1.

792 3 0
                                    

Pov: Nora

'Mam!' Roep ik naar beneden. Gestresst loop ik door mijn kamer heen. 'Waar is mijn grijze hoodie?' Roep ik er nog een keer achteraan. Geen reactie. Een geïrriteerde zucht verlaat mijn mond. Ik gooi mijn opgemaakte bed weer door elkaar heen. Over een kwartier vertrekt mijn trein al naar school en ik kan echt niet te laat zijn op mijn eerste schooldag. pling pling Ik pak mijn telefoon uit mijn kontzak. Sofie: Al klaar? Ik pak mijn tas op. 'Laat ook maar,' Zeg ik tegen mezelf. Ik pak een andere trui uit mijn kast en trek hem over mijn hoofd. 'Ga je zo heen?' Klinkt mijn moeder haar stem. Ik kijk op naar de deuropening en geef snel een kijk naar mijn outfit. 'Wat is hier mis mee?' Vraag ik. 'Gaten bij je knieën, is toch niet netjes?' 'Mam, alsjeblieft,' Zeg ik chagrijnig. 'Ik ga naar school, niet op sollicitatiegesprek.' Ik loop de trap af, de keuken in. Ik pak snel een appel, maak hem schoon onder de kraan en neem er een hap vanaf. 'Ga je dat ontbijten?' Zegt mijn stiefvader. 'Ga je nou nog steeds met zo'n hoofd rondlopen?' Snauw ik terug. Mijn ouders zijn vorig jaar augustus uit elkaar gegaan en sinds dit jaar maart heeft mijn moeder al een ander. Het is nu begin september en het is nog steeds elke dag een feest thuis. Niet dus. Maar vanaf volgende week zal ik om de week bij mijn vader gaan wonen, het is dichterbij school en meer concentratie voor huiswerk. De bel gaat. 'Doe je even open Nora?' Zegt mijn moeder. Ik loop naar de voordeur toe en open de deur. 'Heey!' Zegt mijn vriendin Sofie enthousiast. We geven elkaar een knuffel. 'Weer gezeik?' Vraagt ze als ze mijn geïrriteerde blik ziet. Ik haal mijn schouders op. 'Wanneer niet?' Zeg ik terwijl ik kauw op mijn laatste stuk van mijn appel. 'Zullen we gaan?' Vraag ik. Ik gooi het klokhuis in de bosjes en loop het huis uit zonder wat te zeggen. 'Er komt een nieuwe jongen bij ons in de klas hè?' Zegt Sofie. 'Hoe weet jij dat dan?' 'Stond in de e-mail van school,' Zegt ze. 'Ik ga toch niet in mijn schoolmail kijken in de vakantie?' Zeg ik met een kleine lach. 'Misschien is hij wel knap?' Zegt Sofie en geeft me een kleine duw. Ik kijk haar aan en til mijn hoofd schuin. 'In onze klas?' Grap ik. Ze begint te lachen. 'Je weet het maar nooit.'
We komen aan bij het station, checken in en wachten tot de trein er is. 'Hoe gaat het tussen jou en Jayson?' Ik schud mijn hoofd. 'Niet goed, het is gewoon klaar denk ik. Hij heeft gevoelens voor een ander en dat kan ik niet veranderen.' Leg ik uit. Sofie knikt. 'Heb je gelijk in. Maar weetje Noor, fuck hem. Je verdiend toch beter.' Ze slaat een arm om me heen terwijl we samen de trein instappen.

