01❤ "Je maakt alles alleen maar erger, dombo!"

93 9 1
                                    

Hoofdstuk 1

D a t e   É é n

01❤“Je maakt alles alleen maar erger, dombo!”

De volgende ochtend was al snel aangebroken en Harry kwam me zo meteen halen voor het bowlen. Zelf weet ik niet wat hij er zo speciaal aan vind. Ik keek nog een laatste keer in de spiegel en streek mijn witte jurk plat met behulp van mijn handen. Maar wanneer de deur in één harde klap werd omgeslagen draaide ik me om. En natuurlijk stond mijn irritante broer in de deuropening.

Louis Tomlinson. Je zult nu vast denken waarom mijn achternaam Whittemore is? Wel, ik ben geadopteerd. Dat verklaart al een hele boel. “Je ziet er zo goed uit.” zei hij op een sarcastische toon. “Ach, hou toch je kop!”snauwde ik terug. “Wie is de gelukkige? Oeps, excuseer mij; wie is de ongelukkige?” Ik liet een nep lachje horen en legde daarna mijn haar goed. “Harry.” Louis verslikte zich en legde daarna zijn beker water op de rand van het bad. “Pardon? Sinds wanneer vind jij hem leuk?” Ik liet een gekreun horen en Louis fronste zijn wenkbrauwen. “Weet je, laat maar. Ik weet niet of ik het wel wil weten.” En met die woorden verliet hij de badkamer. Met daarop gevolg het gerinkel van een bel. Dat moet vast Harry zijn. Ik rende vlug de trappen af en deed de deur open. Hij bleef me aanstaren en ik werd er verlegen van.

“Hallo?” vroeg ik. Hij schudde zich wakker uit zijn gedachten. “Sorry, maar je bent gewoon zo mooi.” zei hij. Ik legde mijn haren achter mijn oren en prutste verlegen aan mijn haar. “De bowlingclub is dichtbij. We kunnen te voet gaan?” vroeg hij. Ik knikte zachtjes en we verlieten mijn huis. Wanneer we op het voetpad aan het wandelen waren hoorde ik Louis achter ons schreeuwen. “Veel plezier, sukkels!” lachte hij. “Wij houden ook van jou hoor.” riep Harry terug waardoor ik moest lachen. Louis ging terug naar binnen terwijl wij naar de bowlingclub gingen. “Mag ik je hand vasthouden?” Harry keek me verlegen aan en kreeg blosjes op zijn wangen. “Ben je nou aan het blozen?” vroeg ik terwijl er een glimlach op mijn lippen speelde. “Dat is geen antwoord op mijn vraag!” antwoordde hij. “Dat is best snel , vind je niet?” vroeg ik. Er verscheen een speelse grijns op zijn gezicht. “Dan ga je dit vast niet leuk vinden.” zei hij. Ik keek hem verward aan.

Harry drukte heel snel een kus op mijn wang en begon daarna te lopen. Mijn mond viel open en ik liep achter hem aan. “Hier krijg je nog iets voor terug!” schreeuwde ik. Hij lachte. “Ik hoop nog een kus?”Ik liep sneller zodat ik op het punt stond om hem in te halen. Maar ineens stopte hij met rennen zodat ik tegen hem opbotste. We vielen allebei op de grond met mijn lichaam op het zijne gedrukt. Ik werd er ongemakkelijk van, maar Harry daarentegen, hij vond het leuk. “Deze houding van ons bevalt me wel.”Ik ging weer rechtop staan en ging over mijn jurk om het stof eraf te vegen. Als we ons omdraaiden stonden we rechtover het bowlingcentrum. Hij pakte mijn hand vast en ik schudde hem los. “Wat had ik ook al weer gezegd?” zei ik. Hij schudde lachend zijn hoofd en liep samen met mij het centrum binnen.

Date één kan beginnen.

