HAI! Aku Harith Daniel, 18 thn...baru je tamat belajar..tpi result spm macam tu ler-..ok x ok-....So dkt Malaysia ni dah banyak keje yang aku tgk dan lakukan masa cuti sekolah....So...aku nak lah rasa skali sekala kerja di luar Negara..ehehe-...Aku dah bagitau family aku-..dorang ok je...asalkan keje tu keje yang halal-...so bermula la perjalanan aku disini!
"Haih...aku nak je keje luar Malaysia ni..tapi keje ape.."
"Herm....."
"Apa kata ko pergi Jepun..kan ko ade kawan dkt sana"(kata Amirul or aku panggil die Mirul...die gurau je sebenarnya)
"HA..BTL JGK..TQ WEI"
"Eh-...aku gurau je"
"Arh ape kesah...yang penting luar Negara"
Aku pon try la contect kawan luar Negara aku
"Erm..Konnichiwa Iku!!!..Esok aku pergi Jepun...kau ambik aku dkt airport ok..BYE BYE!!!"
"Eh..eehhhh!..ke..kejapp!"
Aku pon tutup phone..AHAHAHAH
"Mulai esok...panggil aku Miya..nama Jepun aku...ehe~...goodbye Malaysia...hye Japan~"
Malam kemudian,
"Erm..ummi..along dah nak pergi Jepun esok..cari kerja dkt sana..bole kan ummi(buat ii muka kesian)"
"Erm....buat ape along cari kerja yang jauh ii"
"Tkde la..nk la try rasa keje luar negara ni camni(buat ii muka kecewa T^T)
"Bole tu bole...tpi nak duduk dgn spe dkt sana?....ha bajet tu cukup ke nak sara diri dkt jepun nuh"
"Cukup ii makan ja...lgi pon along ade je kawan dkt sana...along bole la tumpang rumah die-"
"Herm...kalau macam tu...pergi lah-...umi doakan along cari keje elok ii dkt sana...makan minum tu jaga..kalau bole..bawak la balik menantu sekali..dah lama tangan tk pegang baby ni..."
"Erk---"(Ha tu pon kalau aku jumpa le T^T)
Keesokan harinya,10.30 pagi, Setiba nya aku di jepun..ush...cantek..macam dlm anime-....tpi yang pelik nye-
"MANE BUDAK NIH....KATA NAK AMBIK AKU DKT SINI!"
Dah bape kali aku try call Si Iku tu..tk jawab ii-_-.....ey kalau jumpa die ni makan kaki dlm mulut tuh-
"Ting" *bunyi mesej masuk*
"Sorry weyh Rith...aku ade meeting ni dgn CEO aku....ko balik sendiri rumah aku ok-....BYE BYE!!!"-Iku
".....rumah die....rumah die dkt mane○_○"
Otak aku ni dah blur nak ingat balik alamat rumah die tu...dah la bape tahun da aku tk dtg...DIE NI SATU HAL...KALAU YE PON TINGGAL LA ALAMAT TU..KAN SENANG-
"Aku rasa...ha btl la ni kot...kot...kot aku betul selalunya-_-"
Masa aku tgh jalan tu...terlanggar plk satu mamat tinggi nih-
"Aduh!..WOI MATA KO LETAK MANE...EY KALAU BUTA TU HA AMBIK LA MATA AKU NI..ADE DUA..KO PAKAI LA SATU-!"-(geram aku mamat Jepun tuh
"Gomenasai-"..die pun blah
"Lah...LAH..TU JE-...EYYYYY...Fuhhh-...sabar je la..org Jepun memang camni...haih..sabar ii...yang penting rumah si Iku tu dkt mane...dari tadi aku jalan ii...dah bole jadi pemandu pelancong aku nih-..TAK JUMPA II"
*call Iku*
"Woi!!!..Kau ni meeting ke buat gulai kawah woi!...dah nak masuk asar dah ni...sebab kau la aku tk solat zohor tdi sial!!!" -aku buat ii cite je..senanye dh solat tdi..nasib jumpa masjid...kalau tk memang kena die ni-
"Ha aku baru habis la ni...ko dkt mane tuh-"
"Ha dekat airport lah sayang-"
"Eh....rumah aku sebelah dkt tepi airport tu je..ko tk ingt ke-"
"○_○"
"Mulut laju dari otak..camtu ler"-member sial ni mengata aku T^T
"DIAM ARH...AMBIK AKU CPT!"
"Iyo la-" -Die pon ambik aku bawak balik rumah die-
"Nanti kau tolong aku cari keje senang ii dkt sinih...aku bosan kalau duk diam je..ko tolong eh-"
"(Die ni anak putera raja yang tersesat ke ape-_-...mengarah kalahkan Sultan)" -Iku
"Jawab la-..ha kalau senyap aku gi dapur ok..ko nak makan ape"
"Ape yang ko pandai buat la-_-" -Iku
Bermula dari sini aku try tgk cara org jepun memasak,bekerja...semua lah!..sebab tu aku suka jepun-..ehe..kalau suka vote lah..bole aku keluarkan bab 2~
YOU ARE READING
Maidboy In Tokyo
Teen FictionAku(18 thn) baru ja berpindah ke Tokyo selepas tamat persekolahan. Aku tinggal dkt rumah kawan aku di sana,Iku. Tetapi langsung tkde keje yg sesuai dgn aku T^T...Akhirnya dpt jugak aku keje..tu pon Iku yang cari- ...TAPI KEJE MAID?...Bole ke aku jad...