dit is de eerste keer dat mijn henna kunsten bij een henna feest worden gebruikt. 'Kom op ga maar je huiswerk maken'. Ik gaf me moeder een kus en liep naar mijn kamer. Ik checkte me rooster en zag dat ik alleen huiswerk voor wiskunde had. Gelukkig had ik al vooruitgewerkt dus geen huiswerk voor komende dagen. Ik checkte snel we❤️it om wat henna inspiratie te vinden. Prachtig vond ik dat ,ik wou niks liever dan mensen blij maken met henna . Een paar halfuren later riep mn vader mij om avond te eten. 'En was het druk in de moskee ?' Vroeg ik. 'Altijd mijn lieve dochter vooral op vrijdag'. We genoten van de lekkere vis pastila en dronken ons drinken op. ' Alhamdulilah' zeiden we in koor. 'Mama is het goed als Amira naar me toe komt ' tuurlijk binti maar zorg ervoor dat je je broer Marouan niet wakker maakt'. Ik knikte pakte mijn telefoon en belde haar. 'Mama kan ik haar vertellen over het henna feest. 'Nee mijn lieve dochter we weten het nog niet zeker '. Ik knikte en liep weer naar mijn kamer wachtend op Amira. Even later hoorde ik de duurbel en liep naar de deur toe. 'Salaam alikoum'. 'Wa alikoum salaam' glimlachte ze terug. Ze groette mijn moeder en samen uit de keuken liepen we de kamer in. 'Wat doe je ? ' vroeg ze. 'Ik probeer wat nieuwe henna kunsten'. 'Voor wat?' 'Nou gewoon vind ik leuk ' zei ik twijfelend. 'Maar dit is niet zomaar henna maar bruids kunst henna !' Lachte ze schreeuwend. 'Verberg je iets voor me Aslam?' 'Nee natuurlijk niet!' Ik begon langzaam rood te worden. 'Ga je trouwen ! Met wie hoe heet is het Naoufel ?' Ik ga niet trouwen en al zoizo niet met mn neef '. 'Wat dan Aslam je weet dat je me alles kan vertellen'. Ik dacht na of ik het zou vertellen of niet, ik durfte het gewoon niet straks ga ik geen bruid haar handen doen. Ik werd nog roder wat moest ik nou doen?

Heeey mensen diet is mijn eerste deel en comment ff wat er in moet komen want heb even geen inspiratie !

Xoxooxoxoxo islamverhalen

AslamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu