Μαθιός.

182 7 0
                                    

Αγαπημένε Μαθιό,

θα μπορούσα να γεμίσω ένα ολόκληρο τετράδιο με σκέψεις και αναλύσεις για όλα όσα έχεις περάσει, για όλα όσα περνάς. Όμως, έχω μόνο μερικές σελίδες, έχω μόνο ένα γράμμα. Για αυτό θα πω όσα θεωρώ σημαντικά, τα σημαντικότερα.
Ξέρω πόσο αγαπούσες και πόσο θαύμαζες τον πατέρα σου και πόσο τελικά σου στοίχισε η απουσία του...πόσο σε στοίχειωσε η απουσία του. Μερικές φορές αναρωτιέμαι ποιος θα ήσουν αν δεν έπρεπε να εισαι τόσο πολύ σαν εκείνον, αν δεν προσπαθούσες να του μοιάζεις τόσο πολύ. Ωστόσο, σημασία πια δεν έχει τόση το ποιος θα μπορούσες να είσαι αλλά το ποιος είσαι τελικά. Και είσαι πολλά. Είσαι και φως μα και σκοτάδι, εχεις καλή καρδιά μα έχεις κάνει και πράγματα εκτός ορίων, έχεις υπομείνει πολλά μα δεν είσαι τόσο δυνατός όσο νομίζεις, θα έκανες τα πάντα για αυτούς που αγαπάς μα ίσως και να μην έκανες οσα χρειαζοντουσαν όταν έπρεπε. Είσαι γεμάτος αντιφάσεις. Και τώρα, βασανίζεσαι ξανά, βουλιάζεις πάλι στο σκοτάδι σου, πονάς μακρυά της...μιλάς για λάθος και λες πως δικαιολογία δεν υπάρχει. Μετανιώνεις. Μα πριν μετανιωσεις, Μαθιό, πριν υποστείς τις συνέπειες των πράξεων σου, πρέπει πρώτα να καταλάβεις.
Ξέρω πόσο αγαπάς την Βασιλική. Πόσο την λατρεύεις. Λες ότι την έχεις πάνω από τη ζωή σου και το πιστεύω. Το βλέπω. Την έχεις ανάγκη, το νιώθω. Μα έκανες λάθος, Μαθιό. Και όχι...το λάθος δεν ήταν ο φόνος. Άργησες, Μαθιό. Άργησες παρα πολύ...πάρα πολύ. Νόμιζες οτι δεν είχες επιλογή..ότι έτσι έπρεπε, "ο σωστός κρητικός σέβεται και σωπαινει". Νόμιζες, όμως. Και όσο εσύ σωπαινες επειδή σεβοσουν, εκείνη σωπαινε επειδή δεν της είχε μείνει πια φωνή από το ξύλο και το κλάμα. Από την καταπίεση και την βια. Από τη μοναξιά. Σωπαινε επειδή τις κραυγές της δεν τις άκουγε κανείς πια.
Και εσύ ήξερες, Μαθιό...ήξερες. Τι και αν δε τα παραδεχοταν η ίδια, ηξερες ότι την έβριζε, οτι την χτυπούσε, ότι την βίαζε. Ήξερες. Και σωπαινες. Όχι γιατί έπρεπε, αλλά γιατί βόλευε. Γιατί ήσουν αδύναμος και τελικά έγινες ένοχος. Συνένοχος σε οσα πέρασε η Βασιλική, ένοχος για τον θάνατο του Στεφανη, (συν)ένοχος σε όσα έρχονται. Ένοχος γιατί σωπασες. Ο φόνος ήταν ο εύκολος δρόμος, Μαθιό...μπορεί να χρειάστηκε όλη σου την αποφασιστικοτητα μα ήταν ο εύκολος δρόμος. Και ο πιο μάταιος. Με εφτα σφαίρες δεν επουλωνονται οι πληγές είκοσι χρόνων, Μαθιό...σε ένα λεπτό, είκοσι χρόνια δεν σβήνονται. Αυτή η μία πράξη που έκανες, είναι πολύ λίγη σε όλες αυτές τις πράξεις που δεν έκανες. Νομίζουμε ότι έχουμε όλο το χρόνο δικό μας...αλλά δεν τον έχουμε, Μαθιό. Και εσύ έχασες παρα πολύ χρόνο. Τόσο που τελικά τα έχασες όλα. Γιατί η Βασιλική θα μάθει μια μέρα, θα το δεις. Η αλήθεια πάντα βγαίνει στο φως. Και τότε θα καταλάβεις πως την όγδοη, την πιο θανάσιμη σφαίρα την κράτησες για εκείνη, για εκείνη που τόσο αγαπάς. Θα το καταλάβεις όταν νιώσεις ότι με αυτό που έκανες οριζες εσένα και όχι τον Στεφανή. Όταν σε κοιτάξει και στα ματια της θα καθρεφτιστει ο φονιας και όχι ο Μαθιος. Θα το καταλάβεις όταν νιώσεις πως ενώ όλοι στη ζωή της την πλήγωσαν ξανα και ξανά και ξανά..εσύ ήσουν αυτός που τη σκότωσε τελικά. Εσύ που τόσο την αγαπάς. Όπως είπε μια φίλη...τότε θα βγει η ψυχή σου, τότε θα καταλάβεις το κρίμα σου. Γιατί δεν ήταν ο φόνος το πρώτο σου, το μεγαλύτερο λάθος σου...άργησες, Μαθιο...και σιωπησες. Και όπως κάθε κραυγή έτσι και κάθε σιωπη έχει το κόστος της. Και αυτό θα είναι το κόστος της δικής σου σιωπής.
Ελπίζω να αντέξεις.  Μαθιό. Θα καταλάβεις, θα πονέσεις, θα διαλυθείς...αλλά αν αντέξεις, θα λυτρωθεις. Γιατί η Βασιλική είναι δυνατή. Και είναι η λύτρωση σου. Γιατί τελικά θα κάνει εκείνη αυτό που δεν έκανες εσύ...εκείνη θα σε σώσει.
Όσα την κρατούν πίσω τώρα, δεν είναι εξω από εσάς, αλλά μέσα σε σας. Ο φόβος που την κρατάει πίσω...είναι μέσα της, είναι αποτέλεσμα των τραυμάτων της. Αυτά να αντιμετωπίσεις πρέπει πρώτα πριν έρθει η ώρα της αλήθειας.
Να είσαι δυνατός. Θα χρειαστείς τώρα, πιο πολύ από ποτέ, δύναμη. Για σένα, για τη Βασιλική, για τον αδερφό σου. Μη μείνεις πάλι άπραγος όταν σε χρειαστούν. Η σιωπη δεν είναι πάντα η σωστή επιλογή...ηταν η σιωπή σου, άλλωστε, το μεγαλύτερο σου λάθος μέχρι τώρα.
Κατάλαβε, Μαθιό...και άντεξε. Μόνο έτσι θα λυτρωθεις.

~

Notes: Γράψτε και εσείς αντίστοιχα, αν θέλετε, στο #sasmotask 🖤

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 05, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Αν έστελνες ένα γράμμα...Where stories live. Discover now