TCRABHC06-Majlis

4 0 2
                                    

keluarga The Rahman bakal mengadakan majlis yang gilang-gemilang kerana melibatkan dua pasangan pengantin.

"Mummy, boleh tak Nusy dan Ariana nk bersanding sama sama."kata Nusy.

"Tak payah la Bie, nanti  Arie dan Aria pun sibuk nk join "bantah Ariana.
"Ala babe, jom la join, you buat your wedding attire in mini sizes for the twins. all4 couples, it Will be a magnificent memories for them."kata Bunga.

"Kalau begitu Daddy dan Mummy nk join bersanding la."Kata Tan Sri Rahman.

"Ish.. buang tebiat abang ni.. Malulah saya."ulas Puan Sri Kartina.
"Join la mom. ada pengantin Baru, pengantin muda, pengantin lama dan pengantin veteran. "Kata Siti Safiyyah"Tapi, Siti kata tak nak ada photographer, rugi pulak klu tak record moments tu."kata Andy"Siti kata klu tak berniqab tak nk ada photographer, klu nk panggil press, Siti pakai Niqab la, lagipun kecantikan isteri lebih baik dipertonton kan hanya pada suami tercinta.kan Amy?" ujar Siti Safiyyah. Amy mengiyakan.

"Kalau  begitu.nanti  semua orang pergi fitting baju.Hari ni sis nak ambil measurements dulu."kata Raisha, Fashion Designer pilihan puan Sri Kartina. Puan Sri Kartina selesa dengan Raisha kerana dia sedia datang ke rumah untuk berbincang.

"So semua nk pattern sama je kan puan sri?"soal Raisha
"Yeap semua sedondon, yang perempuan pattern dan shape yang sama. cuma untuk pengantin You tambah batu ya. Bunga dan Siti nak baju pengantin Kaler apa?. Yang sampingan ni buat jer Kaler royal blue Raisha " ujar puan Sri Kartina.

"Bunga nak Kaler peach."Kata bunga.
"tak aci la... Bunga pilih dulu. Bie.. I pun nk Kaler peach." rengek Siti.
"ok, I bagi peach kat you, kak Sha buatkan bunga warna royal yellow jelah."kata bunga mengalah.

"Bie.... royal yellow pun cantik.... I nak.."Siti mengada ngada lagi.

"Hey... Kau jgn melampau boleh?, tunang aku dah baik hati nk bg  peach  kat kau."bentak Andy.
"Andy.... kontrol your anger "puan Sri Kartina menegur.

"Rilex jgn gaduh.. pening  kak Sha ni. takpe kak Sha, klu Siti nk peach, bunga bagi royal yellow. klu Siti nak royal yellow, Bunga nk peach. settlekan?"kata bunga

"sayang  I memang seorang yang matang..."puji Andy.

"Ok ini busana yang puan Sri tempah untuk majlis bertunang dan akad nikah."katabraisha lalu menyerahkan dress yang dibawanya.

"thanks Sha." kata puan Sri Kartina.
"Baiklah, lagi seminggu Majlis tunang Amy di rumah siti. dan dua minggu lagi majlis tunang Andy di rumah bunga.Settle Majlis tunang, baru kita fikir pasal majlis perkahwinan.  Sempat la Raisha nk siapkan semua baju kita

"kak Sha rasa, baju Kaler apa sesuai dengan kulit bunga ni." bisik Bunga pada Raisha"kulit bunga cantik, Semua Kaler  pun masuk. Kalau Bunga percayakan kak sha, bagi kak sha pilih warna baju untuk Bunga dan Andy, confirm letops."balas Raisha.
"Ok, Bunga serah pada kak Sha."bisik Bunga lagi.

Majlis pertunangan Amy dan Siti Safiyyah dilakukan di dewan hotel secara tertutup. Siti menyatakan bahawa keluarganya tidak mahu mengadakan majlis di rumah kerana tidak mahu berkemas selepas majlis.
keluarga The Rahman tidak kisah dengan hal sebegitu kerana ibu bapa Siti yang menanggung kos majlis di hotel tersebut.Muka Siti masam mencuka kerana busana yang dipakai oleh Bunga lebih cantik, menggunakan warna baby blue. sedangkan bajunya berwarna hijau  lumut. keluarga The Rahman tidak dibenarkan mengambil apa apa foto sepanjang majlis, mereka cuma perlu merakamkan detik-detik indah Itu di dalam kotak memori mereka kerana siti Safiyyah tidak mahu mengenakan niqab "Tebal betul mekap dimuka Siti, terus hilang kecantikan dia."kata Ariana.
"Macam mekap sendiri jer."sambung Bunga.

Seminggu kemudian majlis bertunang diadakan di rumah Bunga.
Andy terkejut melihat deretan Bunga di tanam di hadapan rumah Bunga.
"Mak aih keluarga Bunga ni tokey Bunga ke, semua jenis bunga ada."Soal Siti.kunjungan keluarga The Rahman disambut oleh ibu bunga Tiara iaitu Cempaka Sari.
"Jemput masuk tan sri,puan Sri."kata Cempaka Sari.
"Alah Datin ni.. panggil kak Rina jer"sapa puan Sri Kartina.
"Baiklah kak Tina, jemput masuk kak.. Sari dah lama tak jumpa akak, tup tup nk jadi keluarga."kata Cempaka sari.
"Patutlah kak Tina rasa sejuk tengok muka Bunga Tiara tu, rupanya anak adik kesayangan kak tina."ujar puan Sri Kartina lagi.
"Kita selesaikan urusan pertunangan dulu ya sayang, kejap lagi kita berjejak kasih lagi."tegur Tan Sri Rahman.
di dalam rumah Bunga Maisarah berbau wangi dan segar seperti ada sekebun Bunga Ros segar di dalam rumah itu.
"Siti Safiyyah sekali lagi cemburu dengan Bunga.

"ibu... Andy nak bawa Tiara keluar sekejap boleh?"soal Andy.
"nak kemana?"soal bunga.
"Nak keluar dating dengan Tunang saya."jawab Andy.
"Esok pun boleh abang Oii."balas bunga.
"Preparation  tu untuk hari ni sayangku "pujuk Andy.
"pergilah Andy, Tapi jangan balik lambat ya."kata Cempaka sari
"Mama .. Aria nak petik Bunga boleh?"soal Aria, puas dia memikirkan cara untuk memetik bunga yang terhampar indah di depan mata.
"Boleh sayang, pergi petik. Bunga Mia sara... pergi teman adik comel ni petik bunga.jaga jaga dengan lebah ya princess nenek "kata Cempaka sari.

"Mama, Arie nak pergi protect Aria daripada lebah ya "kata Arie.
"Ya, pergi cepat." Balas Ariana.

Seperti yang di rancang, keluarga The Rahman bermesyuarat lagi selepas selesai kedua dua majlis pertunangan.
"Daddy ajak semua berkumpul sebab nak bincang tentang majlis pernikahan dan perkahwinan.
Daddy dah bincang dengan ibu bapa Siti Safiyyah dan bunga Maisarah, Tapi Daddy tetap perlu tanya pendapat bakal menantu Daddy ni. kalau ikut perancangan asal, Daddy cadang pernikahan Siti dan Amy, seminggu kemudian pernikahan Andy dan Bunga kemudian seminggu  kemudian lagi baru majlis persandingan kedua-dua nya sekaligus Majlis sambut menantu di rumah ini. tapi  sekarang daddy cadang nk buat majlis pernikahan pada hari yang sama di rumah ini. the next day Hari persandingan dan sambut menantu.
"Bunga tak kisah Daddy."kata bunga"Siti pun sama cuma masa sanding Siti nk pakai niqab tau."Kata Siti.
"eh dia ni, spoil mood betul."rungut Andy.

Setelah dipersetujui, rumah keluarga The Rahman dihias indah untuk majlis pernikahan 2 lagi anak teruna tan sri Rahman dan Puan Sri Kartina. Amy terlebih dahulu melafazkan ijab kabul di ikuti Andy.
semasa acara membatalkan wuduk, Andy berbisik ke telinga bunga"jom balik tempat bkita malam ni, kat sini ramai orang la.  I love you"
"Ok, jom. I love you too."balas bunga.

Siti berdengus geram.
"Bie... apa bising bising ni. Sayang tak boleh tidur lah." rungut Siti setelah mengejutkan Amy.
"Mereka sedang siapkan pelamin kita untuk esok  lah sayang, esok abang bawa sayang tidur di hotel ya."pujuk Amy.
"Sayang tak kisah sangat, Sayang cuma nk beri kebahagian kepada abang. abang kisah tak sayang dah tak ada dara lagi."soal Siti.
"tak apa abang faham mungkin sayang ada alasan yang baik Kan sayang."balas Amy.
"dulu masa kecil saya naik basikal, lalu jatuh .selaput dara tu pecah. tapi nasib baik abang boleh faham." tipu Siti.

Ditempat Rahsia Andy dan Bunga,
pasangan pengantin baru itu membuai cinta di lautan Asmara yang indah.
"akhirnya bersatu juga kita Sayang"kata Andy.
"Abang jangan berani-berani nak curang."warning Bunga.

"

The Crazy Rich and BeastlyHandsome CEO.Where stories live. Discover now