Aleksin pov:
Bändiporukalla Sisiliaan? Tuo Nikon ehdotus ei ollut hullumpi idea, sillä päätimme toteuttaa sen. Ja nyt olemme täällä Italiassa.Olemme tällä hetkellä joissain juhlissa missä kaikki juovat mutta tunnelma on silti hauska ja rento. Emme tunne täältä ketään mutta ei sen väliä. Melkein kaikki ovat tanssilattialla joka sijaitsee katolla. On jo myöhä ja auringon viimeiset säteet pilkahtelevat horisontissa sinistä merta vasten. Silti lämpötila on hieman yli 25 astetta.
Huomaan jonkun sytyttävän tunnelmalliset kellertävää valoa hohkaavat valot valaisemaan hieman hämärässä ollutta tanssilattiaa.
Olisi kyllä kiva päästä tanssimaan jonkun kanssa tuolle tanssilattialle. Ketään ei kiinnosta mitä teet tai miten tanssit. Kaikki pitävät hauskaa omalla tavallaan. Voisin siis uskaltaa antaa kehoni heittäytyä musiikin virtaan. Tanssilattian ympärillä on muutamat penkit ja jokin pieni baaritiski mistä saa kaikenlaista juotavaa vuohenmaidosta Koskenkorvaan.Istun tanssilattian reunalla olevalla pitkällä kivisellä penkillä ja katselen Nikon ja Joonaksen hulluja tanssiliikkeitä. Tommi ja Joel seisovat bisset kädessä jossain porukassa juttelemassa italialaisille miehille ja näiden naisystäville, heillä näyttäisi olevan hauskaa. Itse olen melko ujo enkä hirveästi uskalla mennä juttelemaan tuntemattomille. En edes alkoholin vaikutuksen alaisena, joka on monen ystäväni mielestä outoa.
Etsin katseellani Ollia. Hetken päästä silmäni tavoittavat tuon. Hän istuu aidalla katsellen auringonlaskua, tietysti viinilasi kädessään. Hän näyttää jumalaisen komealta. Olen ollut tuohon komistukseen jo hetkisen ihastunut, en vain kehtaa sanoa sitä tuolle jos hän vaikka torjuisikin minut.
Päätän mennä Ollin seuraksi, hän näyttää melko yksinäiseltä mutta silti tyytyväiseltä elämäänsä.
Lähestyn tuota pörröpäätä takaapäin. Istun tuon viereen kiviselle muurille mutta tämä ei huomaa minua. En viitsi rikkoa tätä kaunista hetkeä sanomalla mitään joten lasken pääni tuon olkapäälle. Olli hätkähtää ja kääntää katseensa minuun hieman säikähtäneenä. Hän helpottuu huomatessaan minut. Tämä kääntää katseensa takaisin merelle. Että hän näyttääkin hyvältä.
"Haluutko tulla mun kanssa tanssimaan?" kysyn tuolta hiljaa ja painan kasvoni tuon kaulaa vasten, en edes tiedä miksi.
"Mikä jottei" Olli vastaa ja tarttuu kädestäni. Nostan pääni tuon olkapäältä ja välillemme syntyy hetken katsekontakti. Olli kulauttaa viimeisetkin pisarat viinistään ja laskee lasin sitten jollekin terassipöydälle. Hän vetää minut ylös ja lähtee johdattamaan kohti tanssilattiaa. Illan ensimmäiset valssit alkavat ja Olli laittaa toisen kätensä lantiolleni. Värähdän hiukan saadessani tästä kylmiä väreitä.
"Onks sul kylmä?" Olli kysyy hymyillen.
"Ei. Tuli vaa kylmii väreitä" vastaan tuolle. Hän hymähtää suloisesti ja tarraa kädestäni. Lasken toisen käteni tuon olkapäälle. Alamme tanssia valssia kuten kaikki muutkin ympärillämme. Aluksi askeleet menevät vähän miten sattuu mutta löydämme lopulta yhteisen rytmin.En tiedä mikä tango tällä hetkellä on meneillään mutta Olli näyttää harjoitelleen tätä. Hän on hemmetin hyvä. Hän voisi ilmoittautua Tanssii tähtien kanssa -ohjelmaan.