Harry zijn look was eigenlijk heel normaal, maar nog steeds leuk. Hij had een oranje beanie op, samen met een wit shirt en zwarte jeans.  We gingen eerst onze bowlingschoenen halen en daarna gingen we door naar de banen. “He kijk eens!” Harry liep naar de rekken met bowlingballen en haalde er twee oranje uit. Hij zette ze beide voor zijn borstkas alsof hij twee borsten had. Iedereen keek ons raar aan en we schoten allebei in de lach. “Neem een foto.” zei hij , nog steeds de oranje bowlingballen vasthoudend. Ik nam mijn mobiel en nam snel een foto. “Die komt in ons fotoalbum.” zei hij. Ik moest lachen. “Ons, hoe bedoel je ons fotoalbum?” vroeg ik. “Voor later aan onze kinderen te laten zien.” zei hij. Ik hield mijn hand voor mijn mond om niet in lachen uit te barsten. “Ik ben serieus.” zei hij waardoor ik nog harder moest lachen.  Hij nam de beide bowlingballen weer stevig in zijn handen en gooide ze daarna één voor één naar de kegels. Hij had geen strike, maar toch een spar. Ik klapte traag in mijn handen.

Maar toen kwam er iemand aan die ik liever niet had gezien. Harry zag hem ook en hij begon te zwaaien. “Niall, leuk je te zien.” zei hij niet al te overtuigend.” Ik heb niets tegen hem, maar hij is een beetje, hoe zeg je het... Onhandig. Hij kwam naar ons toegelopen en omhelsde ons allebei. “Gaan we samen bowlen?” vroeg hij. Ik knikte niet al te overtuigend, net zoals Harry. Niall liep naar de rekken met bowlingballen en hij haalde er één uit. “Wow, deze zijn best zwaar.”Hij strompelde met de bal heen en weer en hij botste tegen mij aan. Met als gevolg dat hij grip verloor op de bowlingbal. Hij liet hem vallen en een luid geschreeuw verlaat mijn mond wanneer de bowlingbal op mijn voet terechtkomt. Hij legde zijn handen in zijn haren en begon paniekerige geluiden te maken. “Ga ijs halen!”schreeuwde Harry naar hem.

Niet veel later kwam hij terug met wat,  volgens mij, ijs was. Maar natuurlijk had hij het iets te letterlijk genomen. Hij kwam met een bakje Ben&Jerry ijs aanlopen en liet het bakje toen op mijn voet vallen. “Je maakt alles alleen maar erger, dombo!” schreeuwde ik naar hem.  “Ik ga het zelf wel halen.” mompelde ik boos. Ik probeerde weg te stappen maar zakte door mijn knieën. “Wie heeft deze prachtige meid nu zoveel pijn gedaan?” vroeg er iemand vanachter me. Ik probeerde me om te draaien en ik zag Liam daar staan. Mijn gezicht werd helemaal rood en hij kwam voor me staan. “Harry en Niall, typisch.” zei hij. Liam reikte zijn hand naar me uit en ik nam hem aan. Hij trok aan mijn hand zodat ik weer rechtop stond.

“Leg je arm maar om mijn schouder.” zei hij. En dat is wat ik ook deed. Voorzichtig sloeg ik mijn arm om zijn schouder en hij hielp me met stappen naar de bar, waar ik een zakje ijs kon vragen. Ik hinkte en sprong daarna op een stoel aan de bar. Vervolgens draaide ik me nog eens om, om te kijken hoe de huidige situatie zich bevond bij Niall en Harry. Harry stapte boos de bowlingzaal uit en hij maakte geen enkel oogcontact meer met mij.  Ik haalde mijn mobiel uit mijn tas en opende de notities. Ik typte het volgende in :

Punten Date één : 1/10

{A/n = Met wie shippen jullie Shelley? Hebben jullie al shipnamen? En waar willen jullie dat de volgende date naartoe gaat? (Als hij er nog komt ;D)}

10 Dates ➸ Harry StylesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu