Afwachtend keek Amira mij aan. ' Sorry Amira ik kan het je nu niet vertellen ik zal het je vertellen wanneer het officieel is'. Ze ging er verder niet op in dus gingen we over andere dingen praten zoals dat we snel werk moeten zoeken voor onze studie die we moeten betalen. 'Ik heb morgen een sollicitatie gesprek bij een verzorgingstehuis'. 'O wat leuk veel succes, ik ga denk ik bij het ziekenhuis schoonmaken ' antwoorden Amira.
We beden het Asr gebed en ik versierde daarna Amira's hand met Henna. Ik keek naar het resultaat en glimlachte , Amira was er erg blij mee en vroeg aan mij of we niet een pagina moeten maken.Ik knikte naar haar en vond het eigenlijk een heel goed idee , ik had al wel kaartjes dus dacht aan een Facebook pagina en een Instagram pagina als het in sha Allah goed gaat breid ik het meer uit.
Na nog wat gepraat te hebben beden we het Maghreb gebed en liepen naar beneden. We pakten wat snacks voor die avond en liepen weer naar boven. ' Okay laten we beginnen' zei Amira blij. We dachten dat het een goed idee zal zijn dat Amira mee zal gaan als fotograaf zelf heeft ze al een eigen Facebook pagina en een Instagram pagina ( btw mijn zus maakt ook foto's voor bruiloften henna feesten en nog veel meer check haar pagina op Insta en op Facebook : sincerephotographs ). Na een uur of twee waren we klaar en zag het resultaat er mooi uit :Hennayaslam ( sorry als iemand echt zo heet maar ik heb het nergens van gestolen ) . Na een uur of 12 ging Amira naar huis en beden ik nog even het Isha gebed en ging slapen. Morgen in sha Allah heb ik een sollicitatie gesprek en wordt ik gebeld door de bruid om een dag te plannen zodat we voor de kinderen en voor haar henna kunnen doen ( zo gaat het dan in Tanger ).
Ik werd wakker Alhamdoellilah , waste mijn gezicht en deed de gebedswassing.Ik bet Sbah en kleedde mij om. In mijn auto reed ik naar het gebouw toe en stapte uit. Na het gesprek werd ik aangenomen en zal werken in weekenden wegens school ( kan zijn dat ik vaak het werk oversla maar later wordt het heel belangrijk )
Na mijn moeder nog geholpen te hebben ging ik naar de plek waar ik en de bruid hadden afgesproken. 'Salaam alaykoum ik ben Chaima ' zei ze ik groette haar terug met : ' Wa alaykoum salaam ik ben Aslam. ' Mooie naam Ma sha Allah ' zei ze ik glimlachte naar haar en vroeg wat informatie van wat ze wil. Ondertussen keken we naar wat henna kunstwerken. ik bedankte haar en ik zag haar al weer volgende week woensdag om 5 uur.
Toen ik thuis kwam beden ik het Duhr en Asr gebed en maakte wat huiswerk voor maandag ( school is niet echt belangrijk in dit boek ) even later riep mijn moeder mij om te eten. Ik bedankte haar voor het lekkere eten en hielp haar met opruimen. Toen we klaar waren met opruimen liep ik naar boven en bet het Maghreb gebed. Na het gebed te verrichten begon ik een tekening van een henna versiering te maken want ik wil vaak mijn eigen creatie's maken. Na een paar tekeningen bet ik het Isha gebed en viel ik al snel in slaap
Die volgende ochtend werd ik Alhamdoullilah wakker en bet het Sbah gebed. Daarna ontbijten ik met mijn familie en werd het een opruimdag ( zondag is schoonmaakdag ! wie herkent dit ) verder is er niks echt iets bijzonders gebeurt maar natuurlijk het mooiste in een dag is dat je het gebed doet 5 keer op een dag
Salaam dit is mijn 2de deel echt even die Facebook pagina checken ben echt trots op haar
xoxooxooxoxo
JE LEEST
Aslam
Non-FictionDit boek gaat over een 19 jarige henna artiest Aslam, al haar hele leven woont ze al bij haar islamitische gezin en is ook zo opgevoed. Als iets gebeurd met haar ouders veranderd alles......