Yritän parhaani mukaan pysyä kärryillä askelista mutta se on vaikeaa.Illan viimeiset hitaat alkavat kymmennen minuutin kuluttua. Tässä välissä ehtisi hakea jotakin suuhunpantavaa baaritiskiltä.
"Olli?" kysyn vieressäni istuvalta mieheltä.
"Nii?" Tuo vastaa ja katsoo minua odottaen vastausta.
"Haluutko tanssii viel noi vikat hitaat?" kysyn tuolta.
"Sun kanssa joo, mut muiden kanssa en" Olli vastaa ja punastun.
"Ei sun tarvi punastella mun seuras" Olli naurahtaa.
"Tiiän, mut en pysty ku puhut noin" vastaan hieman nolostuneesti ja painan kasvoni tuon olkapäätä vasten. Olli hymähtää ja kiertää kätensä ympärilleni. Tunnen tämän painavan pusun hiuksiini. Perhoset villiintyvät vatsassani ja punastun vielä rajummin.
"No mennäänkö me?" Olli kysyy hetken päästä.
"Aattelin et jos käytäs juomas tyylii viinii ja sit tanssimaan" vastaan ja nostan katseeni tuon suloisuuden ruumiillistuman silmiin.
"Kyllähän viini kelpaa aina. Mennää" Olli sanoo ja nousee vetäen myös minut ylös.
Kävelemme baaritiskille ja tilaamme lasilliset viiniä. Juomme ne melko nopeasti tyhjäksi rupatellen samalla sitä sun tätä. Palaamme tanssilattialle. Kaikki odottavat viimeisten hitaiden alkua ja ovat "lähtöasemissa". Olli tarttuu kädestäni ja laittaa toisen kätensä lantiolleni. Nähtävästi minä saisin olla se 'nainen' taas. Nostan toisen käteni Ollin olkapäälle. Musiikki lähtee soimaan.
"Tuu lähemmäs" Olli sanoo minulle hiljaa ja siirryn hieman lähemmäs tuon kehoa.
"Vielä" Olli sanoo ja siirryn vielä lähemmäs. Hän näyttää turhautuvan ja vetää minut aivan kiinni itseensä. Yllätyn hieman mutta rentoudun ja annan itseni keinua musiikin kanssa samaan tahtiin. Painamme otsamme vastakkain ja melkein halaamme toisiamme. Tässä on hyvä olla. Ollin syleilyssä on turvallinen ja rakastettu olo. Tuo mies tekee minut onnelliseksi tietämättään.
Olli katsoo minua hymyillen suloisesti. Huulemme ovat noin 5cm päässä toisistaan. Pitäisikö ottaa riski ja tehdä tuo välimatka olemattomaksi? Ehkä. Kyllä. Ei. Miksi? No koska Olli nyt on saatanan ihana ja komea. Tunnen tuon käden silittävän hiljaa kylkeäni ja saan kylmiä väreitä.
Teen sen. Painan huuleni Ollin vastaaville. Tämä yllättyy mutta vastaa kuitenkin pusuun syventääkseen sen suudelmaksi. Tuon pieni parta kutittaa kasvojani. Kuulen ympärillä olevien ihmisten hurraavan mutten välitä siitä. Tahdon vain nauttia tästä pienestä hetkestä minun ja Ollin välillä. Kenties meistä voisi tulla jotain.
Irrottaudumme suudelmasta hengittämisen käydessä mahdottomaksi. Olli katsoo minua suorastaan säteillen hymyillen ihanaa hymyään.
Katselen tuon hieman punoittavia kasvoja hetken kunnes painan pääni tuon olkapäälle ja halaan tuota tiukasti. Tuo silittää toisella kädellä selkääni ja toisella hiuksiani. Painan pienen suudelman tuon kaulalle. Keinumme hitaasti musiikin tahtiin kuten tekevät kaikki muutkin.
YOU ARE READING
Song oneshots // Oleksi
FanfictionOneshotteja Ollista ja Aleksista joiden tapahtumat pohjautuu johonkin biisiin. Kirjotan aina loppuun kyseisen biisin nimen ja esittäjän! En käytä tarinoissa varotuksia joten lukeminen omalla vastuulla! (Smuttia ja itsetuhosuutta en luultavasti lähd...