ᴛʜɪꜱ ʙᴏᴏᴋ ɪꜱ ᴀ ᴡᴏʀᴋ ᴏꜰ ꜰɪᴄᴛɪᴏɴ ɪɴꜱᴘɪʀᴇᴅ ʙʏ ʜɪɴᴅᴜ ᴇᴘɪᴄ, "ᴍᴀʜᴀʙʜᴀʀᴀᴛ".ɪᴛ ᴅᴏᴇꜱ ɴᴏᴛ ᴄʟᴀɪᴍ ᴛᴏ ʙᴇ ᴀ ꜰᴀᴄᴛᴜᴀʟ ᴅᴇᴘɪᴄᴛɪᴏɴ ᴏꜰ ᴛʜᴇ ᴇᴠᴇɴᴛꜱ ᴀɴᴅ ɪɴᴄɪᴅᴇɴᴛꜱ ꜰᴇᴀᴛᴜʀᴇᴅ ᴀɴᴅ ʜᴀꜱ ʙᴇᴇɴ ᴄʀᴇᴀᴛᴇᴅ ꜰᴏʀ ᴇɴᴛᴇʀᴛᴀɪɴᴍᴇɴᴛ ᴘᴜʀᴘᴏꜱᴇꜱ ᴀʟᴏɴᴇ.
ᴀʟʟ ᴄʜᴀʀᴀᴄᴛᴇʀꜱ, ɴᴀᴍᴇꜱ ᴏꜰ ᴄʜᴀʀᴀᴄᴛᴇʀꜱ, ᴘʟᴀᴄᴇꜱ, ᴇᴠᴇɴᴛꜱ, ɪɴᴄɪᴅᴇɴᴛꜱ ᴅᴇᴘɪᴄᴛᴇᴅ ɪɴ ᴛʜɪꜱ ʙᴏᴏᴋ ᴀʀᴇ ꜰʀᴏᴍ ᴛʜᴇ ᴇᴘɪᴄ, ᴀɴᴅ/ᴏʀ ꜱᴏᴍᴇ ꜰᴀᴍᴏᴜꜱ ꜰᴏʟᴋʟᴏʀᴇꜱ, ᴀɴᴅ ᴀʀᴇ ᴜꜱᴇᴅ ꜰɪᴄᴛɪᴛɪᴏᴜꜱʟʏ.
ᴀɴʏ ʀᴇꜱᴇᴍʙʟᴀɴᴄᴇ/ꜱɪᴍɪʟᴀʀɪᴛʏ ᴛᴏ ᴀɴʏ ᴘᴇʀꜱᴏɴ ʟɪᴠɪɴɢ ᴏʀ ᴅᴇᴀᴅ ᴀɴᴅ/ᴏʀ ᴇᴠᴇɴᴛ ᴀɴᴅ/ᴏʀ ʟᴏᴄᴀᴛɪᴏɴ ɪꜱ ᴘᴜʀᴇʟʏ ᴄᴏɪɴᴄɪᴅᴇɴᴛᴀʟ, ᴀɴᴅ ᴛʜᴇ ᴀᴜᴛʜᴏʀ ꜱʜᴀʟʟ ɴᴏᴛ ʙᴇ ʀᴇꜱᴘᴏɴꜱɪʙʟᴇ ᴏʀ ʟɪᴀʙʟᴇ ɪɴ ᴀɴʏ ᴍᴀɴɴᴇʀ ᴡʜᴀᴛꜱᴏᴇᴠᴇʀ ꜰᴏʀ ᴛʜᴇ ꜱᴀᴍᴇ.
ᴛʜᴇ ʙᴏᴏᴋ ɪꜱ ɴᴏᴛ ᴍᴇᴀɴᴛ ᴛᴏ ᴅᴇꜰᴀᴍᴇ/ᴅᴇɴɪɢʀᴀᴛᴇ/ʜᴜʀᴛ/ᴏꜰꜰᴇɴᴅ ꜱᴇɴᴛɪᴍᴇɴᴛꜱ ᴏꜰ ᴀɴʏ ᴘᴇʀꜱᴏɴ (ʟɪᴠɪɴɢ ᴏʀ ᴅᴇᴀᴅ), ʀᴇʟɪɢɪᴏᴜꜱ ɢʀᴏᴜᴘ, ᴄᴏᴍᴍᴜɴɪᴛʏ, ɪɴꜱᴛɪᴛᴜᴛɪᴏɴ, ɴᴀᴛɪᴏɴᴀʟɪᴛʏ, ᴘʀᴏꜰᴇꜱꜱɪᴏɴ ᴏʀ ᴀɴʏ ᴄʟᴀꜱꜱ ᴏꜰ ᴘᴇʀꜱᴏɴ(ꜱ), ɢᴇɴᴅᴇʀ, ᴄᴀꜱᴛᴇ ᴏʀ ʀᴇʟɪɢɪᴏɴ ɪɴ ᴀɴʏ ᴍᴀɴɴᴇʀ.
ᴀɴʏ ᴅᴇᴄɪꜱɪᴏɴ ᴀɴᴅ/ᴏʀ ᴀᴄᴛ(ꜱ) ᴏꜰ ᴛʜᴇ ʀᴇᴀᴅᴇʀ(ꜱ) ʙᴀꜱᴇᴅ ᴏɴ ᴛʜᴇ ᴄᴏɴᴛᴇɴᴛꜱ ᴏꜰ ᴛʜᴇ ʙᴏᴏᴋ ꜱʜᴀʟʟ ʙᴇ ᴇɴᴛɪʀᴇʟʏ ᴀᴛ ʜɪꜱ/ʜᴇʀ ᴏᴡɴ ᴅɪꜱᴄʀᴇᴛɪᴏɴ ᴀɴᴅ ꜰʀᴇᴇ ᴡɪʟʟ, ᴀɴᴅ ᴛʜᴇ ᴀᴜᴛʜᴏʀ ꜱʜᴀʟʟ ɴᴏᴛ ʙᴇ ʟɪᴀʙʟᴇ ᴀɴᴅ/ᴏʀ ʀᴇꜱᴘᴏɴꜱɪʙʟᴇ ɪɴ ᴀɴʏ ᴍᴀɴɴᴇʀ ᴡʜᴀᴛꜱᴏᴇᴠᴇʀ ꜰᴏʀ ᴛʜᴇ ꜱᴀᴍᴇ ᴏʀ ᴀɴʏ ɪꜱꜱᴜᴇꜱ ᴀʀɪꜱɪɴɢ ᴛʜᴇʀᴇꜰʀᴏᴍ.
A WORD FROM AUTHOR BEFORE STARTING-
This book is divided in two parts-
i. Kauravya Nandini
ii. Arjun ArdhanginiNow, Kauravya Nandini can be read as: a general historical fiction, or as standalone Mahabharat fiction, and/or as extension to Narottam Arjun.
However, to read Arjun Ardhangini, you must have read "Narottam Arjun" before, and if you plan to Narottam Arjun, and read this first, you will get loads and loads of spoilers.
Kauravya Nandini is about Uloopi before Indraprasth, which includes her birth and all.
There are limited chapters in this section.Arjun Ardhangini section will cover Uloopi after in her later life, this section, however will do a lot of time skip, as I don't wanna repeat NA here. It will show Uloopi's side I'm certain times, which NA did not cover;like she before marriage, when Arjun went to Nayantara's swayamvar, etc etc.
In the actual mahabharat, or even folklores, Uloopi's family is not mentioned as whole.
So I have added her family, and given them names as per my convenience.
YOU ARE READING
The Serpentine Sovereign
Historical FictionThe Life of Empress Uloopi. We know her actions, but not the reason behind; We hear her words, but not emotions behind; We know her story, but not her life. Join in, to know the soul of Uloopi. Who she was, before Arjun Ardhangini. The real Uloo...