Part 15

18 3 0
                                    

*****

8.00 pm

*****

seorang perempuan cantik berambut panjang dengan baju berwarna hitam sedang menuruni tangga, terukir senyuman manis dibibir puteri. puteri berjalan menuju sofa dan duduk.

"asal aku berdebar ni woi,macam ade bende nak jadi..." ujar puteri sambil membetulkan rambutnya. disaat puteri sedang membetulkan rambutnya dia mendengar suara seorang lelaki.

"aryan ke?" lantas puteri membuka pintu dan melihat encik aiman papa puteri sedang berdiri didepan pintu dan tersenyum melihat anakmperempuannya.

"papaaa!" ucap puteri dan langsung memeluk encik aiman dengan erat. encik aiman tersenyum dan membalas pelukan anak perempuanya.

"rindunye dengan anak papa yang sorang ni" ujar encik aiman

"puteri pon rindu dengan papa,lame nye papa pergi" ucap puteri sambil melepas pelukan. encik aiman hanya tersenyum dan mereka melihat ada sebuah kereta berwarna hitam berhenti didepan rumah mereka. aryan keluar dari perut kereta dan berjalan kearah puteri dan encik aiman.encik aiman tersenyum melihat aryan dan kembali menatap anak perempuannya. manakala mata aryan hanya melihat puteri yang mengenakan baju pemberian darinya. "so beautiful" gumam aryan dan tersenyum. kini aryan berdiri dihadapan mereka berdua dan melihat kearah encik aiman.

"nak bawak puteri keluar ke?" tanya encik aiman kepada aryan.

aryan yang mendengar itupun langsung menganggukkan kepalanya dan berkata "boleh pa? i mean uncle" lalu puteri mencubit lengan aryan kuat dan tersenyum kearah encik aiman. aryan hanya mampu menahan sakit di lengannya akibat di cubit oleh puteri dan ikut tersenyum. encik aiman yang melihat kelakuan mereka berdua langsung menggelengkan kepalanya perlahan.

"pergilah oh btw aryan, don't call me uncle just call me papa okay". aryan lalu menatap puteri yang terkejut kemudian memegang tangan puteri.

"dengar tu sayang. ok papa kitorang pergi dulu" ucap aryan dan menarik perlahan tangan puteri masuk kedalam kereta. encik aryan tersenyum dan melambaikan tangan apabila kereta aryan mulai bergerak. encik aryan menghela nafas dan berjalan masuk kedalam rumah dan duduk di sofa sambil melihat sebuah foto berukuran sederhana.

"besar dah anak kita sayang" ucap encik aiman sambil menatap foto arwah isterinya.

*****

"aryan kite nak pegi mane?" tanya puteri kepada aryan.

"dinner babe" jawab aryan sambil tersenyum.

"iyolah tau lah nak pegi dinner but kt mane??" tanya puteri lagi lalu melipat tangannya di dada seolah olah sedang marah. aryan lalu ketawa melihat tingkah puteri.

"ikut jelah sayangg" ucap aryan dan kembali fokus memandu.

setelah beberapa minit perjalan, mereka sampai disebuah pantai. puteri melihat permandangan diluar. sangat cantik.

"cantik right?" ucap aryan.

"tapi lagi cantik kau" sambung aryan lalu tersenyum manis. puteri hanya tersenyum malu. tiba-tiba aryan memberi puteri sehelai kain panjang berwarna hitam. puteri memandang aryan lalu bertanya,

"nak buat ape dengan kain nih?" tanya puteri kemudian aryan menutup kedua mata puteri dengan kain itu.

"e-ehhhh?"

"shhh kau kenet tutup mata kau, sebab ni kejutan" jawab aryan lalu ketawa kecil melihat wajah puteri yang lucu. aryan membantu puteri berjalan dengan memegang tangan puteri erat. aryan hanya ketawa melihat puteri yang takut.

"aryan kau nak bawak aku pegi mane nihhh?" ucap puteri.

"hahaha sabar sayang sikit lagi nak sampai nih, just trust me okay?" aryan senyum apabila melihat puteri mengangguk cepat dan memegang baju aryan kuat. so cute hahaha. tidak mengambil masa lama mereka telah sampai ditempat yang dimaksudkan oleh aryan. aryan tersenyum. tidak sia-sia dari siang hingga petang dia menghias tempat itu menjadi sangat cantik. aryan juga ada meminta bantuan daripada akim dan mia.

"dah sampai ke?" puteri bersuara.

"dahh but wait jangan buka lagi okay" ucap aryan. puteri mengangguk pasrah. ni nak pergi makan ke nak culik orang nih? aryan berdiri dibelakang puteri lalu perlahan membuka kain dimata puteri. perlahan puteri membuka mata dan terkejut dengan apa yang ada didepannya sekarang.

*****

Bersambung..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 03, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Bully Is My HusbandWhere stories live. Discover now