2007

73 2 0
                                    

Emmy's mammas pov
Felle's mamma ringde idag.
Hon kom med förslaget att våra barn, Felix och Emilia. Borde börja umgås mer med varandra efter dagis.

Dom känner knappt varandra och jag tror inte dom vet att den andre existerar. Ändå har dom bott grannar sen 2003, och gått på samma dagis sen 2004.

Felix mamma och jag har varit bästa vänninor sedan länge, och då skulle det vara roligt ifall våra barn får lite gemenskap.

Det enda vi kan hoppas på är att med tiden, så kommer dom hitta varandra...

Felix mammas pov
Jag ringde hem till Emilia och snackade med hemnes mamma. Jag kom med förslaget att hennes barn, Emilia. skulle börja träffa Felix lite mer. Dom är födda samma år och har säkert mycket gemensamt. Tror dom skulle ha väldigt roligt med varandra.

Emilias mamma berättade att hon tror att om vi ska få dom att vara med varandra måste vi visa dom för varandra först, låta domupptäcka varandra.

Det kan ta dagar, månader eller kanske till och med år.  Det enda vi kan göra. Ja, det är att vänta och se. Också att hjälpa dom på traven lite genom att visa dom för varandra...

Hoppas detta funkar, om Felix och Emilia gillar varandra kanske våra familjer någon gång i framtiden slås samman.

Okej, Det här var mitt första "Kapitel" eller del. vad man nu ska kalla det 😝 Det blev väldigt kort eftersom att dessa första kapitel kommer vara från åren tills 2015 så det kan va lite segt i början... hoppas ni står ut endå 😅 kom gärna med förslag på vad ni vill att denna bok ska handla om 😘💕
/Theanimalover

Forever you and me?Where stories live. Discover now