Pov: Nora
Tjirpende vogels maken mij wakker. Ik kijk op mijn telefoon, tien voor zeven. Nog tien minuten slaap, dus ik sluit mijn ogen. 'Nora!' Mijn moeder stormt mijn kamer binnen. 'Ugh.' Ik open mijn ogen en draai me naar haar toe. 'Wat?' Zeg ik. 'Jeroen en ik hebben straks een afspraak in het noorden, dus we zijn pas vanavond laat thuis.' 'In het noorden?' Vraag ik. 'Ja,' Maar zonder enige uitleg loopt ze mijn kamer weer uit. Prima, dan niet. Ik draai me om en pak mijn telefoon weer. Ik log in en open whatsapp.
Sofie <3
Zin om vanavond bij mij te eten? Mam en Jeroen zijn weg
Mijn wekker gaat af, dus ik stap gelijk uit bed. Ik loop naar mijn kledingkast toe en kijk naar mijn kleren. Ik pak een zwarte jeans met gaten, een witte croptop en trek daarover een zwart-witte baseball jacket overheen. Ik loop naar mijn eigen badkamer en kijk mezelf aan in de spiegel. Wat zie je er weer vrolijk uit. Ik doe mijn haar los en begin het te borstelen. Ik heb vrij lang haar, dus krijg snel knopen. Zodra het wel prima zit en ik mijn make up er op heb, pak ik een pet van mijn kast af en zet ik hem op. Ik loop de trap af en stap de keuken in. 'Goedemorgen.' Zegt mijn stiefvader. 'Morgen.' Zeg ik terug. Ik gooi twee broodjes in de broodrooster en zet hem aan. In de tussentijd check in mijn meldingen.
Sophie<3
Klinkt leuk meid!
Ik ga met 5 min omwVijf minuten?! Ik kijk naar de tijd. Kutzooi. Ik doe de broodrooster uit en gooi er snel wat beleg op. Ik ren naar boven en trek mijn schoenen aan. 'Sofie is er.' Zegt Jeroen. Klote. Ik eet snel mn brood op en gooi mijn rugtas over mijn schouder heen. 'Hey hey,' Zegt Sofie als ze mijn kamer inloopt. 'Jezus, is hier een bom ontploft ofzo?' Ik kijk mijn kamer rond en lach. 'Ssh,' 'Klaar?' Vraagt ze. Ik knik en lopen samen met haar naar beneden en de deur uit. 'Wat gaan je moeder en Jeroen doen vanavond dan?' Ik haal mijn schouders op. 'Ze zei dat ze een afspraak hebben vanmiddag in het noorden en dat ze laat thuis zijn vanavond.' 'In het noorden helemaal? Wat raar.' Reageert ze. 'Ach ja,' Zeg ik. Naast me hoor ik Sofie opeens lachen. Ik kijk naar haar om en zie dat ze op haar telefoon zit. 'Oeh, vertel,' Zeg ik terwijl ik met mijn elleboog haar een paar duwtjes geef. Ze kijkt naar me toe met een big smile. 'Nee, nee, niks,' Ik knijp met dichtgeknepen ogen naar haar, tot ik nog maar een klein streepje kan zien. 'Eerlijk?' 'Noah,' Zegt ze. 'Oh mijn god, Sofie,' Zeg ik en schud mijn hoofd. 'Wat zegt hij?' 'Gewoon hoe het gaat en of ik straks bij hem kom zitten.' Mijn mond valt open. 'Laat je me nou gewoon in de steek?' Zeg ik terwijl ik mijn ov-chipkaart erbij pak om in te checken. 'Nee, nee,' We gaan zitten op een bankje bij ons perron. 'Kom er ook gewoon bij zitten.' Maakt ze haar zin af. Ik lach. 'Hmm,' 'Please,' Zegt ze. 'Prima, als je maar niet gaat simpen voor hem de hele les.' 'Beloofd.'
'Goedemorgen mevrouw Van Bussen.' Zegt Noah zodra we naast hem komen zitten. 'Goedemorgen meneer Van Dijk,' Groet ze terug. Zijn ogen vallen op mij. 'Nora.' Zeg ik zodra we oogcontact hebben. 'Noah.' Zegt hij terug. 'Hoe gaat het?' 'Goed met jou?' Vraag ik. Hij knikt als antwoord met een kleine glimlach. Hij draait zich weer om naar Sofie en ze starten een gesprek. 'Goedemorgen klas, pak jullie boeken er maar bij op bladzijde 8.' Zegt meneer Zuid zodra hij het lokaal binnenkomt. 'Wat een chagrijn.' Zegt Noah. 'Klopt, je kan er bij hem elk moment uitgestuurd worden.' Reageer ik erop. 'Jezus,' Zegt hij. 'Al vaak uitgestuurd door hem?' Vraagt hij. 'Paar keer ma..' 'Ik had het tegen Sofie eigenlijk.' Oh. 'Ah, sorry.' Zeg ik en hij draait weer naar Sofie.
De bel gaat en ik loop naar de voordeur toe. 'Hey hey,' Zeg ik en knuffel Sofie zodra ze me teruggroet. 'Ik heb sushi bestelt, dus ik hoop voor je dat je daar zin in hebt,' 'Sushi? Dat kan er bij mij altijd in Noor.' Antwoord ze. We lopen naar de woonkamer en ploffen neer op de bank. 'Netflix of disney?' Vraag ik. 'Disney, High School Musical.' Antwoord Sofie. Ik klik op de app en toets de titel in. 'We hebben een date, vrijdagavond bij de bios.' Mijn ogen worden groot. 'Met Noah?' Ze knikt blij. 'Waarom zo verbaasd?' Vraagt ze. Ik haal mijn schouders op. 'Dacht dat hij zo'n jongen was waar het één keer neuken is en daarna klaar,' Leg ik uit. 'Maar echt leuk voor je Soof.' Zeg ik met glimlach. Ze verdiend het wel, ze heeft een slechte relatie achter de rug waar ze echt paar maand kapot van geweest is. De bel gaat. 'Ik kom!' Roep ik. Ik sta op en loop naar de voordeur. 'Goedenavond, uw bestelling.' Een jongen met een bruin haar en een bekende glimlach staat voor me neus. Wacht, Noah. Ik glimlach terug. 'Dankje! Heb je zo snel al een baantje?' Vraag ik verbaasd. 'Zeker, ik wist al een tijdje van ten voren dat ik hier in de buurt ging wonen, dus ging ik al opzoek.' 'Slim.' Zeg ik. 'Maar ik moet weer verder, eetsmakelijk.' Zegt hij met knipoog. Raar, maar misschien gewoon aardig bedoelt. 'Dankje, doeg!' Ik sluit de deur achter me dicht en loop weer naar de bank toe. 'Je vriendje bezorgt bij dit Sushi bedrijf ja,' 'Echt?' Zegt ze. Ik lach en knik. 'Tenminste dat lijkt me wel als hij onze sushi bezorgt,' Sofie steekt haar middelvinger op en lacht. 'Nou kom hier met die bak.' Ze graait de bak uit mijn handen en doet hem open. 'Eetsmakelijk,'
JE LEEST
Hooked up
RomanceNora heeft een hekel aan de vriend van haar beste vriendin, maar wat als haat veranderd in liefde?