'Goedemorgen klas 2AC,' Klinkt onze mentor al voordat de bel gaat. Sofie en ik gaan snel zitten op onze plek achterin. Terwijl mevrouw Van Zanten door praat, bekijk ik snel ff de klas, hoe iedereen veranderd is in de zomervakantie. De één heeft zijn haar laten groeien, de ander heeft het geverfd of geknipt. Sommige hebben een andere kledingstijl en sommige, zoals ik, zijn gewoon precies hetzelfde. '..ook hebben we een nieuwe leerling in de klas,' En precies op dat moment gaat de deur open. Een lange jongen met bruin haar komt het lokaal inlopen. Wauw. Hij heeft een zwarte hoodie aan met een wit-grijze overhemd jacket, met daaronder een blauwe jeans met gaten. Wauw. Ik tik Sofie aan, maar die zit in haar staarsessie bij hem. 'Hij is echt niet normaal knap, what the fuck.' Fluister ik in haar hoor. Ze knikt heftig. 'Ik ben Noah, ik ben 17 jaar, ik kom uit de buurt van Utrecht en ik zit op voetbal.' Zijn stem is zo mooi, zwaar maar net niet te zwaar. Ik kijk naar alle meiden in de klas, de meesten hebben al een vriend, maar je ziet iedereen nog net niet kwijlen. 'Je mag daar gaan zitten, achterin.' Zegt mevrouw Van Zanten en wijst naar een plekje voor ons. Hij knikt en loopt onze kant op. 'Voordat we beginnen met Economie, wil ik graag wat vertellen over de toetsen die jullie dit jaar krijgen..' Ik wil goed opletten, dit is belangrijk, maar Sofie tikt me alweer aan. Ik kijk haar kant op en geef haar een blik dat ze mag praten. 'Zal ik naast hem gaan zitten?' Ik lach zachtjes. 'Ga maar de slet uithangen,' Antwoord ik en ze staat op. Ze loopt om de tafel heen en gaat een plekje voor mij zitten. De jongen kijkt om en fronst zijn wenkbrauw, maar kijkt al snel normaal zodra hij Sofie haar lichaam checkt. Oké player. 'Ik ben Sofie van Bussen.' Zegt ze als ze haar hand uitsteekt. Hij pakt haar hand aan. 'Noah van Dijk.' Ze schudden elkaar de hand en laten los. Ze beginnen een gesprek en aangezien ik me daar niet mee wil bemoeien en me deze uitleg ook geen reet boeit, haal ik mijn airpods uit mijn tas en connect ik ze met mijn telefoon. Ik open spotify en zoek een nummer op. Papa: Zin om een paar dagen eerder te komen?
Ik klik op de melding. U: Graag, ik kan hun chagrijnige koppen niet meer uitstaan. 'Noah, weet jij het antwoord?' Ik kijk op en check het bord. 'Uhm,' Ik kijk naar Sofie, maar die is nog in gesprek. 'Je moet het delen, keer tien en dan heb je het antwoord.' Gok ik maar. Mevrouw knikt. Yes.

De bel gaat, eindelijk vrij. Het is één uur en veel mensen verlaten het gebouw. In de verte zie ik Sofie aankomen rennen. We hebben een grote klas, dus met veel vakken zijn we gesplitst en op maandag hebben Sofie en ik blijkbaar maar één vak samen. 'Hij is geweldig,' Begint ze. Oh god, hier gaan we. 'Hij is precies mijn type, Nora. Hij speelt voetbal, volgt F1, is voor Ajax, is hondengek, hij heeft bruin haar en is lang en zijn favoriete drinken is ijskoffie.' Ratelt ze snel achterelkaar terwijl we samen weer naar het station loopt. Ik begin zacht te lachen. 'Net zoals die gast van twee week terug? Wat ook preciés je type was?' Ze geeft me een zachte mep tegen mijn arm. 'Noah is anders, we hebben zoveel goeie gesprekken gehad,' Ze begint een grote glimlach te krijgen. 'En hij heeft mijn nummer al,' Ik vorm mijn handen als een cirkel om mijn mond en roep: 'Hoertje van de klas!' Ze kijkt me beledigend aan. 'Zeg jij.' Ik kijk haar met opgetrokken wenkbrauwen aan. 'Ik ben nog rustig maagd,' Zeg ik. 'Ja, wat ook iedereen verbaasd,' Lacht ze en we stappen de trein in. 'Straks nog ff de stad in trouwens? Ik moet nog ff wat spullen halen voor mijn kamer bij papa,' Sofie knikt en gaat zitten.

'Ben thuis!' Roep ik zodra ik het huis binnenstap. Een zachte kreun hoor ik vanuit de woonkamer komen. Gadverdamme. Ik gooi mijn tas op de grond bij de kapstok en ren naar boven toe, naar mijn kamer. Ik sla de deur dicht, wel zacht, en spring op mijn bed. Ik graai mijn telefoon uit m'n zak en bekijk mijn meldingen, maar er zit niet veel speciaals tussen. 'Nora!' Klinkt er een stem van beneden. 'Eten!' Ik zucht en stap van bed af. Zodra ik beneden kom ruik in de geur van pizza. Ik ga aan tafel zitten en kijk naar mn stiefvader. 'Als je stiekem gaat neuken op de bank, doe dan tenminste je fucking overhemd goed,' Zeg ik tegen hem. Ik open de doos van mijn pizza en neem snel een hap. 'Niks van aantrekken.' Hoor ik mijn moeder fluisteren tegen hem. Ik rol mijn ogen en besluit het te negeren. Terwijl ik door mijn snaps scrol, kom ik een snap van Jayson tegen. Ik open hem en krijg een foto in beeld te staan samen met een andere meid. Tranen vormen zich in mijn ogen. Minuten lang blijf ik er naar staren. Ik sluit mijn telefoon af en knipper mijn tranen weg. 'Wat is er?' Vraagt mijn moeder. 'Niks,' Ik pak mijn pizzadoos op en loop weer terug naar mijn kamer.
Wat een homo.

Hooked upWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu