بجز اینکه شما برای سایتتتان به دامنه نیاز دارید مقدار فضایی برای ذخیره اطلاعات سایتتان نیاز دارید با نام هاست . با خرید هاست شما در شرکت های ارائه دهنده هاست مانند دیتادیزاین هاست در خرید یکسری مشخصه ها را میبینید که دانستن کاربرد آنها ضروری است ما در این مقاله شما را با آن اصطلاحات آشنا می کنیم. همچنین برای خرید هاست لینوکس آلمان ارزان شما به سایت هاستینگ datadesignhost مراجعه کنید.
هنگامی که برای خرید هاست مراجعه میکنید یک سری مشخصات و امکانات را در جدول خواهید دید.در این بخش به توضیح این واژه ها و اصطلاحات خواهیم پرداخت :
فضای هاست :همان مقدار فضایی گه در اختیار سایت شما قرار میگیرد فضای هاست نامیده میشود که شما براحتی میتوانید فایل و اطلاعات را در آن آپلود و حتی ذخیره کنید.
ترافیک ماهانه هاست: ترافیک ماهانه همان میزان حجم اطلاعاتی مبادله شده در طول یکماه در سایت شما میباشد.اگر بخواهیم ساده تر آنرا بیان کنیم : مجموع حجم دانلودی و آپلودی سایت .به عنوان مثال اگر حجم صفحه اصلی سایتتان 100 کیلو بایت باشد و روزانه بطور متوسط 100 بازدید داشته باشید در طول یکماه میزان مصرفی از ترافیکتان 300 هزار کیلو بایت (300 مگا بایت) خواهد بود.نتیجه نهایی را با اضافه کردن این مقدار به میزان آپلود و دانلود سایتتان بدست آورید که همان میزان کل حجم مصرفی از ترافیک شما در یک ماه است.
سیستم عامل هاست: نوع سیستم عامل کامپیوتری که هاست در آن قرار میگیرد. یا همان کامپیوترهای شرکت هاستینگ که قبلا از انها یاد کردیم .معمولا هاست ها از سیستم عامل لینکوسی بهره می گیرند.لازم نیست شما روی کامپیتورتان این سیستم عامل را داشته باشید یا چیزهایی دیگری را نصب کنید چرا که این سیستم عامل به کامپیوتر شما مربوط نمیشود.
پارک دامنه: وقتی که چند دامنه به غیر از دامنه اصلی سایت به سایت وصل میکنید به آن پارک دامنه گفته میشود.در این صورت شرایطی فراهم میشود که شما بتوانید همزمان با چندین دامنه وارد سایت شوید.یکی از دامنه ها همان دامنه اصلی سایت میباشد وبقییه ههمانی هستند که پارک کرده اید.وقتی از دامنه های پارک شده وارد سایت میشوید به دامنه اصلی انتقال میباید.حالا فرض کنید دامنه اصلی شما yoursite.com باشد اما خواسته شما این است که علاوه بر این دامنه چند دامنه دیگر به سایت اضافه کنید. برای اینکار فقط کافیست دامنه های مد نظرتان را پارک کنید.با پارک کردن دامنه ها کاربران به دامنه اصلی yoursite.com انتقال میابند.
جمع بندی
با مفهومه هاست آشنایی پیدا کردید.لازم است نکته اییرا خدمتتان عرض کنم .برای اینکه سایتی راه اندازی شود علاوه بر تهیه هاست شما نیاز به تهیه دامین(دامنه)نیز دارید.هیچ فرقی ندارد کدام یک از اینها را اول تهیه کنید.بعد از اینکهتهیه هر یک از اینها را انجام دادید میتوانید آنها را بهم وصل کنید تا به دامینوارد شده و سایتتان باز شود .برای اینکه عملیات مربوط به اتصال صورت گیرد پیامی بهبخش پشتیبانی ارسال کنید.اگر خودتان در این مورد تخصص دارید پس دست به کار شوید.
YOU ARE READING
تعریف اصطلاحات موجود در پکیجهای هاست
Science Fictionبجز اینکه شما برای سایتتتان به دامنه نیاز دارید مقدار فضایی برای ذخیره اطلاعات سایتتان نیاز دارید با نام هاست . با خرید هاست شما در شرکت های ارائه دهنده هاست مانند دیتادیزاین هاست در خرید یکسری مشخصه ها را میبینید که دانستن کاربرد آنها ضروری است ما...