00 ❤ "Je bent zo mooi als je lacht."

135 12 38
                                    

Proloog

00 ❤  "Je bent zo mooi als je lacht."

 --------------------------------------------------

Terwijl ik het schoolplein opstapte kwam Angela op me afgelopen. Ze had een big smile op haar gezicht. Benieuwd over wat ze nu weer ging praten. "Shelley!" zei ze. Angela gaf me een omhelzing en ze had nog steeds die big smile op haar gezicht. "Wat is er?" vroeg ik vol nieuwsgierigheid. "Harry zit weer naar je te kijken." vertelde ze me. Ze draaide haar langzaam om en richtte haar ogen op Harry. Ik liet een zacht gegrinnik horen terwijl hij overenthousiast naar me zwaaide. Daarna zei hij nog iets tegen het groepje jongens waar hij bijstond en hij kwam naar me toegelopen. "Shelley!" schreeuwde hij net zoals Angela dat deed. 

Laat me even wat meer vertellen over Harry.

Harry Styles.

Oftewel de jongen die al een eeuwigheid een crush op mij heeft. Ik zelf vind hem ook geweldig, maar niet op die manier. "Heb je al een antwoord op de vraag die ik je heb gesteld?" vroeg hij opeens. Ik schudde mijn hoofd wakker uit mijn gedachten en vroeg me af welke vraag hij bedoelde. "Welke vraag?"

"De vraag die ik je twee jaar geleden heb gesteld." zei hij en ik dacht diep na. Oh ja, die vraag. Twee jaren geleden, toen waren we dertien, had hij gevraagd of ik verkering wou. Ik zei dat ik even tijd nodig had. Wel, laat me het kort houden; ik heb die vraag nog steeds niet beantwoord. Een zacht gegrinnik verlaatte mijn mond.

"Zeg niet dat ik nog twee jaren moet wachten." zei hij en ik glimlachte terwijl de wind mijn haren liet wapperen. "Nee, helemaal niet..." begon ik. Langzaam zag ik hoe de hoop in zijn ogen groeide. Maar toen ontnam ik hem die weer. "..., hoogstens vier jaar." lachte ik. "Volgens mij ben ik niet de prins op het witte paard maar de prins op de schildpad want het duurt verdomd lang voor wanneer ik bij je ben, damn." mompelde hij.

Ik vond zijn opmerking hilarisch en begon te lachen. "Stop daarmee." zei hij. Ik keek hem vragend aan. "Met zo aantrekkelijk te lachen." Hij was even stil en begon me daarna aan te staren, een klein lachje vormde zich op zijn lippen. "Je bent zo mooi als je lacht." Ik zou iets willen antwoorden maar ik had geen idee wat.

"Hallo! Ik ben hier ook nog. Jullie lijken net twee verliefde kippen." zei Angela geïrriteerd. Ik begon weer te lachen en keek haar vragend aan. "Hoe lijken twee verliefde kippen dan?" vroeg Harry. Angela haar ogen werden groot en ze keek ons peinzend aan. "Ehm, ik weet niet. Verliefd?"

Lachend schudde ik mijn hoofd en mijn aandacht werd getrokken door Liam die voorbij kwam gelopen. Hij is de populaire jongen van de school, oftewel onbereikbaar voor mij. Zijn bruine haren lagen prachtig en ik staarde naar zijn glinsterende ogen. Hij ging me voorbij stappen. Ik zag hem aankomen, wat moet ik tegen hem zeggen? Ik moet toch iets zeggen? "Hey, Liam. Je ziet er..."

"...uit alsof je me aanziet als een stuk stront." mompelde ik wanneer hij mij voorbij liep en tegen mijn schouder botste. Harry draaide zich naar Liam en schudde zijn hoofd. Daarna keek hij weer naar mij. "Wat heeft hij wat ik niet heb?" vroeg hij sipjes. "Een mooi gezicht, sixpack, talent,..."

"Ja, stop maar ik snap het al." mompelde hij. "Hij is gewoon iets avontuurlijker volgens mij, met hem valt er veel te beleven denk ik." 

En toen ik die zin uitsprak, wist ik niet dat toen heel mijn leven zou veranderen. 

"Ik ben helemaal niet saai!" zei Harry op een beledigde toon. Angela schoot in de lach. "Vergeleken met hem wel." Harry keek haar nep beledigd aan en hij zette zijn borstkas vooruit en zijn handen in zijn zij. Hij ademde diep en ik begon heel hard te lachen. Vanwege mijn lachaanval blies hij alle adem weer uit waardoor Angela nog harder moest lachen. "Bewijs het dan." zei ik. "Oké, ik neem je mee op tien verschillende dates. Elk op een andere plek en je zult zien, ik ben alles behalve saai." ratelde hij aan één stuk door. Ik was geschrokken van zijn plotse houding. "Harry ik denk niet dat h..."

"Ik zie je morgen bij de bowlingclub. Daar is onze eerste date."

"Maar Harr..." 

"Tot morgen." zei hij en toen was hij weg.

[a/n : Zou ik hiermee verder gaan? Ik weet het niet, ik ga verder als er wel een paar mensen zijn die het leuk vinden ;) Wees alsjeblieft geen stille lezen en vote op deze proloog als je dit boek leest. *Puppieblik*] oh ja en zoals je al hebt gemerkt is Harry maar 15 in dit verhaal ;) x

10 Dates ➸ Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu