2011-12 sezonuDüzenle
17 Haziran 2011 tarihinde Ba, Newcastle United ile üç yıllık sözleşme imzaladı.[18] İlk maçına 13 Ağustos 2011 tarihinde 0-0 berabere kaldıkları Arsenal karşısında çıktı.[19]ilk golünü 24 Eylül 2011 tarihinde Blackburn Rovers maçında attı. Aynı maçta hat-trickyaptı ve takımının evinde 3-1 kazanmasına katkısı oldu.[20] İkinci hat-trickini ise yine 3-1 kazandıkları Stoke City maçında attı. Böylece yaptıkları 11 maçın 8'ine çıktı ve takım ligin 3. sırasına yerleşti.[21][22] Ba'nın sonraki maçlarda golcülük formu düşmesine rağmen ESPN.com tarafından sezonun ilk yarısı için Premier League En İyi XI'e seçildi ve Aralık 2011'de Premier League Ayın Oyuncususeçildi.[23][24][25] Ba, attığı 15 golle gol krallığında Arsenalli Robin van Persie'nin ardından ikinciyken millî takım için 2012 Afrika Uluslar Kupası'na çağırıldı. Turnuva arasında Manchester United maçı için turnuvadan geçici olarak ayrıldı. 4 Ocak 2012 tarihinde 3-0 kazandıkları Manchester Unitedmaçında bir gol attı. Böylece 10 yıl sonra lig şampiyonuna karşı kazanmış oldular.[26][27]Afrika Uluslar Kupası sonra ereken Ba'nın Senegal'den takım arkadaşı Papiss Cissé de Newcastle ile sözleşme imzaladı.[28] 5 Şubat 2012 tarihinde St James' Park'taki Aston Villa maçına bir golle döndü ve bu maçı Newcastle 2-1 kazandı.[29] O gol Ba'nın bu sezon attığı son gol oldu. Papiss Cisse ile oluşturdukları forvet hattı sezonun ikinci yarısında 12 gollük bir katkı sağladı. Sezonun sonlarında Ba'nın formunun düşmesine rağmen Ba, Mart 2012'de 2011-12 sezonunda Premier Lig'in en iyi transferi seçildi.[30] Demba Ba, o sezon 16 golle Newcastle'ın en golcü futbolcusu oldu.
2012-13 sezonuDüzenle
Ba, sezona 16 Temmuz 2012 tarihinde Almanya'da, Landsberg am Lech'teMonaco'yla yaptıkları maçta bir gol atarak başladı. Bu maçı 1-0 kazandılar. Ayrıce 2-1 yendikleri Braga maçında da bir gol atarak Newcastle'ın Guadiana Ödülü'nü kazanmasına yardımcı oldu. Newcastle'ın ilk lig maçı olan Tottenham maçında Ba maçın açılış golünü voleyle kaydetti. Böylece takımının 2-1 kazanmasına katkısı oldu.[31] 17 Eylül 2012 tarihinde Newcastle'ın Premier League'deki 1000. golünü attı. Bu golGoodison Park'ta 2-2 berabere kaldıklarıEverton maçında attığı iki golden birisiydi.[32]29 Eylül'de üçüncü maçı olan Readingmaçında iki gol daha attı ve maç 2-2 berabare kaldı. İlk golü bir vole golüydü. Ama ikinci golde top içeri gitmeden önce koluna değmişti.[33]
Ba'nın sözleşmesinde 7 milyon £ karşılığında serbest kalma maddesi olduğundan Chelseaile spekülasyonlar oluşmaya başladı.[34] Bu spekülasyonları 2 Ocak 2013 tarihinde Newcastle teknik direktörü Alan Pardewdoğruladı.[35]