" kyu-ah! tengok nii palli!" teriak gyuri dengan nada yang teruja.
apa lagi sebab gyuri terjerit macam orang gila selain....
" JUYEON FOLLOWBACK AKUH AHHH." jerit dia menggila.
" hmm baguslah tu." jawab lelaki itu malas.
" kau ni, setiap kali aku cakap pasal juyeon, kau takde mood. Kenapa kau ni." rungut gyuri.
tiada jawapan.
" alolo janganlah merajuk.. gyu belanja tengok movie annabelle nak?" pujuk gadis itu.
" hmm."
" peluk nak?" gadis itu segera memeluk sahabatnya itu namun hanya mampu sehingga paras pinggang sahaja kerana perbezaan ketinggian mereka.
" aish tingginya kau ni. Tak boleh nak peluk macam dulu." bebel gadis itu.
gyuri mendekatkan mukanya ke arah changmin lalu menguel pipi lelaki itu.
" gy-gyuri- takpe ke kau buat macam ni. Nanti orang salah faham pula." kata kyu tergagap-gagap serta mukanya memerah.
" apa pulak? Kita kan kawan je. Biarlah orang salah faham. Yang penting, kita sendiri tahu status kita." balas gyuri dengan riang langsung merangkul sahabatnya itu.
[ changmin's ]
k-kawan?oh aku memang kawan dia je pun. Lebih spesifik lagi 'childhood friend'.
Flashback
okay, harini aku kena juga confess dekat gyuri. Now or never." annyeong kyu! Kebetulan weh kau nak jumpa aku, aku pun ada nak beritahu sesuatu kat kau." sergah gyuri.
sesuatu? dia pun suka aku ke?
" aku—." kami bercakap serentak.
" kau dulu." ladies first ya.
" aku suka..." luah gadis itu sambil mukanya membahang.
omygad jangan kata-
" aku suka juyeon."
HAH
" aishh malulahhh." teriak gyuri sambil menutup mukanya.
" juyeon yang popular sangat tu ke?" tanyaku bagi mendapatkan kepastian.
gadis itu mengangguk laju.
" weh, dia tu popular sangat tau. Kau tahu kan tentang perkara tu?" tanyaku risau tentang perasaan gyuri.
" aku tahu. Tapi at least, biarlah aku merasa ada crush." balas gadis itu.
" okaylah kalau begitu."
" erm kau nak jumpa aku kan? ada apa-apa ke?" tanya gyuri sebab dia baru teringat.
" oh- takdee. Just nak belanja kau aiskrim je." Kebetulan ada kedai aiskrim tepi tu.
amacam intro dia 😌?
YOU ARE READING
bestie ➳❥ jcm
Teen Fiction❝ I like you. Don't you understand that?! ❞ -ˋˏ [ on going, malay ] ˎˊ starteu: 2/1/2022 end: - ©mehme08